Spring naar bijdragen

Oldtimerverzekering Onderscheidt Lpg En Diesel !


darkwolf
 Share

Recommended Posts

Het verschil in premies ontstaat doordat meerdere oldtimers straks in 2014 als de plannen doorgaan geen oldtimer meer zijn. Dat geldt dus voor de diesel en lpg rijders die jonger als 40 jaar zijn. Er schijnt een collectieve europese oldtimerpot te zijn waar veel maatschappijen uit putten. Door de aanpassingen die de overheid met de oldtimers van plan is vallen veel oldtimers straks uit dat europese potje. De Nederlandse maatschappijen gaan zelf geen nieuw potje maken en geven de particulieren dus 2 opties. Meer premie gaan betalen of een andere maatschappij zoeken.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Het verschil in premies ontstaat doordat meerdere oldtimers straks in 2014 als de plannen doorgaan geen oldtimer meer zijn. Dat geldt dus voor de diesel en lpg rijders die jonger als 40 jaar zijn. Er schijnt een collectieve europese oldtimerpot te zijn waar veel maatschappijen uit putten. Door de aanpassingen die de overheid met de oldtimers van plan is vallen veel oldtimers straks uit dat europese potje. De Nederlandse maatschappijen gaan zelf geen nieuw potje maken en geven de particulieren dus 2 opties. Meer premie gaan betalen of een andere maatschappij zoeken.

Volgens mij heeft de term oldtimer betrekking op de leeftijd van de auto en niet de brandstof. Dat bij de MRB gekeken wordt naar de brandstofsoort houdt niet in dat een voertuig ouder of jonger wordt wanneer de brandstofsoort wijzigt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Volgens mij heeft de term oldtimer betrekking op de leeftijd van de auto en niet de brandstof. Dat bij de MRB gekeken wordt naar de brandstofsoort houdt niet in dat een voertuig ouder of jonger wordt wanneer de brandstofsoort wijzigt.

 

Ik zal het uitleggen.

 

De term oldtimer heeft per 2014 wel degelijk ook betrekking op de brandstofsoort. 1 van de definities van een oldtimer is een voertuig dat op grond van zijn ouderdom (25 jaar of ouder) is vrijgesteld van de houderschapsverplichting motorvoertuigen. Nu bekend is geworden dat diesel en lpg auto's tot 40 jaar alsnog houderschapsbelasting moeten gaan betalen is 1 van de definities voor de term oldtimer niet meer van toepassing. In 2014 is ineens je 33 jaar oude diesel conform de bovenstaande definitie geen oldtimer meer daar hij niet vrijgesteld is van houderschapsbelasting en laat deze definitie nu ineens voor veel verzekeringsmaatschappijen een goede reden zijn om je polis aanzienlijk te verhogen of te royeren.

 

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De term oldtimer is voor de belastingdienst anders omschreven dan voor de verzekeringsmaatschappijen.

Een hoop maatschappijen accepteren al jaren ( ik bezit al 17 jaar oldtimers ) zelfs auto's van slechts 15 jaar oud als oldtimer.

Ook echt niet alle maatschappijen zullen een toeslag voor brandstof gaan hanteren, de meesten zelfs niet !

Ik tref gewoon toevallig de verkeerde blijkbaar en vandaar dat ik deze verzekering ook niet zomaar accepteer.

Ik wilde jullie er op attent maken zodat als hier misschien iemand hetzelfde heeft weet dat hij of zij dit ook niet moet accepteren.

 

@ Greenbear, mijn auto's zijn uit 1979 en 1985.

@ Evert, inderdaad via een tussenpersoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De term oldtimer is voor de belastingdienst anders omschreven dan voor de verzekeringsmaatschappijen.

Een hoop maatschappijen accepteren al jaren ( ik bezit al 17 jaar oldtimers ) zelfs auto's van slechts 15 jaar oud als oldtimer.

Ook echt niet alle maatschappijen zullen een toeslag voor brandstof gaan hanteren, de meesten zelfs niet !

Ik tref gewoon toevallig de verkeerde blijkbaar en vandaar dat ik deze verzekering ook niet zomaar accepteer.

Ik wilde jullie er op attent maken zodat als hier misschien iemand hetzelfde heeft weet dat hij of zij dit ook niet moet accepteren.

 

@ Greenbear, mijn auto's zijn uit 1979 en 1985.

@ Evert, inderdaad via een tussenpersoon.

 

Een hoop maatschappijen accepteerden dat voorheen maar we leven in nieuwe tijden en veel maatschappijen accepteren dat nu niet meer. Ik ben even de naam kwijt maar die naam is vaker hier op het forum voorbij gekomen en adverteert ook in 4wd blad. Die maatschappij moet je eens contacten.

 

Ondanks eerdere maatregelen is het rendement op de oldtimer-portefeuille van Europeesche Verzekeringen verder afgenomen. Daarom zijn de acceptatiecriteria voor oldtimers verder aangescherpt. Zo moeten de oldtimers, die minimaal 25 jaar oud zijn, in een afgesloten stalling worden geparkeerd en mogen ze maximaal 7.500 km per jaar rijden. Nieuw is ook dat de oldtimer moet rijden op benzine, een minimale taxatiewaarde moet hebben van

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...