Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Benzine stinkt harder dan diesel (mijn mening).  Mijn 5.9 deed dat dusdanig dat er aan de onderkant van de tank een droog spoor van benzine zichtbaar was. Je rook het ook in de auto voor achterin.

                                                                                                                                                                                                         Bijkomend probleem was dat de motor al pruttelend tot leven kwam, en ik moest ook langer starten. Het klonk wel leuk trouwens, maar dit kon de bedoeling niet zijn, en die stank was ik meer dan zat.

 

Was het 1 euvel of had ik met 2 zaken te maken. Het feit dat de motor moeilijk tot leven kwam deed wel denken dat er iets loos was boven de benzinetank. Maar ik had niet direct de behoefte om die er onderuit te schroeven, dus eerst de leidingen maar nagelopen.

 

Na uiteindelijk niks gevonden te hebben de tank laten zakken, en die is donders zwaar als er 3/4 peut in zit !

 

De afdichtingsring was uitgedroogd, en het stuk slang naar de harde leiding was ook niejevanhetje, ook ontbrak er een rubber afdichtingsring op de benzinepomp. Ehh zal de pomp misschien ook niet helemaaluhhh.....

 

Kortom het hele boeltje vernieuwd, en de tank weer omhoog geschroefd. Kosten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nog zeuren ook :lol: :lol:

Hier kost 98 1,87 en 95 1,70.

 

Ik moet bekennen dat ik vaak gewoon 95 gooi in mn 5,9. Rij bijna nooit op benzine, maar het is meer doordat 98 een stuk moeilijker te krijgen is hier.

Hoe zit het trouwens met LPG in Spanje?

 

Ja, daarvoor moet ik wel hier wonen !!!! :-))

 

Voor een volle gastank zou ik 110 km. moeten karren (alicante) en naar aan zekerheid grenzende vermoedens krijg ik daar een klokkie-rond van.

 

Er zijn in heel spanje zo'n 200 gasstations, en spanje is groooooot. Overigens noemen ze een auto op LPG een gasauto, en LPG heet GLP.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...