Spring naar bijdragen

No Bus Foutcode


chero25
 Share

Recommended Posts

Vandaag gaf mijn 2000 XJ 4.0 tijdens het rijden de foutcode "no bus", het check engine en airbag lampje brandden en de toerenteller en snelheidsmeter deden het niet. Thuis gekomen contact afgezet en weer gestart, motor sloeg gelijk weer af. Na een paar keer starten slaat de motor nu helemaal niet meer aan. Waarschijnlijk krijgt hij nu geen benzine meer.

Wat kan dit zijn en is het eventueel zelf te verhelpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Can-bus storing. Wat Siert al zegt, stekker verbinding klokken winkel kan een oorzaak zijn.

 

Evenals twee grote stekkers onder het dashboard waar alle verbindingen van en naar het dashboard en de rest van de auto in zitten.

 

Je hebt toevallig geen lekkage langs de voorruit?

 

Voor de exacte locatie van die stekkers, kijk eens in het topic wat ik ooit gemaakt heb over het vervangen van een airco-condensor bij de facelift XJ. Daarbij heb ik het complete dashboard gedemonteerd en kom je deze stekkers ook tegen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt dat ga ik zeker (laten) doen. Overigens startte de Jeep vandaag weer. Ook de meters doen het weer. Op US Cherokee forums heb ik ook gevonden dat het in het dashboard (klokken) moet zitten. Er is zelfs een TSB van voor 98 en 99 modellen TJ en XJ. Ik herinner mij nu ook dat in 2000 mijn 1998 XJ een nieuw instrumentenpaneel heeft gekregen omdat dit uitviel. Was garantie toen. Ik vrees alleen dat de dealer nu niet eens meer weet hoe een XJ er uit ziet :-)

bewerkt door chero25
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...