mike m Geplaatst February 19, 2013 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2013 ik heb mijn yj helemaal gereed om te laten stralen heb aan de achterzijde twee luiken geslepen om inwendig te kunnen stralen (was toch verrot). nou twijvel ik om als ik de nieuwe delen er in heb gelast tussen binnen en buiten spuiten of galvaniseren. ik ben bang dat de verf niet overal komt. daarintegen als er verf of dikke roest achter blijft pakt de zink meschien ook niet lekker. wie heeft hier ervaring mee. groet mike Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst February 20, 2013 Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2013 Voor bij het stuurhuis ook een opening maken en goed laten stralen! Rechts natuurlijk ook.. Dan lekker lassen en natuurlijk volbad verzinken! Verf houdt nooit de roest tegen. Meestal roesten de chassis op de uiteinden en daar kun je bij via je luiken. Goed bezig! Succes, siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst February 20, 2013 Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2013 Inderdaad, stralen en een zinkbad geven. Heb ik ook gedaan, zie: http://www.jeepershome.be/2005-12-09%20zandstralen%20en%20%20thermisch%20verzinken/index.htm Voor de prijs van het zinkbad moet je het echt niet laten, zeker niet als je al zo ver bent! Nadeel, na het verzinken kan je het chassis wel niet (zwart) gaan verven, de verf blijft niet zitten... Suc6, Geert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst February 20, 2013 Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2013 ! Nadeel, na het verzinken kan je het chassis wel niet (zwart) gaan verven, de verf blijft niet zitten... Suc6, Geert Klopt, maar moffelen kan wel. Soms kan dat bij het zelfde bedrijf. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 20, 2013 Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2013 Wij doen (op het werk) veel laten verzinken en daarna poedercoaten, gaat prima. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sickboy Geplaatst February 20, 2013 Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2013 Maar wat kost dat allemaal ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sickboy Geplaatst February 20, 2013 Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2013 Is er iets waar van het verhaal over het krom trekken van de chassis ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mike m Geplaatst February 20, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2013 het galvaniseren komt ongeveer op 1,10 de kilo dus gewicht chassisX1,10. kromtrekken komt meestal voor als er veel spanning in het materiaal zit,als gevolg van lassen of snijden. hier ben ik niet bang voor het ging mij vooral om eventuele niet goed pakkende zinklaag aan de binnenzijde. ik heb besloten hem toch te galvaniseren. na het stralen zal ik met een endoscoop het inwendige van het chassis bekijken en eventueel nabewerken. en ga buiten zijde laten poedercoaten. kan niet wachten het gehheel weer optebouwen wil de modder in Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.