Spring naar bijdragen

Verwarming Veranderd Niet Van Temperatuur


Recommended Posts

goedemorgen,

ik heb vorige week een grand cherokee uit 1995 aangeschaft met een 5.2 v8 motor.

de kilometerstand is bijna 3ton maar de motor loopt rustig en de auto is verder prima in orde dus ik maak me daar geen zorgen om.

enigste puntje van kritiek is de verwarming.

als ik de verwarming aanzet verschijnt er ER in het display en daarna geeft hij de ingestelde graden aan.

als ik de ingestelde graden wil veranderen naar warm of koud geeft hij dat keurig aan op het display maar de temperatuur veranderd niet.

het lijkt mij dat de regeleenheid kapot is of heeft iemand hier een andere ervaring mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
Twee motortjes zitten onderop het kachelhuis, ter hoogte van de motortunnel. De recirculatie klep zit ongeveer ter hoogte het dashboardkastje, boven de ventilator.

Hier zie je het motortje (actuator) van de recirculation klep.

 

[img=http://ww2.justanswer.com/uploads/brownjeff/2010-08-09_170250_66.gif]

 

ok ik moet dus gewoon m'n hele dashboard open maken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

alles werkt naar behoren, ik heb alleen foutcode 17 wat zou betekenen dat m'n motor niet snel genoeg op temperatuur is maar dat klopt niet

als ik 2 straten rij is m'n motor warm en word niet te warm.

vlak bij m'n display rechtsonderaan zit een motortje die ik hoor draaien als ik de temperatuur verander.

1 ding vind ik vreemd, m'n slangen van de verwarming gaan naar m'n regelaar van de lpg.

hoort dat zo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ondertussen ben ik wat verder.

ik heb de foutcodes op de verwarming uitgelezen, code 23 en 38, blenddoors circuit.

ik heb de stappenmotor gedemonteerd en die draait wel maar minimaal, ik kan nu wel met de hand de temperatuur veranderen.

zou de stappenmotor kapot zijn of de regeleenheid op het dashboard? de airco schakelt ook niet in dus misschien ligt dat ook aan de regeleenheid.

weet iemand of ik die dingen door kan meten of welke waarde ze aan moeten geven??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ondertussen ben ik wat verder.

ik heb de foutcodes op de verwarming uitgelezen, code 23 en 38, blenddoors circuit.

ik heb de stappenmotor gedemonteerd en die draait wel maar minimaal, ik kan nu wel met de hand de temperatuur veranderen.

zou de stappenmotor kapot zijn of de regeleenheid op het dashboard? de airco schakelt ook niet in dus misschien ligt dat ook aan de regeleenheid.

weet iemand of ik die dingen door kan meten of welke waarde ze aan moeten geven??

Waar woon je ergens?

Heb alles liggen van een 98, als je wilt mag je eens passen en kijken waarmee 't opgelost is...

Airco kan ook zijn omdat de druk onvoldoende is.

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...