Spring naar bijdragen

Terugslagklepje In Benzineleiding Een Oplossing?


JohsH
 Share

Recommended Posts

Beste mensen,

Als ik mijn Nekaf langere tijd heb laten staan (3 maanden) dan krijg ik hem alleen aan met veel startpiloot. Ik heb het idee dat de bransdstof uit de leiding teruggelopen is naar de tank, en dat de vlotterkamer leeggedampt is.

Temeer omdat bij het losdraaien van de drukleiding bij de carb geen benzine te zien is.

Eenmaal gestart en regelmatig rijden: geen probleem.

Een terugslagklepje zou een oplosing voor het probleem bieden, zo dicht mogelijk geplaatst voor de brandstofpomp.

Heeft iemand hier ervaring mee? Waar zou je zo'n klepje kunnen kopen?

Op Marktplaats kan ik ze niet vinden.

Groet Johs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

Als ik mijn Nekaf langere tijd heb laten staan (3 maanden) dan krijg ik hem alleen aan met veel startpiloot. Ik heb het idee dat de bransdstof uit de leiding teruggelopen is naar de tank, en dat de vlotterkamer leeggedampt is.

Temeer omdat bij het losdraaien van de drukleiding bij de carb geen benzine te zien is.

Eenmaal gestart en regelmatig rijden: geen probleem.

Een terugslagklepje zou een oplosing voor het probleem bieden, zo dicht mogelijk geplaatst voor de brandstofpomp.

Heeft iemand hier ervaring mee? Waar zou je zo'n klepje kunnen kopen?

Op Marktplaats kan ik ze niet vinden.

Groet Johs

Langs de benzinepomp zit al een afsluiter ....

Mocht de benzine toch nog teruglopen kun je nog altijd de benzine even oppompen met de handbediening op de benzinepomp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

OK, ik zie nu net dat jullie hebben gereageerd (ondanks ik de notificatiemail aan had staan).

Ja, dat handmatige opvoeren met het heveltje heeft bij mij geen effect. Eigenlijk zou ik de hele pomp misschien eens onder handen moeten nemen, maar dat is toch een klusje apart.

 

ik wist niet dat de pomp intern al een terugslagklep had. Dan is het niet slim om er nog eentje bij te zetten denk ik. Kijken of ik van de winter de pomp eens kan reviseren.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...