VinnieCJ6 Geplaatst March 5, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 5, 2013 Beste Forumgenoten, 2 weken geleden heb ik een CJ6 gekocht, alleen wil hij niet goed starten. Na flink doorstarten wil hij heeeel lastig en met veel moeite aanslaan maar daar moet ik hem echt volledig voor door blijven starten. Als hij dan loopt, met voet plat op het gas, loopt hij duidelijk op 3 pitten. De ANWB heeft de warmte van het spruitstuk gemeten en daar kwam uit dat hij op 3 pitten liep. ANWB gaf aan dat hij genoeg benzine krijgt. (Vreemd als ik mn voet plat op het gas moet houden) Carburateur is helemaal schoon gemaakt, bobine, kabels, verdeler en rotor zijn vervangen, bougie's zijn nieuw. Alleen het electr deel in de ontsteking niet. Maar hij vonkt als een gek! Wat kan dit in hemels naam zijn?? Iemand iedee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 5, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 5, 2013 Welk blok ligt erin? Is de timing goed? Compressie gemeten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst March 6, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 6, 2013 Misschien ontsteking 180 graden verdraait? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VinnieCJ6 Geplaatst March 6, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 6, 2013 Er ligt een 3.8 in.. Timing is goed, compressie alleen nog niet gemeten. Moet ik maar eens gaan doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 6, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 6, 2013 3,8L dat is de 232cu L6. Lijkt heel veel op de 4,2L / 258cu, deze heeft hydraulische klepstoters, mogelijk komen deze niet helemaal terug. Heeft het blok lang stil gestaan? Een keer flushen zou uitkomst kunnen bieden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VinnieCJ6 Geplaatst March 7, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 7, 2013 Mn CJ gaat zondag naar Rob in Nigtevecht.. Laat de jongens daar maar eens even kijken.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst March 7, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 7, 2013 Je had ook naar Amersfoort kunnen rijden...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de jeeper Geplaatst March 7, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 7, 2013 Je had ook naar Amersfoort kunnen rijden...... dat is wel een betere optie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VinnieCJ6 Geplaatst March 8, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2013 Is dat zo?! Ik wil natuurlijk wel het beste voor mn CJtje... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst March 9, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 9, 2013 Is dat zo?! Ik wil natuurlijk wel het beste voor mn CJtje... Zoek maar eens hier op het forum. Er staan wat verhalen van de diverse reparateurs. Met Jeeper en EJG ben ik het wel eeens dat Maasbach een betere optie is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst March 9, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 9, 2013 Er ligt een 3.8 in..Timing is goed, compressie alleen nog niet gemeten. Moet ik maar eens gaan doen. Compressie nog getest? Te lage compressie kan duiden op een versleten distributieketting die een paar tandjes heeft overgeslagen. (weet ik helaas uit ervaring) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VinnieCJ6 Geplaatst March 13, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 13, 2013 Jeep is naar Nigtevecht gegaan.. Hij is daar in onderhoud geweest en Rob kent de history van mijn CJ6 goed! Benieuwd wat er uit de zoektocht gaat komen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst March 14, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2013 dat is wel een betere optie Zoek maar eens hier op het forum. Er staan wat verhalen van de diverse reparateurs. Met Jeeper en EJG ben ik het wel eeens dat Maasbach een betere optie is. Ik gaf hem een keuze qua afstand , niet of het beter is. Ik ga ervan uit dat Rob ook kan sleutelen. De verhalen hier op het forum, hebben niks met zijn sleutel capaciteit te maken, alleen met een verkoop aan een klant. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VinnieCJ6 Geplaatst March 14, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2013 Vanaaf nieuws over de CJ vanuit Nigtevecht.. Waarschijnlijk een paar kleppen verbrand! Mist compressie en 5e cyl. nagenoeg geen.. De kop gaat eraf, dan hoor ik wat de reparatie gaat kosten.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
throttle happy Geplaatst March 14, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2013 leuk,ik heb ook een CJ6 van 1975 met de 3.8voorzien van clifford inlaat,weber carb en spaggeti uitlaat.3bak met dana 20 en dana 44 achteras.staat nu op 35" wielen ...aandrijflijn word vervangen zodra de tijd ervoor vrijkomt ) (niet omdat deze slecht is hoor.Moter brult nu als een race-blok...tja,ik hou nu eenmaal van veel torque,rauw moter gedreun , turbo-gefluit en simpele mekaniek ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VinnieCJ6 Geplaatst March 19, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2013 Nou, geen verbrande klepjes.. Maar een gat in de 5e zuiger!! Niet best... Blok wordt tijdelijk gefixed door zuiger te vervangen, maar een complete revisie zal geen overbodige luxe zijn.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de jeeper Geplaatst March 21, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 21, 2013 en het spaar varke de kop in slaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VinnieCJ6 Geplaatst March 21, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 21, 2013 Ohhhhhh!! Breek me de bek niet open.. Maar goed.. Hopelijk kan ik zondag weer op pad! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VinnieCJ6 Geplaatst April 8, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2013 Nou, we zijn een flinke reparatie verder.. Problemen met het blok opgelost.. Maar helaas loopt hij nog niet naar behoren. Stationair loopt hij slecht. Oorzaak YFA carburateur kapot... Heeft iemand nog zo'n carb liggen om te testen??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.