mike m Geplaatst January 15, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 15, 2013 na drie keer de banden van mijn wrangler te hebben opgepompt, was ik toe aan een nieuwe uitdaging. weet je wat ik ga de assen onder de bladveren plaatsen. loopt op zich voorspoedig maar ik loop nu tegen het volgende probleem aan. de hoek van de aandrijfstang naar de as is te steil geworden,ik dacht er over om de as enkele graden te draaien weet iemand of dit zomaar kan of zijn er andere sugesties. bedankt alvast mike Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 15, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 15, 2013 ik dacht er over om de as enkele graden te draaien weet iemand of dit zomaar kan Ja dat kan. Let wel op de juiste hoek(en). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mike m Geplaatst January 15, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 15, 2013 wat bedoel je met de juiste hoek. de achteras zal niet meer in lijn staan zoals in je voorbeeld Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst January 15, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 15, 2013 je achteras kun je kantelen, ab bedoeld dat de hoeken van in je as ongeveer gelijk moeten zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 15, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 15, 2013 Psies, als je zorgt dat de centerlijn van het blok en de centerlijn van de pignon gelijk zijn, zijn ook de hoeken gelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mike m Geplaatst January 15, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 15, 2013 OKEE. BEDANKT,ZAL KIJKEN OF HET WIL LUKKEN Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 15, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 15, 2013 Met een YJ zou ik me nog even goed inlezen over de volgende onderwerpen. * spring over axle (SOA) * slip yoke eliminator (SYE) Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mike m Geplaatst January 19, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2013 ik heb me ingelezen en ga een slip yoke eliminator kit bestellen met een cv drive shaft. ik heb mijn achteras dus nog niet vast gezet. nu ben ik ook het volgende tegengekomen toen ik mijn pitman arm verwijderde zag ik dat de as waar deze op zit scheuren vertoond is hier een reviesieset voor of moet ik naar een andere zoeken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 19, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2013 Scheuren in de pitman as?? Kolere... Hoe krijg je dt gedaan? Ik zou dan m'n hele stuurhuis maar gewoon vervangen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mike m Geplaatst January 19, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2013 ach kwestie van talent. volgende vraag: heeft iemand nog een stuurhuis van een yj uit 87 te koop Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst January 20, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 20, 2013 ik heb me ingelezen en ga een slip yoke eliminator kit bestellen met een cv drive shaft.ik heb mijn achteras dus nog niet vast gezet. nu ben ik ook het volgende tegengekomen toen ik mijn pitman arm verwijderde zag ik dat de as waar deze op zit scheuren vertoond is hier een reviesieset voor of moet ik naar een andere zoeken. Bij aanschaf ander stuurhuis raad ik ook aan om een brace of stuurhuisversteviging te plaatsen om dit probleem eventueel in de toekomst te voorkomen. Wat voor perches gebruik je om de bladveren op te plaatsen? Hoe groter de perches des te kleiner is de kans op axle wrap. Hier nog wat leesvoer ivm stuurgeometrie en axel wrap. http://www.dehesa4x4.com/osburn/tech/soa.htm Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mike m Geplaatst January 20, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 20, 2013 ik heb er nu unp 65 dwars op zitten met een topplaat van 120m/m bij een dikte van 6m/m afgeschoord op unp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst January 20, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 20, 2013 (bewerkt) ik heb er nu unp 65 dwars op zitten met een topplaat van 120m/m bij een dikte van 6m/m afgeschoord op unp 120mm is te kort. Axle wrap kan zo makkelijker optreden! Topplaat perches moet je minimaal op 18 cm of groter zetten. http://www.ruffstuffspecialties.com/catalog/D3035-PERCH.html January 20, 2013 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mike m Geplaatst January 20, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 20, 2013 bedankt voor de info. ga topplaat aanpassen naar maximum maat voering Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst January 20, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 20, 2013 bedankt voor de info.ga topplaat aanpassen naar maximum maat voering Meet ook alles goed na mbt de veeruitslag voordat je gaat bepalen hoe lang je shocks, remleidingen enz moeten worden. Ik heb na mijn SOA al 2 keer alles moeten aanpassen daar je een behoorlijke veerweg krijgt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mike m Geplaatst January 22, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2013 heb vandaag een stuurhuis van een zj gekocht past prima. ga vanavond kijken hoe ik ga oplossen dat de stuurstang de stabelisatiestang tegen komt. ik denk dat ik mijn stabi weer inkort en het punt op de vooras verhoog Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 23, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2013 Het toeval wil dat ik zelf ook een ander stuurhuis nodig heb. Ook ik zat te denken aan een ZJ stuurhuis. Van welk bouwjaar is dat "nieuwe" stuurhuis? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mike m Geplaatst January 23, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2013 het was van model 93. bijkomend voordeel was dat de pitmanarm langer is dus het probleem met de stabi is nu opgelost door de stuurstang twee knikje,s van 2 graden te geven loopt nu alles vrij Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 24, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2013 Ok, dankjewel. Op zoek naar een stuurhuis uit een vroege ZJ dus! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mike m Geplaatst January 25, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2013 nou succes. het is trouwens type 93 tot 98 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mike m Geplaatst February 1, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 1, 2013 vandaag slip joke eliminator binnen gekregen. gaan hem dit weekend monteren. zijn er nog dingen waar ik echt op moet letten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mike m Geplaatst April 29, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 29, 2013 heb deze week ombouw weer opgepakt. chassis is ondertussen gegalvaniseerd en is prima gelukt. heb vandaag mijn achteras geplaatst ondank de slip joke en cv as toch nog problemen met een te grote hoek. heb achteras 5 graden gekanteld ten opzichte van bak dit was niet genoeg. bak 6 m/m laten zakken en achteras 3 cm naar achter geplaatst hoek word beter maar het is nog niet top. hoop morgen wat meer foto,s te plaatsen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst April 29, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 29, 2013 Wacht nog even met het bepalen van de hoeken tot alles op de auto zit. Door het inveren veranderd de hoek toch weer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.