Spring naar bijdragen

Donaldson Klep?


smelt
 Share

Recommended Posts

Vanmiddag sprak ik met een Jeepveteraan. We raakten in gesprek over de motoren van Nekafs en ik vertelde hem dat mijn motor smoort en dat ik met de benzinepomp aan de gang wil. Hij vertelde mij dat in de buurt van de benzinepomp een klep in de vacu

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarschijnlijk de motorventilatieklep waardoor het overdruk systeem (voor doorwadingen) functioneert. Blz. 171 t/m 178 in de VTH9-134 

Die klep (kraan BB) zit inderdaad daar bij de brandstof en vacuum pomp......

Of bedoelt hij de terugslag klepjes??

 

De vacuum pomp doet -bij mijn weten- alleen maar het vacuum voor de ruitenwissers verzorgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kees,

Ab heeft gelijk de Donaldsonklep behoort tot het ventilatie- en overdruksysteem.

Ik heb een mail naar je gestuurd met een door mij geschreven artikel over het "Ventilatie- en Overdruksysteem.

Wellicht wordt het dan duidelijk, zo niet dan is mijn artikel al net zo mistig als de manuals.

Chris

bewerkt door jeepfan42
Link naar opmerking
Deel via andere websites

post-4379-0-15806800-1380791765_thumb.jpAls het klepje in de Donaldsonklep blijft hangen dan kan de motor bij het accelereren inhouden en zelfs knallen in de carburateur als gevolg van een te arm brandstofmengsel .

De D-klep is alleen in werking bij normaal gebruik van het voertuig en maakt dus deel uit van het ventilatiesysteem.

Dus de D-klep van de motor verwijderen. Het huis van de D-klep bestaat uit 2 in elkaar geschroefde delen.

Zet hiervan

bewerkt door jeepfan42
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...