Spring naar bijdragen

Het Duurde Even Maar De Wagoneer Leeft Weer


Recommended Posts

Na 20 maanden, lange maanden, snort de V8 weer rond. Afgelopen zaterdag kon de nu door Post en Dros gereviseerde AMC 360 weer tot leven komen. En wat een meetbaar verschil met voorheen. De interne weerstand is beduidend minder wat direct merkbaar is in vermogen en warmte ontwikkeling.

Nu een week gereden om in te rijden en heel veel benzine getankt, net de dunnere inrij olie vervangen. Morgen nog de laatste hand eraan, dan een vakantie bestemming kiezen afhankelijk van de laatste weerberichten en dan naar Gardameer of St Tropez.

Wie denkt dat dat verstandig is om na 1 week testen, wat elke avond sleutelen betekende, gelijk een rit te maken van dit formaat. Ik denk in ieder geval dat zelf niet maar noem het maar een hang naar avontuur. Wel is de wagen apk gekeurd en ook de RDW gaf direct akkoord voor een kenteken aanpassing om 2270 kg te trekken. Op basis van een remtest waar ik ver boven norm uitkwam. De technische gegevens van een oude brochure was genoeg als technische documentatie. Ze hebben bij de RDW in Veendam en Schiedam zeker meegedacht en meegewerkt.

Wie nu denkt dat alles ok is heeft het mis. Door schade en schande geleerd kocht ik mijn droom na 25 jaar. Geen gebruikte maar een compleet nieuwe boot. Stom als ik was lekkerbekte ik van de nieuwe glimmend zwarte Mercury buitenboordmotor. Een ELPT EFI 60 HP. Zo'n rij letters moet wel goed zijn, en geen China troep dacht ik, echt Made In the USA. Stom dus, had nu beter moeten weten. Heb hem nu 7 weken waarvan de set 5 weken bij de dealer stond. Vanaf eerste start ellende met de Mercury. Gesoebat voor een nieuwe, maar helaas. De folders zijn dus echt iets rooskleuriger dan de waarheid.

Gelukkig heb ik al enig gereedschap aan boord, en peddels. Maar gelijk het motto verleden jaar. Of de boot nu de Jeep op een jagerspad moet voortrekken, of andersom. Ik zal in de zon liggen met een welverdiend biertje erbij.

Verleden jaar zo'n top vakantie met de Jeep gehad, al waren dat dan ook de enige km's van dat jaar dat ik het nu zeker weer durf te gokken.

Ik probeer de belevenissen toe te voegen. Ervan uitgaande dat de Jeep ook terugkomt probeer ik medio oktober weer een meeting te organiseren, zie rubriek meetingpoint.

Gr,

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vol blauwe plekken door over dissel trailer stappen en met voet blijven hangen achter, jawel....... het veiligheidskoortje. Dus beide benen nog achter dissel en vol vooruit vallen. En niets gebroken. Toen in dik rvs boren en de boor slaat vast en rvs vol op de knieschijf, wederom beetje beurs maar verder niets. Om 18.00 nog de dynamo voor 2e keer deze week ingebouwd, na revisie dynamo eerder bleek na 40 minuten rijden toch de spanningsregelaar 16 volt door te laten. Daarna co2 lpg wat bij laten stellen. Voor apk stond het te arm voor inrijden motor. Nu 700 km erop en morgen tot 1000 nog op benine en dan lpg ! Gasinbouw bedrijf Agin in Rotterdam hield de deuren open voor me en om 20.00 met prima afstelling lpg en benzine naar huis om auto schoon te maken en in te ruimen. Vanmiddag materialen gehaald om boot trailer beter op de boot af te stellen, vanavond nog dus eraan gesleuteld en snel al mijn verzekeringen gecheckt. Bij 3 organisaties overlappend verzekerd. Al ontploft de Jeep en boot, na 2 dagen tuf ik weer verder.

Morgenochtend nog wat kleding inpakken en persoonlijke spullen, en dat is gemakkelijk. Werkoveral met lange en korte mouwen en al mijn gereedschap. Dan besluiten waar we heen gaan, Gardameer of Cote d' Azur. Weervoorspelling bepaald het want Gardameer varieert wat deze dagen.

Wordt het Frankrijk dan staat een ommetje Gap op de planning :)

bewerkt door Marco Fennema
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marco,

Ik wens je veel plezier met de Waggy + boot. Ik zelf zou het wat anders aangepakt hebben, maar jou een beetje kennende is dit geheel jouw stijl :D Gewoon gaan met die banaan B)

Hopelijk gedraagt "Waggy" zich zoals het hoort en kom je weer zonder sleutelen retour :thumbsup:

Groeten,

Robert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RDW gaf direct akkoord voor een kenteken aanpassing om 2270 kg te trekken. Op basis van een remtest waar ik ver boven norm uitkwam. De technische gegevens van een oude brochure was genoeg als technische documentatie. Ze hebben bij de RDW in Veendam en Schiedam zeker meegedacht en meegewerkt.

 

 

Marco welke brochure heb je hier voor gebruikt ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik zal zoeken welke link ik naar de RDW verzonden heb en deze plaatsen. Destijds van website van ik geloof Wagoneer world uit de VS gekopieerd.

De Jeep heeft dikke 3500 km gereden. Met boot erachter dus een 3300 kilo in totaal. Eerste gedeelte nog op benzine en toen lpg. Gemiddeld 1 op 3,5. Met hellingen zoals een vals plat ging het prima. Steiler zoals de Fern- en Brennerpas valt hij terug tot 60 km p/u.

Technisch alles prima, zelfs vloeistoffen niet bij hoeven te vullen en ook bleven de olien helder van kleur. Geen chroefje aan hoven te draaien.

Nu open dat het kabinet de 30 jaar aanhoudt zodat lpg erin blijven kan. Vrees het ergste, dan maar regelen dat hij onder de 40 jaar gaat vallen.

Nu nog een gevecht met Mercury.ook na de derde reparatie was het prut. Een paar keer gevaren, eerste week in het Gardameer en de tweede week bij St Tropez in Frankrijk. Maar op zee ben ik gekeerd en niet meer gevaren, geen vermogen te vinden.

Samengevat wordt een volgende keer weer daktent erop en de Alpen in. Mits ik op lpg kan rijden want die 1000 km op benzine was niet te betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.wagoneerworld.com/technical_specs.php. Hier lees je de towing specs. Ik heb origineel de extra oliekoeler voor de automaat. Dus dat gegeven en deze link naar rdw verzonden na hun technische dienst gebeld te hebben.

Als reactie kwam een brief waarin ik mijn kenteken zonder keuring op 1500 trekgewicht kon laten stellen, of met een rem keuring op 2250 kg.

Dus naar RDW Schiedam gereden en kon zonder afspraak zo op de testbank. Ze trapten de "handrem" in. Die was qua remkracht ruim boven norm. Ik moest meen ik 4300 newton hebben en had 5000. Dat was het en na paar dagen kwam de nieuwe set kenteken papieren binnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...