jeepertje Geplaatst April 18, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2013 Hallo, Bij het plaatsen van een extra oliekoeler voor de automaat, waar plaats je die dan, voor of na de originele koeler in de radiator. Ook verneem ik graag wat de maximale temperatuur mag zijn van de ATF, dit gemeten in de oliepan van de automaat... De Jeep is enkel voor offroad gebruik bestemd... Dank, Geert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst April 18, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2013 Normaal zit de extra cooler op de uitgaande leiding van de radiator. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst April 18, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2013 (bewerkt) Het eerste wat de radiateurshop mij adviseerde was om de oliekoeler in de radiateur te verwijderen daar de koelvloeistof die door de radiateur stroomt de oliekoeler verwarmt. Ik heb dus een radiateur voor alleen de motorkoeling en een aparte oliekoeler voor de automaat. De temperatuur van de automaat wordt bij mij nooit hoger als 65 graden met mijn setup. Heb buiten de oliekoeler ook een grotere oliepan geplaatst met extra koelribben en een temp sensor. De extra oliekoeler na de oliekoeler in je radiateur plaatsen altijd. Dus zoals Ab schrijft de uitgaande olieleiding van de radiateur gebruiken. April 18, 2013 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
scoob Geplaatst April 18, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2013 hoi dacht dat de automaat bak ook op temp moet zijn dus voor de radiator een extra cooler dan de radiator voor bedrijfs temp te maken maar zo zie je iedereen denkt anders bij mij rijd de automaat met te koele olie ook anders dan op bedrijfs temp heb een th400 met ee dana20 tussen bak scoob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst April 18, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2013 Dat de olie eerst door de radiator gaat, is om de bak sneller op temperatuur te krijgen met koud weer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst April 18, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2013 hoidacht dat de automaat bak ook op temp moet zijn dus voor de radiator een extra cooler dan de radiator voor bedrijfs temp te maken Dit dacht ik ook, vandaar m'n vraag uit 2 delen. Wat is de ideale bedrijfstemperatuur van een automaat? Te koud lijkt mij inderdaad ook niet goed. (te warm zeker niet) Ik ging ervan uit dat de extra koeler voor de radiatorkoeler geplaatst dient te worden, dit omdat: -bij een te warme automaat deze al gekoeld wordt voordat deze in de radiator komt -bij een te koude automaat, deze opgewarmt wordt door de radiator Maar ik kan hier nergens echt iets over vinden... Geert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.