Spring naar bijdragen

Zjiepo

Forum member
  • Aantal bijdragen

    7
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Zjiepo

  • Verjaardag 05/01/1973

Zjiepo's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Hallo, ik heb sinds 2 maanden een KJ uit 2002 en mijn airco stopt na een half uur. De inblaastemp. is, voor de airco in zijn geheel stopt, een graad of 13-14. Lijkt me wat aan de hoge kant. Als ie geen koude lucht meer geeft en ik kijk onder de hoed, dan draait de compressor bij stationair niet meer mee. Laat ik de auto een paar uur staan en start weer, dan draait de compressor om de plusminus 7 seconden wel en niet mee. De dealer (merk) vond er niks vreemds aan, ´er komt kouwe lucht uit, dus is ie goed.´ Na een half uur ermee ophouden, daar hadden ze niks van gemerkt. Daar hoef ik dus niet meer heen, na zo´n antwoord. Enfin, naar de aircoman. Analyse gaf hele rare getallen, persdruk 16 bar, zuigdruk 4 (!!!) bar. Alles leeggehaald, 325 gram te weinig R134A in het systeem. Alles afgeperst, geen lekkage oid, dus probleem te weinig vulling zou je dan denken. Opnieuw afgevuld met 737 gram, volgens het stickertje op de neus en wat denkt u, druk weer knetterhoog , net als de inblaastemp. Wat me nu wel opviel is dat de compressor stationair mee bleef draaien. Ook de aircoman weet het nu niet meer helemaal zeker. Kan een verstopping zijn in de orifice, de accumulator en ga zo maar door. Wordt een dag werk en dan maar hopen dat ie het euvel vind. Ikzelf ben bang dat het in de centrale computer zit. Wordt de druk in het systeem namelijk niet bepaald door het in/ en uitschakelen van de compressor, dacht ik. Mocht er bij, na het lezen van dit verhaal een lampje gaan branden, ik houd me sterk aanbevolen!!!!! Zjiepo betrekkelijk nieuw lid dus........
  2. Mmmmh, ik dacht er uit te zijn.. de lengte van de 'laadbak' is zeker niet lang genoeg? Ik dacht dat YJ's wel voldeden.. Hoe komen ze dan aan die 'grijze'platen?.
  3. Oeps, dat wist ik niet, ik dacht dat een Wrangler onder een open bestelauto viel, ik zie er ook zoveel rijden met B- of V- platen. Ze vallen RDW- technisch dan wél onder bedrijfsauto heb ik gezien, ik heb er van één het kenteken nagetrokken en die stond zo RDW-geregistreerd. Dus ik dacht dat dat gewoon wel zo aangemerkt werd en dat je dan na 1 juli 2005 geel ging betalen minus provinciale opcenten...... scheelt ook het nodige
  4. Nee, het was een 4.2 liter uit '87. Da's weer een heel ander verhaal zeker? Ik vond 160.000+ wel wat aan de forse kant. Ik zal hem eens goed gaan bekijken. Michel, jouw Jeep had ik uiteraard al wel zien staan en dat is een hele mooie!. Ik zou alleen liever een grijs kenteken hebben, omdat dat toch nog wel wat scheelt in de WB. (heb nog meer zwaargewichten op de oprit staan, dus dat tikt door) Vandaar dat mijn oog op die andere gevallen was.
  5. Auto is inderdaad geimporteerd in '93, dus inderdaad dan zullen het wel mijlen wezen. dan staat er dus meer dan 160.000 km op en da's misschien wat minder interessant. Weer wat wijzer, bedankt allemaal!!
  6. Hallo Jeepers, ik ben zoekende naar een YJ het volgende tegengekomen; iemand heeft een jeep te koop maar vertelt mij dat hij van de stand op de klok van 104.000 niet kan zeggen of het km's of mijlen zijn. Het gaat hier om een combi-teller???? Kan aan mij liggen natuurlijk ,aangezien ik nog niet helemaal trhuis ben ik de Jeep techniek, maar bestaat dit wel en zoja, wat geeft die totaalteller dan aan? Iemand??
×
×
  • Nieuwe aanmaken...