Spring naar bijdragen

Door Geen Enkele Kennis Gehinderd


mike m
 Share

Recommended Posts

na drie keer de banden van mijn wrangler te hebben opgepompt, was ik toe aan een nieuwe uitdaging.

weet je wat ik ga de assen onder de bladveren plaatsen.

loopt op zich voorspoedig maar ik loop nu tegen het volgende probleem aan.

de hoek van de aandrijfstang naar de as is te steil geworden,ik dacht er over om de as enkele graden te draaien weet iemand of dit zomaar kan of zijn er andere sugesties.

bedankt alvast

mike

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb me ingelezen en ga een slip yoke eliminator kit bestellen met een cv drive shaft.

ik heb mijn achteras dus nog niet vast gezet.

nu ben ik ook het volgende tegengekomen toen ik mijn pitman arm verwijderde zag ik dat de as waar deze op zit scheuren vertoond is hier een reviesieset voor of moet ik naar een andere zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb me ingelezen en ga een slip yoke eliminator kit bestellen met een cv drive shaft.

ik heb mijn achteras dus nog niet vast gezet.

nu ben ik ook het volgende tegengekomen toen ik mijn pitman arm verwijderde zag ik dat de as waar deze op zit scheuren vertoond is hier een reviesieset voor of moet ik naar een andere zoeken.

 

Bij aanschaf ander stuurhuis raad ik ook aan om een brace of stuurhuisversteviging te plaatsen om dit probleem eventueel in de toekomst te voorkomen.

 

Wat voor perches gebruik je om de bladveren op te plaatsen? Hoe groter de perches des te kleiner is de kans op axle wrap.

 

Hier nog wat leesvoer ivm stuurgeometrie en axel wrap.

 

http://www.dehesa4x4.com/osburn/tech/soa.htm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb er nu unp 65 dwars op zitten met een topplaat van 120m/m bij een dikte van 6m/m afgeschoord op unp

 

120mm is te kort. Axle wrap kan zo makkelijker optreden!

 

Topplaat perches moet je minimaal op 18 cm of groter zetten.

 

http://www.ruffstuffspecialties.com/catalog/D3035-PERCH.html

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor de info.

ga topplaat aanpassen naar maximum maat voering

 

 

Meet ook alles goed na mbt de veeruitslag voordat je gaat bepalen hoe lang je shocks, remleidingen enz moeten worden.

 

Ik heb na mijn SOA al 2 keer alles moeten aanpassen daar je een behoorlijke veerweg krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

heb deze week ombouw weer opgepakt.

chassis is ondertussen gegalvaniseerd en is prima gelukt.

heb vandaag mijn achteras  geplaatst ondank de slip joke en cv as toch nog problemen met een te grote hoek.

heb achteras 5 graden gekanteld ten opzichte van bak dit was niet genoeg.

bak 6 m/m laten zakken en achteras 3 cm naar achter geplaatst hoek word beter maar het is nog niet top.

hoop morgen wat meer foto,s te plaatsen.

post-7246-0-72944300-1367264588_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...