sickboy Geplaatst August 28, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 28, 2013 Dag allemaal ik zit met een probleem, ik heb pas het motor en automaat van mijn 97 Cherokee xj overgezet in mij 87 yj. Het yj kableboom licht al klaar, maar ik weet niet welk bedrading aan te sluiten van de xj obd2 systeem op de yj schutboard stekker. is er iemand dat hier mee wat kennis heeft meet de OBD2 systeem????? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 28, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 28, 2013 Wat je nodig heb, is een FSM met de electrische schema's van beide Jeeps. Zo kun je bepalen welke bedrading van de XJ je kan weglaten en welke je van de YJ kan gebruiken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sickboy Geplaatst August 28, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 28, 2013 Bedankt Ab ik heb de FSM al van de xj rhd 97 en het yj is niet nodig om dat dat is al uitgepluisd het gaat om de linker kant van de schutboard connector, en had gehopt dat er iemand kennis er mee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 28, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 28, 2013 Je zal echt de bedrading moeten "uitkammen". Het is niet een paar draden erin op de juiste plaats en starten maar.... Vraag maar eens aan Jos-Jeep en 87Wrangler -klik- Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst August 28, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 28, 2013 Als ik je goed begrijp wil je het dashboard van de YJ met de bijbehorende bedrading koppelen aan de Cherokee motor bedrading? Dan heb je pech, dat gaat niet. Je zult alles van de Cherokee bedrading wat verband houdt met de motor, de bak en het dashboard over moeten nemen. Oh ja, ook de brandstofpomp ed. Siert. PS leuke klus! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sickboy Geplaatst August 29, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 29, 2013 Als ik je goed begrijp wil je het dashboard van de YJ met de bijbehorende bedrading koppelen aan de Cherokee motor bedrading? Dan heb je pech, dat gaat niet. Je zult alles van de Cherokee bedrading wat verband houdt met de motor, de bak en het dashboard over moeten nemen. Oh ja, ook de brandstofpomp ed. Siert. PS leuke klus! Hoi Siert Ik wil allen wat onder de motor kap zit aansluiten op het bestaand yj Kableboom. Gisteravond heb ik al de bedrading uitgezocht dat licht nu klaar, Maar nu moet ik weeten welk bedrading ik moet aansluiten op het yj schutbord connector. Dat ga ik straks in order maken. An misschien kan iemand mij dar mee helpen. Ik weet dat de benzine pomp moet aan gepast worden daar maak ik geen zorg over. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sickboy Geplaatst August 29, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 29, 2013 Zo eindelijk klaar met het uit zoeken van de bedrading van de OBD2 xj 1997, Hier is wat ik heb allemal gedaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
John-M Geplaatst August 30, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 30, 2013 En...starten lopen? Aardige puzzle... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 30, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 30, 2013 Zo eindelijk klaar met het uit zoeken van de bedrading van de OBD2 xj 1997, Hier is wat ik heb allemal gedaan Daar kom je al een eind in de goeie richting. Het meeste kan je zo op de juiste plaats in de YJ stekker aansluiten. Maar die "data connections" dat is waar Siert het over had. Deze maken de "data" verbinding (Can-bus) met het dashboard in de XJ. Zonder de juiste verbinding met de interface die in het instrumenten paneel zit, gaat dit waarschijnlijk niet goed. Heb je de kabel boom naar de TCU ook mee genomen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sickboy Geplaatst August 31, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 31, 2013 Hoi Ab ik heb wel wat uitgezocht ivm het underdash bedrading er was iemand uit de US dat heeft deze obd2 in zijn cj gebouwd hij had mij verteld dat het DATA link was wel nodig maar de rest had ik niet nodig omdat was pure voor de instrumenten paneel. Dus nu met alle bedrading al klaar. Het data link bedrading heb ik er ook klaar liggen. Nu mijn vraag is, is er iemand dat er van verstand heeft van de bedrading en wil bij mij langs komen en mijn helpen,om dit aan te sluiten van af deze punt weet ik niet meer en ik wil niet alles in de fik hebben. tegen betaling natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst August 31, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 31, 2013 FUEL GAUGE SENDING UNITThe fuel gauge sending unit (fuel level sensor) is attached to the side of the fuel pump module. The sending unit consists of a float, an arm, and a variable resistor (track). The resistor track is used to send electrical signals to the Powertrain Control Module (PCM) for fuel gauge operation and for OBD II emission requirements. For fuel gauge operation: As fuel level increases, the float and arm move up. This decreases the sending unit resistance, causing the fuel gauge to read full. As fuel level decreases, the float and arm move down. This increases the sending unit resistance causing the fuel gauge to read empty. After this fuel level signal is sent to the PCM, the PCM will transmit the data across the CCD bus circuits to the instrument panel. Here it is translated into the appropriate fuel gauge level reading. Omdat het zaterdag middag is.... hier een voorbeeld van je probleem: Neem nu bv de tankzender, vroeger gewoon een simpel metertje wat aangestuurd werd door een tankvlotter. Nu gaat dat signaal naar je PCM die gebruikt dat signaal en stuurt een Bus signaaltje naar je dashbpoard voor de meterstand. Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sickboy Geplaatst August 31, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 31, 2013 http://www.jeepforum.nl/topic/26783-zelf-gemaakt-yj-benzine-tank-zender-unit-pomp/#entry306751 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst August 31, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 31, 2013 Tuurlijk zal de vlotter nu werken voor de PCM, maar ik bedoelde dus voor je dashboard tankmeter. Mischien kan je wel de originele vlotter ook monteren in de tank, dan heb je een tankmeter! Heb je trouwens bij deze unit een oplossing verzonnen voor de drukregelaar? Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sickboy Geplaatst August 31, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 31, 2013 Tuurlijk zal de vlotter nu werken voor de PCM, maar ik bedoelde dus voor je dashboard tankmeter. Mischien kan je wel de originele vlotter ook monteren in de tank, dan heb je een tankmeter! Heb je trouwens bij deze unit een oplossing verzonnen voor de drukregelaar? Siert. Wat bedoel je met het drukreglaar? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst August 31, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 31, 2013 Boven op je XJ pomp zit een glimmende drukregelaar onder een veerstalen beugeltje. die regelt de druk naar de benodigde 50 psi. Zie bv. http://www.carid.com/1997-jeep-wrangler-fuel-delivery-parts/item-8825118.html?CAWELAID=1859126021 De XJ heeft dan ook geen brandstofretourleiding. Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sickboy Geplaatst September 1, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2013 Boven op je XJ pomp zit een glimmende drukregelaar onder een veerstalen beugeltje. die regelt de druk naar de benodigde 50 psi. Zie bv. http://www.carid.com/1997-jeep-wrangler-fuel-delivery-parts/item-8825118.html?CAWELAID=1859126021 De XJ heeft dan ook geen brandstofretourleiding.Siert. Hoi Siert bedankt voor de info, hoe komt het jij heb hier kennis er van? heb jij dit ombouw wel eens gedaan ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sickboy Geplaatst September 1, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2013 Ik heb deze bedrading tot zo ver uitgezocht. nu kwam ik er achter dat er is geen draad voor het fuel pomp,dus dat moet ik nog maken bij de zekering kast onder het yj dashboard. en daar wil ik een draad gebruiken dat er niet meer word gebruikt bijvoorbeeld de A/C is de zelfde dikte maar wel een ander kleur. Engine Compartment Function Engine Compartment function.pdf Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst September 1, 2013 Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2013 Fuel pump wordt aangestuurd door het fuelpump relais in het PDC. Dus in jouw geval van de XJ. Siert. PS ja, ik heb wat verbouwingen mogen doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sickboy Geplaatst September 1, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2013 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
John-M Geplaatst September 1, 2013 Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2013 Hey Lee, kwam dit laatst tegen, wellicht heb je er wat aan : http://www.jeepforum.com/forum/f12/90-4-2-95xj-4-0-swap-build-thread-681707/ Groeten John Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sickboy Geplaatst September 1, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2013 Hey Lee, kwam dit laatst tegen, wellicht heb je er wat aan : http://www.jeepforum.com/forum/f12/90-4-2-95xj-4-0-swap-build-thread-681707/ Groeten John ik ben nu aan het lessen, ik hope ik vindt wat ik nodig hebt 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst September 1, 2013 Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2013 Ha John, Het probleem wat Lee heeft is dat zijn motor van na 1996 is en dus OBD2. Hij heeft een vol electronisch dashboard met een microprosessor wat aangestuurd wordt door de PCM via een Canbus signaal. Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst September 1, 2013 Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2013 En dat is nu net het lastige deel, die Canbus...... Het is wel te doen, maar vergt veel leeswerk in de FSM. Je moet het hele motor-management leren kennen om te weten wat je kan weg laten of moet aanpassen. Het is niet onmogelijk, wel moeilijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sickboy Geplaatst September 1, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2013 Ik ben er bijna, als Julie ff naar post 17 en 19 , dan zie je waar ik mee zit het gaat om 3 draadjes c6 e7 e8 Als ik weet waar deze moet ,ik denk met de rest gaat me wel lukken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
John-M Geplaatst September 2, 2013 Rapporteren Share Geplaatst September 2, 2013 Ha John,Het probleem wat Lee heeft is dat zijn motor van na 1996 is en dus OBD2. Hij heeft een vol electronisch dashboard met een microprosessor wat aangestuurd wordt door de PCM via een Canbus signaal. Siert. Hey Siert, Ik weet 't... had van te voren al geadviseerd om het voorgaande type te zoeken. Dat blok heb ik er ook ingelegd i.p.v. mijn 2.5. Was makkelijker te doen als dit. Groeten John Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.