Spring naar bijdragen

Roeping Naar Alle Kableboom Kenners Obd2 Xj Help


sickboy
 Share

Recommended Posts

En dat is nu net het lastige deel, die Canbus......

 

Het is wel te doen, maar vergt veel leeswerk in de FSM. Je moet het hele motor-management leren kennen om te weten wat je kan weg laten of moet aanpassen. 

 

Het is niet onmogelijk, wel moeilijk.

ja dat klopt zeker,

het is wel mogelijk  ik heb het compleet fsm voor de cherokee 97 LHD / RHD,  er zijn 5 bedradingen nog om het te starter en die heb ik er al bijna denk ik.

juist volg order dat is wat mij tegen houd tot nu.

 

OBD2ENGINECIRCUTampFUNCTION_zps79fcef43.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk zal de vlotter nu werken voor de PCM, maar ik bedoelde dus voor je dashboard tankmeter. Mischien kan je wel de originele vlotter ook monteren in de tank, dan heb je een tankmeter! Heb je trouwens bij deze unit een oplossing verzonnen voor de drukregelaar? Siert.

Hoi Siert 

ik heb de vlotter van de xj aangepast  so die komt uit net zo als de yj systeem ik denk dat gaat geen probleem zijn.

een voor het drukregelaar, denk je dat ik hier mee kunt oplossen,?

http://www.aliexpress.com/item/Fuel-Pressure-Regulator-Adjustable-Pressure-With-Oil-Gauge-GREAT-DISCOUNT-MP-FPR06-Black/469863362.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Siert 

ik heb de vlotter van de xj aangepast  so die komt uit net zo als de yj systeem ik denk dat gaat geen probleem zijn.

een voor het drukregelaar, denk je dat ik hier mee kunt oplossen,?

http://www.aliexpress.com/item/Fuel-Pressure-Regulator-Adjustable-Pressure-With-Oil-Gauge-GREAT-DISCOUNT-MP-FPR06-Black/469863362.html

 

Nope, die drukregelaar gaat maar tot 10 Bar (10 kg/cm2)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Dag alle

 

Er is leve in het motor  :D  :D , met een tip van muddog  was het mogelijk om het een paar keer te dreinen, maar  ik ben lang niet klaar.

nu blijkt het geen vonk te krijgen en dat komt door het anti-theft startonderbreker systeem. :frusty:

 

ik heb het er nu uit getrokken maar ik moet nog het slot op het stuur uit hallen  :rolleyes: , en blijf ik gewoon door tot het een keer echt gaat  werken, kan niet anders iegelijk

 

( TIP als iemand is van plan om een obd2 systeem om te bouwen in en yj c7 of iets zorg er voor dat het is het OBD1 blijkt fill makkelijk te zijn LOL)

 

LINK voor die  dat het wil wel toch gaan proberen dan hier is een link waar ik heb mijn hulp van gehad zijn namm is Slo ken over aan het jeepforum.com,

 

http://www.jeepforum.com/forum/f12/4-0l-xj-97-motor-into-yj-87-a-1567705/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben er bijna klaar met het jeep 4.0l ombouw man wat een werk zeg,

 

uitlaat moet ik nog aan passen

startonderbreker aan sluiten

benzine tank en pomp onder hangen

bedrading nog aansluiten en netjes maken

voor en achter assen nog inkorten en verlengen en balanceren

OBD2 Data link aansluiten 

man wat en werk 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
ik ben er bijna klaar met het jeep 4.0l ombouw man wat een werk zeg,
 
uitlaat moet ik nog aan passen
startonderbreker aan sluiten
benzine tank en pomp onder hangen
bedrading nog aansluiten en netjes maken
voor en achter assen nog inkorten en verlengen en balanceren
OBD2 Data link aansluiten 
man wat en werk 

 Ben benieuwd of het ook goed blijft rijden en starten zonder problemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Ben benieuwd of het ook goed blijft rijden en starten zonder problemen.

ja dat ben ik ook.

zit nog op het onderdelen te wachten

tank is al binnen, pomp komt eind van de week hope ik, dan nog op het uitlaat wachten.

 

Vandaag heb ik het bedrading voor het benzine pomp aangelegd veder niets.

ik wil morgen de voor en achter assen opmeten, voor moet ingekort worden en gebalanceerd en het achter ass moet verlengend en gebalanceerd.

moet ff kijken als ik daar tijd voor heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Update

Naa lang kijken in het fsm plus op onderdelen wachten heb Ik voor het erste kier de jeep laten rijden maar niet ver hoor.

5 meter of zo heen en weer lol.

Ik moet nog opeen luchtfilter huis van een yj 4.0l (xj past niet)

Vss sensor

Uitlaat moet achter aangepast worden, omdat het tj tank dat ik had gekocht is iets breder dan het yj tank.

Temp. sensor ik moet een plek vinden op het cilinder koop waar ik yj sensor kan plaatsen .

En dan het benzine meter moet ik aansluiten op de yj....?

Dan is het klaar om te rijden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Update Naa lang kijken in het fsm plus op onderdelen wachten heb Ik voor het erste kier de jeep laten rijden maar niet ver hoor. 5 meter of zo heen en weer lol. Ik moet nog opeen luchtfilter huis van een yj 4.0l (xj past niet) Vss sensor Uitlaat moet achter aangepast worden, omdat het tj tank dat ik had gekocht is iets breder dan het yj tank. Temp. sensor ik moet een plek vinden op het cilinder koop waar ik yj sensor kan plaatsen . En dan het benzine meter moet ik aansluiten op de yj....? Dan is het klaar om te rijden

 

Ik zag dat je op het amerikaanse forum ook druk bezig bent. Las ik nu goed dat je de benzine er van bovenaf ingooide om de motor aan de praat te krijgen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

update,

 

uitlaat is klaar heb ik zelf moet praktiserenmet de oude yj eind pipe en wat ander ophang boegels.

vss zit ook in ze plaats, ik heb wat water leiding fittings gebriukt en een beetje  soldeer klaar as kees.

20131012_203849_zpsc4012426.jpg

 

moet nog het temp sensor in order maken en benzine teller, dan is het helemaal klaar 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Update:

 

Jeep is klaar,  ik heb van de week het temp sensor in het thermostaat huis geplaatste om dat het was het makkelijkste meneer om het werkend te krijgen,

 

wel ff een tappen ( tap size is 1/8" NPT.) boor 8mm

20131014_141808_zps8ee1a944.jpg

 

20131014_144609_zpsac4a8320.jpg

20131014_144645_zps41a025f8.jpg

 

een dan het benzine gage moet wel uit de vs komen, deze heb ik bestelt, deze kan je instellen precies om het xj of zo wel tj met het systeem  van OBD2 

http://www.speedhut.com/gauges/Fuel-Level-Gauges-2-1-16-inch/1:6%7C37:1/i=12&p=5

 

$T2eC16hHJIUFHHpe5DSeBSC+H!4Rvw~~60_12.J

 

En vandaag heb ik de achteruit lichten aangeslotene kwam ik er achter dat ik hoof niet een draad van af de automaat trekken helemaal naar voren, zo als het is vaak verteld,

blijkt dat de 2 draden  dat nodig  is zit op het c100 connector A15 is voor het achteruit lichten naar G6 op het yj schutboord een A9 witte naar C6 op het yj schutboord.

 

661827d1377615349-4-0l-xj-97-motor-into-

 

DUS als er iemand er zin in heeft om en OBD2 systeem  om te  bouwen in een yj 87 dan kan je hier je heel vil  lezen

 

 

http://www.jeepforum.com/forum/f12/4-0l-xj-97-motor-into-yj-87-a-1567705/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb vandaag gesproken met een tech man van Chrysler via  het jeep forum.com, hij zij dat ik het fuel gage met een meet warden van 240 ohms leeg 33 ohms  full zou gewone werken geen probleem,

Zo ik hoof geen duur fuel gage te bestelen   :D en dus heb ik vandaag het  VDO fuel gage bij www.partz.nu besteld.

301-105.jpg

 

 

een nog wat anders, omdat het xj luchtfilter past niet op het motor heb ik een nieuwe compleet lucht filter via marktplaats gekocht.

 

 $(KGrHqFHJ!8FI9cfR2vuBSVTibpgfg~~60_85.J

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja sorry Ab,ik ben druk bezig van een naar en ander forum aan het info zoeken, 

antwoord op je vraag ja ik heb het al uitgelezen en er kwam 8 codes bij dus heb ik weer wat te doen,lol

 

Screenshot_2013-10-19-12-55-44_zpsfb5659

 

Screenshot_2013-10-19-13-22-11_zps335716

 

Screenshot_2013-10-19-11-11-05_zpsb5cfb5

 

Screenshot_2013-10-19-11-10-07_zpsba5e7a

 

P0132 EVAP sensor
P0132 o2 sensor bank 1 down pipe front exhuast ( http://www.doityourself.com/stry/how...xygen-sensor#b
P1698 Transmission speed sensor
P1899 park/neutral switch
P0700 TCM automatic transmission
P0463 Fuel sending unit volts high this is i think because i dont have it conected up to as we all know im waiting on the new gauge(would it bea good idea to connect it up when the gauge comes in?)
P1492 Evap canister purge control/valve circuit 
P1685 SKIM invalid key ( i will swap out Keys)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

update:

 

deze codes zijn nu weg,het was de NSS vuil binnen

 

P1698 Transmission speed sensor
P1899 park/neutral switch

 

Nog te doen

 

Screenshot_2013-10-21-19-46-49_zpsd5bfcf

 

p0443 evap sensor

p0132 o2 sensor bank 1

p0700 transmmision (mil request)

p0463 fuel sender unit (high voltage)

p1492 battery temp sensor

p1685 SKIM KEY (startonderbreker)

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry maar ik ben een meetje moe dus ff in het engels ,

 

Update:
 
Hi all so ive been busy getting all the codes out ofthe dam computer, only have 2 codes over,
bettery temp sensor and the high voltage for the fuel gauge,i can live with that.
 
the p0443 code turned out to be giving that fault code because of the o2 sensor (bank 1) i had solved that problem buy calling my local auto parts dealer, as you all know i was srtapt for cash, i told the guys at the shop i neede a o2 sensor for a jeep xj  and they only had the universal o2 sensors, they ddint have any in stock a but they had a used on which was used to test a cat on an other car for
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...