Spring naar bijdragen

Startproblemen Cj6


Recommended Posts

Beste Forumgenoten,

2 weken geleden heb ik een CJ6 gekocht,

alleen wil hij niet goed starten. Na flink doorstarten

wil hij heeeel lastig en met veel moeite aanslaan maar daar moet ik

hem echt volledig voor door blijven starten. Als hij dan loopt, met voet

plat op het gas, loopt hij duidelijk op 3 pitten. De ANWB heeft de warmte van het spruitstuk gemeten en daar kwam uit dat hij op 3 pitten liep. ANWB gaf aan dat hij genoeg benzine krijgt. (Vreemd als ik mn voet plat op het gas moet houden) Carburateur is helemaal schoon gemaakt, bobine, kabels, verdeler en rotor zijn vervangen, bougie's zijn nieuw. Alleen het electr deel in de ontsteking niet. Maar hij vonkt als een gek!

Wat kan dit in hemels naam zijn?? Iemand iedee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er ligt een 3.8 in..

Timing is goed, compressie alleen nog niet gemeten.

Moet ik maar eens gaan doen.

 

Compressie nog getest?

Te lage compressie kan duiden op een versleten distributieketting die een paar tandjes heeft overgeslagen. (weet ik helaas uit ervaring)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat is wel een betere optie

 

 

Zoek maar eens hier op het forum. Er staan wat verhalen van de diverse reparateurs. Met Jeeper en EJG ben ik het wel eeens dat Maasbach een betere optie is.

 

Ik gaf hem een keuze qua afstand , niet of het beter is.

Ik ga ervan uit dat Rob ook kan sleutelen.

De verhalen hier op het forum, hebben niks met zijn sleutel capaciteit te maken, alleen met een verkoop aan een klant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

leuk,ik heb ook een CJ6 van 1975 met de 3.8voorzien van clifford inlaat,weber carb en spaggeti uitlaat.3bak met dana 20 en dana 44 achteras.staat nu op 35" wielen ...aandrijflijn word vervangen zodra de tijd ervoor vrijkomt :o)      (niet omdat deze slecht is hoor.Moter brult nu als een race-blok...tja,ik hou  nu eenmaal van veel torque,rauw moter gedreun , turbo-gefluit en simpele mekaniek :o)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...