fransdemers Geplaatst March 8, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2013 Een maand geleden heb ik de remklauw dus geplaatst die ik van Walter heb gekocht. Deze klauw is m.i. goed en ik heb er een aantal weken zonder problemen mee gereden... Vanavond ga ik mijn vrouw halen van haar werk, en ik rijdt van Brugge naar Knokke en terug, amper 50 km... Onder de baan had ik het reeds gevoeld, en ja hoor toen ik thuiskwam stond het rechterachterwiel opnieuw vast !! Wat is hier aan de hand ? Ik heb stilaan het gevoel dat het niet de remklauw is die dit veroorzaakt.... En het wiellager verdenk ik ook, maar hoe komt het dan dat ik weken aan een stuk zonder probleem rijdt ? Omdat het aan het vriezen was ? W.T.F....... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst March 8, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2013 Was het een gebruikte klauw ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 8, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2013 Handrem? Misschien even de remklauw eraf pakken, twee boutjes los en je weet meer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
scoob Geplaatst March 8, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2013 schijf krom loop ie ook vast door warmte scoob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst March 8, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2013 ik heb dat probleem ook een tijdje gehad. Was linksachter. Bij mij was zelfs de keering aan de steekas lek door de hitte. Heb uiteindelijk schijf en klauw en handrem mechanisme vervangen en tot op heden probleem vrij. Bij mij kwam (op de autosnelweg) de rook ervanaf. Na afkoelen draaide het wiel weer rond. Gebeurde telkens nadat de remmen warmer kregen dan normaal) (sportieve rijstijl of ik een paar keer had moeten remmen met een zware ongeremde trailer) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst March 8, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2013 Kijk, het is eigenaardig. Toen ik om 19u30 van knokke kwam, stond het wiel gloeiend heet. Ik ben dan even naar binnen gekomen om dit bericht te plaatsen, en ben om 19:40 terug vertrokken. Met dat gloeiend hete wiel ben ik 10 km ver gereden waar ik een paar uur geparkeerd heb. Ben zopas om 22u vertrokken, het wiel was ondertussen koud. Toen ik thuis kwam was het wiel nog steeds koud en loopt het vrij. Ik snap er niks van. Misschien moet ik toch eens de schijf bekijken... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst March 8, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2013 Frans, toch weer zo'n jeep gremlin aan het werk? hoe is de staat van de geleidingen (nokken) voor de blokken. als deze uitgesleten zijn kan het remblok hierin blijven hangen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst March 9, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 9, 2013 Die klauwen die ik van Walter heb, zijn goed, de geleiders zien er gaaf uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iksjee Geplaatst March 9, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 9, 2013 Remklauw tweedehands is altijd twijfelachtig, kan best zijn dat af en toe de cilinder blijft hangen bv. bij flink remmen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ivo Geplaatst March 9, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 9, 2013 ik heb weleens meegemaakt dat de remslang vanbinne slecht was, vloeistog naar remklauw geen probleem echter terug maar heel langzaam. gevolg rem blijft hangen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst March 10, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 10, 2013 Juist, dat heb ik nog ergens gelezen. Maar je kunt de flexibel aan de klauw niet apart vervangen, je moet gans de unit bestellen die van de remleiding naar de splitser gaat en naar L en R... Kan ik eventueel nog doen, terwijl ik toch bezig ben... Wel raar , zou zo'n flexibel dan binnenin dichtslibben of zo ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ivo Geplaatst March 10, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 10, 2013 (bewerkt) Bij mij was door ouderdom de rubber opgezwollen waardoor slang alleen vloeistof door liet onderdruk. Was geen Jeep maar "Mercedes 230 Ambulance lang" onze Dakar auto. March 10, 2013 bewerkt door Ivo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst March 10, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 10, 2013 Aha, dat is inderdaad een mogelijkheid. Rubber kan misschien wel zwellen en die slang is nogal dun binnenin. Ok, misschien dan maar gans die achterhandel vervangen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.