Spring naar bijdragen

Voor As Demonteren


Xray
 Share

Recommended Posts

Hallo ik ben in bezit van een Jeep liberty 2004 sport KJ 3.7

Als ik door een bocht ga hoor ik aan de voorzijde een een luide knak ik rij hier nu al een jaar mee het wordt niet erger of minder helaas.Mijn tussenbak werkt ook niet meer naar behoren als ik hem in de 4wd vreselijke geluiden en de wielen draaien niet mee. Daar heb ik mij om financi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die is makkelijk te verwijderen, stuk of 8/10 bouten aan de tussenbak zijde en een stuk of 8/10 bouten aan de vooras zijde. Aan beide kanten zitten kogels, nadat de bouten los zijn kun je de as met de kogels eruit halen.

Kijk even of die kogels goed zijn, die willen weleens stuk gaan namelijk wat voor gekke geluiden kan zorgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe zet ik de as vast zodat hij niet mee draait en ik de schroeven kan losdraaien zoals hier boven beschreven

Geen probleem het vastzetten van de as met een grote tang, nu loopt er allemaal dunne olie uit heb hem snel weer vastgezet.

Dit is de olie denk ik van de voor differentieel die eruitloopt

 

Mijn vraag kan ik straks doorrijden zonder as en olie in het voor differentieel  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Inderdaad iedereen gelijk kwam geen olie meer uit was het was vet wat helemaal dun is geworden

 

Nu ik de as er heb uitgehaald is het probleem gelijk duidelijk, de ijzeren ring die de kogellagers (zie foto) op zijn plaats moest houden is afgebroken.

 

Dit is aan de kant van de tussen bak de andere kant is helemaal in orde

 

Kan ik dit onderdeel los krijgen of moet er dan een hele nieuwe as in.

 

Of een 2 hands misschien 

post-8702-0-80496900-1369702526_thumb.jp

post-8702-0-78903300-1369702537_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk even of die kogels goed zijn, die willen weleens stuk gaan namelijk wat voor gekke geluiden kan zorgen.

 

:P

 

Komt vaak voor, heb ik bij de onze ook vervangen.

Gebruikt zou ik zeker niet doen, zoveel kosten ze ook weer niet: http://www.ebay.co.uk/itm/JEEP-CHEROKEE-LIBERTY-2002-2008-FRONT-PROPSHAFT-REAR-CV-JOINT-TRANSFER-CASE-SIDE-/160962067318?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Car+Make%3AJeep|Plat_Gen%3AKJ&hash=item257a163b76

 

Misschien dat je ze voor een tientje goedkoper vind als je goed verder zoekt met die termen. Ik zou uit Duitsland of UK bestellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:P

 

Komt vaak voor, heb ik bij de onze ook vervangen.

Gebruikt zou ik zeker niet doen, zoveel kosten ze ook weer niet: http://www.ebay.co.uk/itm/JEEP-CHEROKEE-LIBERTY-2002-2008-FRONT-PROPSHAFT-REAR-CV-JOINT-TRANSFER-CASE-SIDE-/160962067318?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Car+Make%3AJeep|Plat_Gen%3AKJ&hash=item257a163b76

 

Misschien dat je ze voor een tientje goedkoper vind als je goed verder zoekt met die termen. Ik zou uit Duitsland of UK bestellen.

Heb je ook al in het terrein gereden een hoop berichten dat deze manier wel werkt op de verharde weg maar niet echt als je ook echt in het terrein gaat rijden.Staat ook iets over het balanceren van de as wat is jou ervaring

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je ook al in het terrein gereden een hoop berichten dat deze manier wel werkt op de verharde weg maar niet echt als je ook echt in het terrein gaat rijden.Staat ook iets over het balanceren van de as wat is jou ervaring

Hoe lang rij je al rond zonder problemen wil hem graag bestellen wil alleen nog wat zekerheid

Weet je nog hoeveel kogels in het lager zitten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen idee waarom het offroad problemen zou geven? Wij rijden bijna nooit offroad, maar de keer dat ik hem meenam het strand op in Katwijk had ik geen enkel probleem met die as. Hij zit er denk ik al bijna een jaartje onder?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...