Spring naar bijdragen

Extra Oliekoeler Automaat


jeepertje
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Bij het plaatsen van een extra oliekoeler voor de automaat, waar plaats je die dan, voor of na de originele koeler in de radiator.

Ook verneem ik graag wat de maximale temperatuur mag zijn van de ATF, dit gemeten in de oliepan van de automaat...

De Jeep is enkel voor offroad gebruik bestemd...

Dank,

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het eerste wat de radiateurshop mij adviseerde was om de oliekoeler in de radiateur te verwijderen daar de koelvloeistof

die door de radiateur stroomt de oliekoeler verwarmt. Ik heb dus een radiateur voor alleen de motorkoeling en een aparte oliekoeler voor de automaat.

De temperatuur van de automaat wordt bij mij nooit hoger als 65 graden met mijn setup.

 

Heb buiten de oliekoeler ook een grotere oliepan geplaatst met extra koelribben en een temp sensor.

 

De extra oliekoeler na de oliekoeler in je radiateur plaatsen altijd. Dus zoals Ab schrijft de uitgaande olieleiding van de radiateur gebruiken.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi

dacht dat de automaat bak ook op temp moet zijn dus voor de radiator een extra cooler dan de radiator voor bedrijfs temp te maken

 

maar zo zie je iedereen denkt anders

 

bij mij rijd de automaat met te koele olie ook anders dan op bedrijfs temp

 

heb een th400 met ee dana20 tussen bak

 

scoob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi

dacht dat de automaat bak ook op temp moet zijn dus voor de radiator een extra cooler dan de radiator voor bedrijfs temp te maken

Dit dacht ik ook, vandaar m'n vraag uit 2 delen. Wat is de ideale bedrijfstemperatuur van een automaat? Te koud lijkt mij inderdaad ook niet goed. (te warm zeker niet)

Ik ging ervan uit dat de extra koeler voor de radiatorkoeler geplaatst dient te worden, dit omdat:

-bij een te warme automaat deze al gekoeld wordt voordat deze in de radiator komt

-bij een te koude automaat, deze opgewarmt wordt door de radiator

Maar ik kan hier nergens echt iets over vinden...

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...