Spring naar bijdragen

Chassis Galvaniseren


mike m
 Share

Recommended Posts

ik heb mijn yj helemaal gereed om te laten stralen heb aan de achterzijde twee luiken geslepen om inwendig te kunnen stralen (was toch verrot).

nou twijvel ik om als ik de nieuwe delen er in heb gelast tussen binnen en buiten spuiten of galvaniseren.

ik ben bang dat de verf niet overal komt.

daarintegen als er verf of dikke roest achter blijft pakt de zink meschien ook niet lekker.

wie heeft hier ervaring mee.

groet mike

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor bij het stuurhuis ook een opening maken en goed laten stralen! Rechts natuurlijk ook..

Dan lekker lassen en natuurlijk volbad verzinken! Verf houdt nooit de roest tegen.

Meestal roesten de chassis op de uiteinden en daar kun je bij via je luiken.

Goed bezig! Succes, siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, stralen en een zinkbad geven.

Heb ik ook gedaan, zie: http://www.jeepershome.be/2005-12-09%20zandstralen%20en%20%20thermisch%20verzinken/index.htm

Voor de prijs van het zinkbad moet je het echt niet laten, zeker niet als je al zo ver bent!

Nadeel, na het verzinken kan je het chassis wel niet (zwart) gaan verven, de verf blijft niet zitten...

Suc6,

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het galvaniseren komt ongeveer op 1,10 de kilo dus gewicht chassisX1,10.

kromtrekken komt meestal voor als er veel spanning in het materiaal zit,als gevolg van lassen of snijden.

hier ben ik niet bang voor het ging mij vooral om eventuele niet goed pakkende zinklaag aan de binnenzijde.

ik heb besloten hem toch te galvaniseren.

na het stralen zal ik met een endoscoop het inwendige van het chassis bekijken en eventueel nabewerken.

 

en ga buiten zijde laten poedercoaten.

kan niet wachten het gehheel weer optebouwen wil de modder in

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...