Spring naar bijdragen

Vreemd verhaal; mijlen én km's????


Zjiepo
 Share

Recommended Posts

Hallo Jeepers,

ik ben zoekende naar een YJ het volgende tegengekomen; iemand heeft een jeep te koop maar vertelt mij dat hij van de stand op de klok van 104.000 niet kan zeggen of het km's of mijlen zijn. Het gaat hier om een combi-teller???? Kan aan mij liggen natuurlijk ,aangezien ik nog niet helemaal trhuis ben ik de Jeep techniek, maar bestaat dit wel en zoja, wat geeft die totaalteller dan aan? Iemand??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Pullie@Aug 15 2005, 20:02

als de buitenste ring van de kilometerteller mijlen aangeeft zijn het mijlen, als de buitenste ring kilometers/uur aangeeft zijn het kilometers. maar aangezien ze er allebei op staan lijkt het me een import auto en zal het waarschijnlijk mijlen zijn.

<div align="right">

Bij mij ook dubbele aanwijzing, km en miles .(amerikaanse uitvoering)

Echter de stand op teller zijn miles

Gr. John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de grote cijfers op de teller zijn bepalend. Als dat mijlen per uur zijn, is de afstandsmeting ook in mijlen! Tenzij...

een handige eerdere bezitter een andere schaal in de teller heeft gemaakt... blink.gif

Da's echter simpel te testen: Ga 100km/u rijden en tel de seconden, na ongeveer 36 seconden moet er een km onder de wielen door gerold zijn, wat je dus ook op de teller moet zien gebeuren!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

och... hangt al van de motor af...

Als het een 4.0i ( 6cylinder met injectie) is en hij loopt mooi, genoeg oliedruk, enz....

Je moet er toch een beetje geluk mee hebben, 't is tenslotte spul van minsten 10 jaar oud! Maar vooral als de auto er verder netjes uitziet, niet verhoogd of veel in het terrein geweest is, netjes loopt en de eerder genoemde 4.0i motor heeft, zou ik 't wel aandurven.

Als het echter een 4 cylinder 2.5 motor is, moet je wat voorzichtiger zijn.... Niet dat het een slecht blok is ofzo, maar die lopen wel minstens 15% meer toeren en moeten veel harder aan de auto trekken. Bovendien is het verbruik practisch gelijk!

succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, het was een 4.2 liter uit '87. Da's weer een heel ander verhaal zeker? Ik vond 160.000+ wel wat aan de forse kant. Ik zal hem eens goed gaan bekijken. Michel, jouw Jeep had ik uiteraard al wel zien staan en dat is een hele mooie!. Ik zou alleen liever een grijs kenteken hebben, omdat dat toch nog wel wat scheelt in de WB. (heb nog meer zwaargewichten op de oprit staan, dus dat tikt door) Vandaar dat mijn oog op die andere gevallen was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps, dat wist ik niet, ik dacht dat een Wrangler onder een open bestelauto viel, ik zie er ook zoveel rijden met B- of V- platen. Ze vallen RDW- technisch dan wél onder bedrijfsauto heb ik gezien, ik heb er van één het kenteken nagetrokken en die stond zo RDW-geregistreerd. Dus ik dacht dat dat gewoon wel zo aangemerkt werd en dat je dan na 1 juli 2005 geel ging betalen minus provinciale opcenten...... scheelt ook het nodige

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De laadbak is inderdaad niet lang genoeg. Tot, ehh '92 dacht ik, voldeed hij wel aan grijs wanner de laadvloer middels een plaat iets verlengd werd. ( voetenruimte achter de stoelen werd op gelijke hoogte met de laadvloer gebracht.)

Daarna zijn alle Wranglers dus al de "gele belasting" gaan betalen! Alleen BPM is er nog nooit voor afgedragen!

Overigens moet je, wil je nu nog een Wrangler op "grijs" rijden, ook een eigen zaak hebben én aan kunnen tonen dat je de laadruimte van de auto ervoor nodig hebt... niet te doen, waarschijnlijk!

Overigens is er wel een ombouwset (geweest?) waarmee de Wrangler aan de huidige eisen kan voldoen, maar of je dat wilt???:

Wrangler%20grijs%20kent.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens moet je, wil je nu nog een Wrangler op "grijs" rijden, ook een eigen zaak hebben én aan kunnen tonen dat je de laadruimte van de auto ervoor nodig hebt... niet te doen, waarschijnlijk!

wordt idd lastig.

Ook de voorrijkosten schieten omhoog laugh.gif

Niet alleen de laadruimte(vloer) is van belang , ook de hoogte en dan krijg je idd een rare bobbel op je dak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...