Spring naar bijdragen

Versnellingspook Automaat Storing (Wj)


Recommended Posts

Mijn WJ uit 2004 (CRD) heeft een probleem met de versnelling. Dit heeft te maken met de selector/pook die niet meer goed werkt. Volgens mijn garagist is er een plastic onderdeel afgebroken in de vorm van een halve maan en is dit niet apart te vervangen maar dient het in z'n geheel vervangen te worden. Kosten materiaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kun je dat plastic ding niet zelf maken ?  Bijvoorbeeld met een 3-D printer of zo ?  Dat is stevig materiaal hoor, heb daar al allerlei voorwerpen van gezien en gevoeld, lijkt me doenbaar...  Nu ja, eerst weten welk plastic maan je nodig hebt, ik zie het niet zo meteen in de service manual...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

beetje laat misschien, maar dit probleem heb ik ook gehad bij mijn 2000 WJ.

Van de ontgrendelknop was mij mij een pinnetje afgebroken. Inderdaad niet los te krijgen.

 

Wat ik gedaan heb: Middenconsole eruit (zijn maar een paar schroefjes) zodat je bij het onderste gedeelte van de schakelstang komt.

Daar zie aan de rechterzijde van de schakelstang een sleuf waarin zich het stangetje bevind die vergrendeld/ontgrendeld.

Schakelstangetje handmatig naar beneden duwen en ff lengte meten welke ruimte erboven zit.

Voor in die ruimte knip je iets op maat, spijker bijvoorbeeld. Die lijm je vast en je kunt weer naar hartelust schakelen.

Let wel op dat je dan geen vergrendeling meer hebt!

 

Hopelijk heb je er wat aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...

Bedankt voor jullie reacties!

Na bijna een jaar zonder auto te hebben gezeten ben ik nu weer mobiel.

Helaas was het vinden van een bedieningsunit een crime, maar uiteindelijk via de lokale fiat dealer toch maar een een nieuw exemplaar besteld.

 

Nu de radio nog aan de praat krijgen (geeft geen beeld, alleen rare streepjes) en ben er dan weer helemaal bij!

 

Doordat Jeep nu deel uitmaakt van de Fiat groep blijken dus Mopar onderdelen daar te krijgen. Dit was een enorme opluchting aangezien de Jeep dealer in Groningen ter ziele is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...