Spring naar bijdragen

Kabaal Benzinepomp


Tynka
 Share

Recommended Posts

benzinepomp begint na even rijden een hoog zoemend geluid te maken en dit blijft dan ook in stationair. na stil leggen van de motor en opnieuw starten is dit geluid weg tot dat ik een aantal keer de gas doortrap. het is echt een hoogst irriterend geluid en soms lijkt het alsof ik de pomp lucht hoor trekken maar dit lijkt me nogal onlogisch..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien ook wel nuttige informatie: tijdens het rijden begon ook ineens de wagen hevig te schudden, maar dit is slechts 1 keer voor gekomen. verder is dit niet meer gebeurd..

Is het brandstof filter al eens vernieuwd? Als het deels verstopt is kost het de pomp meer moeite de brandstof door te pompen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ja goed horen of een immense herrie.. Hij maakt zoveel kabaal dat we met twee elkaar moeilijk verstaan in de wagen. Echt een schel geluid met af en toe wat gerochel tussen. Maar het rare vind ik dat dat al de derde pomp is (de twee anderen waren ook tweedehands) die dat begint te doen na een tijd. Echt een raar fenomeen. Hij is licht hoorbaar als ik hem start, en na een beetje belasting maakt hij echt een mega herrie..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit de weerstand er nog tussen? Zo niet, dan draait de pomp altijd op vol vermogen. Dat zou een snelle slijtage kunnen verklaren.

Die weerstanden willen nog wel eens kapot gaan, doorverbinden is dan de makkelijkste oplossing. Deze zit onder de motorkap, links op het binnenscherm, vlak achter de koplamp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, dat zou wel kunnen. Maar de batterijspanning blijft netjes op 14volt staan op de teller. Nu heb ik hem een keer overbrugd en dan eens kijken hoe hij loopt. Zo lang hij stationair draait maakt hij geen kabaal, het is pas na de eerste "belasting" van de motor dat hij dat begint te doen, en dan stopt het geluid ook niet meer tot ik hem stil leg en weer start..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met de weerstand overbrugd maakt hij nog steeds kabaal, maar niet meer het rochelend geluid. Eerder een fluitende toon. Misschien toch maar weer eens een nieuwe pomp halen. Iemand trouwens een idee welke specificaties die pomp precies moet hebben? Ik heb al eens een andere geprobeerd maar daarmee viel hij na het starten meteen stil..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

ik heb dit ook gehad de aanleiding ertoe was dat mijn overdrukventiel veel te laat open ging 2 bar boven de normaale druk

waardoor dat mijn pomp steeds veel harder moest draaien voor deze druk te verkrijgen

waardoor deze soms warm liep want ik rij op gas en de benzine pomp van een xj ligt in de benzinetank ivm koeling weet uit ondervinden als je een standaard naftpomp van een xj gewoon in de achterbak of dergelijke legt zonder koeling dat deze stuk draaien en het zoemend geluid maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...