Spring naar bijdragen

Ook Nieuw Hier En Ook Een Cj7 Renegade (1981)


Jester
 Share

Recommended Posts

Hey,

 

ik ben sinds een paar weken in het gelukkige bezit CJ7 (4,2 6L) Renegade uit '81. Ding was een tijdje weinig tot niet gebruikt, voor ik het overnam. 5 Jaar terug is er nog een andere motor ingegaan. Ik rij er nu regelmatig mee en merk al dat ie steeds beter rijd. Ik heb de achterremmen moeten laten schoonmaken, zelf de startmotor vervangen en met sanitairkit (!) het voorraam enigszins waterdicht gekregen. Motor loopt prima. Zijn nog wel wat dingetjes die ik op termijn wil aanpassen eraan, maar dat komt later. Nu heb ik alleen het probleem dat ik een jankend achteras heb (rond de 60 km p/u) en deze een klein beetje lekt. Wat is nu de goedkoopste manier om dat te fixen. Ik ben helaas nu een jaar werkloos. Geld is er wel, maar het moet niet overdreven worden. Thanks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Bedankt voor het warme welkom allemaal. De Jeep rijdt na wat noodreparaties weer vrolijk rond. Op mijn prioriteiten lijstje staat nu onder meer het fixen van de electische boel achter het dashboard, een nieuwe koppeling en het gejank van de achteras. De achteras is een standaard AMC20. Ik heb al een prijsopgave gekregen van rond de

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor het warme welkom allemaal. De Jeep rijdt na wat noodreparaties weer vrolijk rond. Op mijn prioriteiten lijstje staat nu onder meer het fixen van de electische boel achter het dashboard, een nieuwe koppeling en het gejank van de achteras. De achteras is een standaard AMC20. Ik heb al een prijsopgave gekregen van rond de
Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je cj uit 81 is (en er niet aan geprutst is) heb je smalspoor assen.

De snelste manier is om naar de bovenste bevestigingspunten van de schokdempers te kijken van de vooras.

steken deze +/- 3 cm uit boven je chassis = smalspoor

Steken ze +/- 15 cm uit = breedspoor

bewerkt door steven
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb het even opgemeten, maar de steun is 6 cm hoog....

 

Lage steunen dus...... Als je het helemaal zeker weten wilt, even nameten met deze maten.

 

 

 

Model/Version                          Spring Pads      Wheel to Wheel     Years

AMC 20/CJ Narrow Track           36"                        50.5"               '76-'81

AMC 20/CJ Wide Track              36"                        54.5"                '82-'86

 

 

Het scheelt dus 4" in breedte, dat is iets meer als 10 cm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hmmm. Net mijn ook Jeepende buurman gesproken en die vertelde juist dat een Jeep van 1981 standaard breedspoor is. Ik ga morgen de boel eens meten.

ik heb ook twee 81-ers cjs en deze zijn smalspoor....

Vreemd genoeg heeft de ene de naven van een smalspoor cj en de andere de naven van een breedspoor cj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...