Spring naar bijdragen

Gearing Vervangen In "straat "wrangler


Recommended Posts

ik ben net klaar met het restaureren van mijn 86er wrangler..

er zat een standaard 4.2 in met 32"banden en 3.08 gearing  (traag maar OK)

 

ik heb nu een stroker met ongeveer 260 pk . en assen van een 1993 wrangler (ik dacht met een standaard 3.55 gearing,niet helemaal zeker)

 

De motor wil als een gek, maar komt niet echt op toeren door de banden/gearing. ik had gehoopt op wat verbetering  ivm aanpassing

3.08 naar 3.55. maar dit is niet echt het geval..

 

hebben alle 1993 4.0 jeeps 3.55 gearing ????

 

ik zit te denken om assen van een 2.5 liter met 4.11 gearing te monteren..?! (deze kan ik denk ik zo omzetten?!)

 

De jeep is helemaal gerestaureerd en gaat absoluut niet in het terrein  gebruikt worden !!(daar hebben we een andere jeep voor !)

is dit een goed idee??

 

wat is wijsheid??

 

alvast bedankt

 

Paul

Milsbeek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb toen van mijn 2.5 met de 4.10 overbrenging een 4.0 HO gemaakt en dat gaat super zowel op de weg als in het terrein.

Wat ik mij meer afvraag is of die standaard assen sterk genoeg zijn voor al die pk's ook al gebruik je hem niet in het terrein.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben net klaar met het restaureren van mijn 86er wrangler..

er zat een standaard 4.2 in met 32"banden en 3.08 gearing  (traag maar OK)

 

ik heb nu een stroker met ongeveer 260 pk . en assen van een 1993 wrangler (ik dacht met een standaard 3.55 gearing,niet helemaal zeker)

 

De motor wil als een gek, maar komt niet echt op toeren door de banden/gearing. ik had gehoopt op wat verbetering  ivm aanpassing

3.08 naar 3.55. maar dit is niet echt het geval..

 

hebben alle 1993 4.0 jeeps 3.55 gearing ????

 

ik zit te denken om assen van een 2.5 liter met 4.11 gearing te monteren..?! (deze kan ik denk ik zo omzetten?!)

 

De jeep is helemaal gerestaureerd en gaat absoluut niet in het terrein  gebruikt worden !!(daar hebben we een andere jeep voor !)

is dit een goed idee??

 

wat is wijsheid??

 

alvast bedankt

 

Paul

Milsbeek

 

Een 4.11 R&P in je assen met een stroker motor zal geen problemen geven voor de motor.

 

Afhankelijk van je manier van rijden kan de rest wel een probleem gaan geven op den duur.

 

Met een 4.11 overbrenging ga je dus sneller accelereren wat ervoor kan zorgen dat andere zaken eerder kapot kunnen gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier is de wijsheid

http://www.grimmjeeper.com/gears.html

Plug in je nummers en vind uit wat toerental je de motor wil laten draaien op de snelweg.

 

AW12345, Bedankt voor deze link, ziet goed uit !! Super als je twijfelt welke regear voor jou de beste is.

 

 

Paul V, Succes met het laatste deel van de restauratie van je Wrangler en nog veel Jeep plezier  !!  B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...