Spring naar bijdragen

Pcv-Klep


thezeeuw
 Share

Recommended Posts

Ik lees in de onderhoudsschemas dat er een PCV-klep gecontroleerd/vervangen moet worden, oa bij 48k.

Nu ben ik er vrij zeker van dat dat niet is gebeurd destijds.

Waar vind ik dit ding, hoe controleer ik de werking ervan, hoe evt vervangen, en wat zijn ongeveer de kosten?

Alle hulp welkom!

Groets,

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi

beetje meer info over type motor bij amc 360 zit ie achter op de manifold  bij schutbord

is gewoon een stukje pijp met een balletje dat zorgt dat de motor dampen en evt overdruk het blok kan verlaten

 

loopt meestal naar de carb op een zuigende poort

 

scoob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi

beetje meer info over type motor bij amc 360 zit ie achter op de manifold  bij schutbord

is gewoon een stukje pijp met een balletje dat zorgt dat de motor dampen en evt overdruk het blok kan verlaten

 

loopt meestal naar de carb op een zuigende poort

 

scoob

 

Carburateur op een liberty??

 

Bij een 3.7 V6 zit de pcv klep op de olievullerbuis.

 

Vaak is even de klep reinigen voldoende (het balletje in de klep  moet vrij kunnen bewegen en de slang mag niet verstopt zitten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb eens wat bedrijven (dealers en niet-dealers) gebeld voor prijsinfo: slechts 1 bedrijf heeft het over een euro of 20, de rest zit allemaal tussen de 100 en de 200 euro (citaat: is inclusief montage hoor). Wat montage betreft lijkt me dat het meeste werk/tijd zit in het openen en sluiten van de motorkap.

Google weet me verder te vertellen dat zo'n ding ongeveer tussen de 4 en 15 dollar moet kosten. 6 tot 10 dollar verzending drbij, en dan klopt die 20 euro wellicht aardig.

Echt schrikken doe ik echter bij de andere prijsopgaves!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...