Spring naar bijdragen

Cherokee 2.1Td Onderdelen Verwisselbaar Wrangler Yj?


Recommended Posts

hallo,

 

ik heb hier nog een cherokee xj met een 2.1 diesel erin staan,

 

nu vroeg ik me af als vele onderdelen daarvan verwisselbaar zijn met men wrangler 4.0yj?

 

 

ik bedoel zoals de remmen, servopomp, stuurhuis (want die begint te lekken bij mij) slave cillinder, steekassen?, diffs, versnellingsbak?

of is die zwakker? enz...

 

mocht het meeste kunnen passen dan zou ik die gaan afbreken voor onderdelen, indien weinig gaat hij waarschijnlijk de verkoop in.

 

mvg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel zaken zijn uitwisselbaar met een YJ, net als bij een benzine XJ

Maar zaken als de servopomp van de stuurbekrachtiger kunnen afwijken. De bak is in principe gelijk, maar het koppelinghuis kan wel afwijken.

Je moet je afvragen of het niet verstandiger is om de XJ compleet te verkopen... Als 'ie nog 1000 euro op kan brengen, zou ik daar voor kiezen, denk ik..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel zaken zijn uitwisselbaar met een YJ, net als bij een benzine XJ

Maar zaken als de servopomp van de stuurbekrachtiger kunnen afwijken. De bak is in principe gelijk, maar het koppelinghuis kan wel afwijken.

Je moet je afvragen of het niet verstandiger is om de XJ compleet te verkopen... Als 'ie nog 1000 euro op kan brengen, zou ik daar voor kiezen, denk ik..

 

Bak is een AX5 met bolt pattern voor de Renault motor. Gaat dus niet zonder meer passen. Je junt je overigens ook afvragen of je die bak wel in je Wrangler wil hebben. De AX5 is niet de sterkste bak. De tussenbak van de XJ  kun je alleen achter de AX5 gebruiken want de AX15 van de Wrangler heeft een andere input.

De steekassen van de vooras wijken af omdat de Cherokee geen vacuumdisconnect heeft. Of de achterste steekasssen passen hangt er vanaf wat er voor een as onder de Wrangler zit (met of zonder C-clips).

Er zitten zo hier en daar dus wel wat verschilletjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb er ondertussen al de achterste steekas van gebruikt doordat de huidige het terug begeven had :frusty:

en de remschoenen en blokken ook deze zaten er maar net op.

 

ga hem dus uit elkaar halen voor onderdelen, de onderdelen die ik kan gebruiken hou ik en de rest gaat de verkoop in,

 

had die normaal gekocht als 2de wagen maar had bij de aankoop wat beter moeten kijken, deze is namelijk behoorlijk rot onderaan

eigen fout en spijtig maja..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...