Jester Geplaatst September 19, 2013 Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2013 Hey, ik ben sinds een paar weken in het gelukkige bezit CJ7 (4,2 6L) Renegade uit '81. Ding was een tijdje weinig tot niet gebruikt, voor ik het overnam. 5 Jaar terug is er nog een andere motor ingegaan. Ik rij er nu regelmatig mee en merk al dat ie steeds beter rijd. Ik heb de achterremmen moeten laten schoonmaken, zelf de startmotor vervangen en met sanitairkit (!) het voorraam enigszins waterdicht gekregen. Motor loopt prima. Zijn nog wel wat dingetjes die ik op termijn wil aanpassen eraan, maar dat komt later. Nu heb ik alleen het probleem dat ik een jankend achteras heb (rond de 60 km p/u) en deze een klein beetje lekt. Wat is nu de goedkoopste manier om dat te fixen. Ik ben helaas nu een jaar werkloos. Geld is er wel, maar het moet niet overdreven worden. Thanks! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst September 19, 2013 Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2013 Welkom! Lekkage is het eenvoudigste te verhelpen. Janken is slechte lagers en/of een slecht R&P. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sickboy Geplaatst September 19, 2013 Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2013 welkom. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roo4JK Geplaatst September 21, 2013 Rapporteren Share Geplaatst September 21, 2013 Welkom !! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst September 21, 2013 Rapporteren Share Geplaatst September 21, 2013 Welkom Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de jeeper Geplaatst September 21, 2013 Rapporteren Share Geplaatst September 21, 2013 welkom op dit mooie forum. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jester Geplaatst October 16, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 16, 2013 Bedankt voor het warme welkom allemaal. De Jeep rijdt na wat noodreparaties weer vrolijk rond. Op mijn prioriteiten lijstje staat nu onder meer het fixen van de electische boel achter het dashboard, een nieuwe koppeling en het gejank van de achteras. De achteras is een standaard AMC20. Ik heb al een prijsopgave gekregen van rond de Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst October 16, 2013 Rapporteren Share Geplaatst October 16, 2013 Bedankt voor het warme welkom allemaal. De Jeep rijdt na wat noodreparaties weer vrolijk rond. Op mijn prioriteiten lijstje staat nu onder meer het fixen van de electische boel achter het dashboard, een nieuwe koppeling en het gejank van de achteras. De achteras is een standaard AMC20. Ik heb al een prijsopgave gekregen van rond de Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jester Geplaatst October 17, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 17, 2013 Geen idee. Weet nog niet hoe ik het verschil kan zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst October 17, 2013 Rapporteren Share Geplaatst October 17, 2013 (bewerkt) als je cj uit 81 is (en er niet aan geprutst is) heb je smalspoor assen. De snelste manier is om naar de bovenste bevestigingspunten van de schokdempers te kijken van de vooras. steken deze +/- 3 cm uit boven je chassis = smalspoor Steken ze +/- 15 cm uit = breedspoor October 17, 2013 bewerkt door steven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jester Geplaatst October 18, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 18, 2013 hmmm. Net mijn ook Jeepende buurman gesproken en die vertelde juist dat een Jeep van 1981 standaard breedspoor is. Ik ga morgen de boel eens meten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jester Geplaatst October 19, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 19, 2013 ik heb het even opgemeten, maar de steun is 6 cm hoog.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst October 19, 2013 Rapporteren Share Geplaatst October 19, 2013 ik heb het even opgemeten, maar de steun is 6 cm hoog.... Lage steunen dus...... Als je het helemaal zeker weten wilt, even nameten met deze maten. Model/Version Spring Pads Wheel to Wheel YearsAMC 20/CJ Narrow Track 36" 50.5" '76-'81 AMC 20/CJ Wide Track 36" 54.5" '82-'86 Het scheelt dus 4" in breedte, dat is iets meer als 10 cm. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst October 19, 2013 Rapporteren Share Geplaatst October 19, 2013 hmmm. Net mijn ook Jeepende buurman gesproken en die vertelde juist dat een Jeep van 1981 standaard breedspoor is. Ik ga morgen de boel eens meten. ik heb ook twee 81-ers cjs en deze zijn smalspoor.... Vreemd genoeg heeft de ene de naven van een smalspoor cj en de andere de naven van een breedspoor cj. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jester Geplaatst October 20, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 20, 2013 ik heb het gevoel dat de 81-ers verschillende assen hebben. De 1 breed en de ander smal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.