glen Geplaatst November 16, 2013 Rapporteren Share Geplaatst November 16, 2013 goede morgen alemaal, Was eens aan het denken voor een motor met automaatversnellingsbak van een cherokee of grand cherokee te monteren op een ander chassis (vitara of samurai) gaat over een 4.0 met automaatbak. Ik heb al eens gekeken hoe of wat ik dan moet aansluiten en alles krijg ik wel klaar alleen weet ik nog niet hoe de 6 injectoren moet aansluiten. moet ik dan de complete kabelboom met computer overzetten? mvg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst November 16, 2013 Rapporteren Share Geplaatst November 16, 2013 (bewerkt) Heb je al enig idee waar je de assen van de samurai neer gaat zetten, motor, bak en tussenbak zijn al bijna net zo lang als de samurai totaal. Wat de elektronica betreft, ik heb geen idee hoe je alles aan wilt sluiten, maar het grootste deel loopt via de PCM, dus niet alleen de injectoren, zelfs de bak heeft een aparte computer November 16, 2013 bewerkt door theo-cj7 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
glen Geplaatst November 16, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 16, 2013 de as zal dan iets naar achter moeten en aandrijfas aanpassen,heb net gekeken bij de versnellingbak en er staan 2 hendels op (1 voor de 1,2,3,D,N,R,P en 1 voor denk de 4x4 hoog,laag) heb al eens gedacht voor de inlaatcollector te veranderen naar een dubbele weber gr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jofer Geplaatst November 16, 2013 Rapporteren Share Geplaatst November 16, 2013 Pfff wat een klus. Ik denk dat je dan beter een andere auto kan pakken en geen jeep. Een auto met minder elektronica bijvoorbeeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 16, 2013 Rapporteren Share Geplaatst November 16, 2013 de as zal dan iets naar achter moeten en aandrijfas aanpassen,heb net gekeken bij de versnellingbak en er staan 2 hendels op (1 voor de 1,2,3,D,N,R,P en 1 voor denk de 4x4 hoog,laag) heb al eens gedacht voor de inlaatcollector te veranderen naar een dubbele weber gr Assen verplaatsen....Bij schroefveren kun je langere veer-armen (long arms) monteren en alleen de veren op het chassis verplaatsen. Bij bladveren zul je waarschijnlijk je chassis moeten gaan verlengen. Dubbele weber is leuk, maar je zal dan ook weer een ouderwetse ontsteking moeten gaan gebruiken (bv. die van een 4.2) De originele ontsteking is ook via de PCM aangestuurd. Ook de automaat heeft diverse signalen nodig.....Dit is ook wel weer te omzeilen, maar maakt het er niet makkelijker op. Beter de hele kabelboom meenemen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
glen Geplaatst November 17, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 17, 2013 Heb eens op internet gekeken en heb aleen webers gevonden voor de 4.2 (enkele weber) op foto lijkt me het gewoon te passen op de originele inlaatcollector. Is eigenlijk *** dat ik toen niet heel de kabelboom en pcm heb gedemonteerd .zal eens kijken of ik nog ergens nog een motor met bekabeling heb. wat word er dan via de pcm gestuurd voor de automaat? zitten wel enkele sensoren op maar denk alleen voor de lampjes in welke versnelling staat en in welke hoog/laag staat code van de automaat is : made in japan model 30-43Le 5300 998 serial nr 92C E 53668 motor is een ho (heeft iets meer pk dan de vorige?) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 17, 2013 Rapporteren Share Geplaatst November 17, 2013 30-43Le is beter bekend als AW4. -klik- The AW4 is an electronically controlled transmission, and is therefore compatible only with the 4.0L engine and its PCM package. De sensoren voorzien de TCU van signalen, samen met signalen van de PCM. Zonder de TCU gaat je automaat niet doen wat hij moet doen...... Je hebt er een uitdaging bij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
John-M Geplaatst November 17, 2013 Rapporteren Share Geplaatst November 17, 2013 Bak krijgt 2 signalen van de PCM, namelijk de plus en min van de Thottle Position Sensor. Verder heeft de bak een eigen signaal van de Vehicle Speed Sensor. Dit is een soort magneetstift die achterop de bak zit (vlak voor de tussenbak). Resteert nog de voeding voor de TCU. Het is minder spannend dan het lijkt... Er zit welliswaar een berg bedrading aan de TCU, maar niet allemaal nodig om de bak te laten werken. Google eens naar Swap AX15 for AW4, zo heb ik het ook geleerd. Ik ben van een AX15 handbak naar een automaat uit een Cherokee in mijn Wrangler gegaan. Blok is een 4.0 HO, ook uit een 92'er Cherokee. Met credits aan Muddog Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.