Spring naar bijdragen

Roeping Naar Alle Kableboom Kenners Obd2 Xj Help


sickboy
 Share

Recommended Posts

Dag allemaal ik zit met een probleem,

 

ik heb pas het motor en automaat van mijn 97 Cherokee xj overgezet in mij 87 yj.

 

Het yj kableboom licht al klaar, maar ik weet niet welk bedrading aan te sluiten van de xj obd2 systeem op de yj schutboard stekker.

 

is er iemand dat hier mee wat kennis heeft meet de OBD2 systeem?????

 

 

post-4068-0-99765300-1377713812_thumb.jp

post-4068-0-62831500-1377713827_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik je goed begrijp wil je het dashboard van de YJ met de bijbehorende bedrading koppelen aan de Cherokee motor bedrading?

 

Dan heb je pech, dat gaat niet.

 

Je zult alles van de Cherokee bedrading wat verband houdt met de motor, de bak en het dashboard over moeten nemen. Oh ja, ook de brandstofpomp ed.

 

Siert.

PS leuke klus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik je goed begrijp wil je het dashboard van de YJ met de bijbehorende bedrading koppelen aan de Cherokee motor bedrading?

 

Dan heb je pech, dat gaat niet.

 

Je zult alles van de Cherokee bedrading wat verband houdt met de motor, de bak en het dashboard over moeten nemen. Oh ja, ook de brandstofpomp ed.

 

Siert.

PS leuke klus!

Hoi Siert

Ik wil allen wat onder de motor kap zit aansluiten op het bestaand yj Kableboom.

Gisteravond heb ik al de bedrading uitgezocht dat licht nu klaar,

Maar nu moet ik weeten welk bedrading ik moet aansluiten op het yj schutbord connector.

Dat ga ik straks in order maken.

An misschien kan iemand mij dar mee helpen.

Ik weet dat de benzine pomp moet aan gepast worden daar maak ik geen zorg over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo eindelijk klaar met het uit zoeken van de bedrading van de OBD2 xj 1997,

 

Hier is wat ik heb allemal gedaan 

 

Daar kom je al een eind in de goeie richting. Het meeste kan je zo op de juiste plaats in de YJ stekker aansluiten.

Maar die "data connections" dat is waar Siert het over had. Deze maken de "data" verbinding (Can-bus) met het dashboard in de XJ. Zonder de juiste verbinding met de interface die in het instrumenten paneel zit, gaat dit waarschijnlijk niet goed.

 

Heb je de kabel boom naar de TCU ook mee genomen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ab 

 

ik heb wel wat uitgezocht ivm het underdash bedrading er was  iemand uit de US dat heeft deze obd2 in zijn cj gebouwd hij had mij verteld dat het DATA link was wel nodig maar de rest  had ik niet nodig omdat was pure voor de instrumenten paneel.

 

Dus nu met alle  bedrading al klaar.

Het data link bedrading heb ik er ook klaar liggen. Nu mijn vraag is, is er iemand dat er van verstand heeft van de bedrading en wil bij mij langs komen en mijn helpen,om dit aan te sluiten

van af deze punt weet ik niet meer en ik wil niet alles in de fik hebben.

 

tegen betaling natuurlijk.

 

20130830_201323_zpsdef3860d.jpg

 

20130830_201332_zpsfa140826.jpg

 

20130830_201409_zpsb473f973.jpg

 

20130830_201433_zps1d088443.jpg

 

20130830_202326_zps6ffd0e05.jpg

 

20130831_115911_zps15d650ee.jpg

 

20130831_124321_zps370ecfd2.jpg

 

20130831_124404_zps24a4c462.jpg

 

 

 

 

 

post-4068-0-34570400-1377945946_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

FUEL GAUGE SENDING UNIT

The fuel gauge sending unit (fuel level sensor) is

attached to the side of the fuel pump module. The

sending unit consists of a float, an arm, and a variable

resistor (track). The resistor track is used to

send electrical signals to the Powertrain Control

Module (PCM) for fuel gauge operation and for OBD

II emission requirements.

For fuel gauge operation: As fuel level

increases, the float and arm move up. This decreases

the sending unit resistance, causing the fuel gauge to

read full. As fuel level decreases, the float and arm

move down. This increases the sending unit resistance

causing the fuel gauge to read empty.

After this fuel level signal is sent to the PCM, the

PCM will transmit the data across the CCD bus circuits

to the instrument panel. Here it is translated

into the appropriate fuel gauge level reading.

 

 

 

Omdat het zaterdag middag is.... hier een voorbeeld van je probleem:

Neem nu bv de tankzender, vroeger gewoon een simpel metertje wat aangestuurd werd door een tankvlotter. Nu gaat dat signaal naar je PCM die gebruikt dat signaal en stuurt een Bus signaaltje naar je dashbpoard voor de meterstand.

 

Siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk zal de vlotter nu werken voor de PCM, maar ik bedoelde dus voor je dashboard tankmeter. Mischien kan je wel de originele vlotter ook monteren in de tank, dan heb je een tankmeter!

Heb je trouwens bij deze unit een oplossing verzonnen voor de drukregelaar?

Siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk zal de vlotter nu werken voor de PCM, maar ik bedoelde dus voor je dashboard tankmeter. Mischien kan je wel de originele vlotter ook monteren in de tank, dan heb je een tankmeter! Heb je trouwens bij deze unit een oplossing verzonnen voor de drukregelaar? Siert.

Wat bedoel je met het drukreglaar? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boven op je XJ pomp zit een glimmende drukregelaar onder een veerstalen beugeltje. die regelt de druk naar de benodigde 50 psi. Zie bv. http://www.carid.com/1997-jeep-wrangler-fuel-delivery-parts/item-8825118.html?CAWELAID=1859126021 De XJ heeft dan ook geen brandstofretourleiding.

Siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boven op je XJ pomp zit een glimmende drukregelaar onder een veerstalen beugeltje. die regelt de druk naar de benodigde 50 psi. Zie bv. http://www.carid.com/1997-jeep-wrangler-fuel-delivery-parts/item-8825118.html?CAWELAID=1859126021 De XJ heeft dan ook geen brandstofretourleiding.

Siert.

 

Hoi  Siert 

bedankt voor  de info, hoe komt het jij heb hier kennis er van? 

heb jij dit ombouw wel eens gedaan ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb deze bedrading tot zo ver uitgezocht.

nu kwam ik er achter dat er is geen draad voor het fuel pomp,dus dat moet ik nog maken bij de zekering kast onder het yj dashboard.

en daar wil ik een draad gebruiken dat er niet meer word gebruikt bijvoorbeeld de A/C is de zelfde dikte maar wel een ander kleur.

 

585045d1363278197-350-tbi-jeep-wiring-he

Engine Compartment Function Engine Compartment function.pdf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha John,

Het probleem wat Lee heeft is dat zijn motor van na 1996 is en dus OBD2. Hij heeft een vol electronisch dashboard met een microprosessor wat aangestuurd wordt door de PCM via een Canbus signaal.

Siert.

Hey Siert,

Ik weet 't... had van te voren al geadviseerd om het voorgaande type te zoeken.

Dat blok heb ik er ook ingelegd i.p.v. mijn 2.5.

Was makkelijker te doen als dit.

Groeten John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...