Hallo,
ik heb sinds 2 maanden een KJ uit 2002 en mijn airco stopt na een half uur. De inblaastemp. is, voor de airco in zijn geheel stopt, een graad of 13-14. Lijkt me wat aan de hoge kant. Als ie geen koude lucht meer geeft en ik kijk onder de hoed, dan draait de compressor bij stationair niet meer mee. Laat ik de auto een paar uur staan en start weer, dan draait de compressor om de plusminus 7 seconden wel en niet mee.
De dealer (merk) vond er niks vreemds aan, ´er komt kouwe lucht uit, dus is ie goed.´ Na een half uur ermee ophouden, daar hadden ze niks van gemerkt. Daar hoef ik dus niet meer heen, na zo´n antwoord.
Enfin, naar de aircoman. Analyse gaf hele rare getallen, persdruk 16 bar, zuigdruk 4 (!!!) bar. Alles leeggehaald, 325 gram te weinig R134A in het systeem. Alles afgeperst, geen lekkage oid, dus probleem te weinig vulling zou je dan denken. Opnieuw afgevuld met 737 gram, volgens het stickertje op de neus en wat denkt u, druk weer knetterhoog , net als de inblaastemp. Wat me nu wel opviel is dat de compressor stationair mee bleef draaien. Ook de aircoman weet het nu niet meer helemaal zeker. Kan een verstopping zijn in de orifice, de accumulator en ga zo maar door. Wordt een dag werk en dan maar hopen dat ie het euvel vind. Ikzelf ben bang dat het in de centrale computer zit. Wordt de druk in het systeem namelijk niet bepaald door het in/ en uitschakelen van de compressor, dacht ik. Mocht er bij, na het lezen van dit verhaal een lampje gaan branden, ik houd me sterk aanbevolen!!!!!
Zjiepo
betrekkelijk nieuw lid dus........