schneiders Geplaatst December 11, 2012 Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2012 Ik ben sinds een paar weken bezig met een wagoneer uit 72 en heb hem inmiddels aardig in orde. Nou zou ik hem graag iets hoger hebben, niet teveel, dat lijkt me niet mooi, maar zo'n 2 inch hooguit. Nu heb ik de optie bodylift overwogen, maar dat is best nog bewerkelijk, zou het niet mogelijk zijn iets langere shackles te plaatsen? Ik heb dit met een XJ ook wel eens gedaan en dat ging prima, alleen was dat alleen achter dus de vraag is als ik dit met de voorveren doe het stuurgedrag niet slechter word? Ik weet niet of die shackles te koop zijn, maar ze lijken erg veel op die van de XJ achter en die heb ik toen bij Boris gekocht, anders is zelf maken ook nog mogelijk. Iemand ervaring mee? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst December 11, 2012 Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2012 Voor mijn Gladiator heb ik ook Shackles van een XJ gebruikt van JKS, deze waren 2" langer dan de oude shackles. Grt Ed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst December 11, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2012 Ja ik zie het, dat lijkt me wel een optie, hoe is het weggedrag verder nog aanpassingen moeten doen aan de sturing? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst December 11, 2012 Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2012 hoe is het weggedrag verder nog aanpassingen moeten doen aan de sturing? Dat kan ik je helaas nog niet vertellen . Ik ben nog bezig met de Jeep, het laatste jaar weinig gedaan en te druk met andere dingen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst December 11, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2012 Ok, dan meld ik het jou wel als ze er bij mij onder zitten. Waar heb je ze besteld? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst December 11, 2012 Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2012 http://www.quadratec.com/products/16009_130.htm Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst December 11, 2012 Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2012 Shackels die 2 inch langer zijn als de originele shackles, gemeten van hart oog tot hart oog zorgen maar voor 1 inch verhoging. Dus wil jij 2 inch hoger komen te liggen moet je dus shackles plaatsen die 4 inch langer zijn als de originele shackles maar dat zou ik absoluut niet doen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst December 11, 2012 Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2012 (bewerkt) Shackels die 2 inch langer zijn als de originele shackles, gemeten van hart oog tot hart oog zorgen maar voor 1 inch verhoging. Dus wil jij 2 inch hoger komen te liggen moet je dus shackles plaatsen die 4 inch langer zijn als de originele shackles maar dat zou ik absoluut niet doen! Mich, mijn shackles waren 1 inch korter dan de standaard XJ shackles. De JKS geeft 1 inch lift voor een XJ, dus voor mijn FSJ is dat een 2 Inch. Note, 1. Installation on Wagoneer SJ models require minor product modification. 2. 1" Lift on Cherokee XJ 3. 0" Lift on Comanche MJ 4. 1.5" Lift on Wagoneer SJ December 11, 2012 bewerkt door Green bear Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst December 12, 2012 Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2012 (bewerkt) Mich, mijn shackles waren 1 inch korter dan de standaard XJ shackles. De JKS geeft 1 inch lift voor een XJ, dus voor mijn FSJ is dat een 2 Inch. Note, 1. Installation on Wagoneer SJ models require minor product modification. 2. 1" Lift on Cherokee XJ 3. 0" Lift on Comanche MJ 4. 1.5" Lift on Wagoneer SJ Ed, Hieronder zie jij de shackles die bj December 12, 2012 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst December 12, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2012 Ik begrijp dat de 2 inch shackles niet de 2 inch verhoging realiseren, dat heb ik met mijn XJ ook, Maar het scheelt toch en kan voor de wagoneer misschien net dat beetje verhoging geven dat ik zoek, nou zie ik dat de shackles in principe voor de achterveren zijn bedoeld, hoe vertaald zich dat naar de voorveren, zou de auto minder stabiel rijden en of sturen bij deze manier van de voorveren ophogen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst December 12, 2012 Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2012 (bewerkt) Mijn oude shackles (Gladiator 1964) hebben 80mm hart op hart gemeten de SJK shackles hebben 130mm hart op hart. Als je je eigen shackles meet kan je zelf het verschil uitrekenen. Deze shackles 2 " met een 2,5 " verenlift gaven mijn een 5 " verhoging, het zal nog iets inzakken en dan zal ik een 4,5 tot 4" overhouden als de veren zich gezet hebben. Ik heb net even contact gehad met een forumlid waar aan ik deze shackles + 2" blokken voor de achteras heb geleverd voor een J10 uit 88, gevraagd hoe hij het stuurgedrag vond het antwoord was super. ( de J10 stond op 31" banden en rijdt nu op 33" banden met 2" shackles). December 13, 2012 bewerkt door Green bear Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst December 13, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2012 Bedankt voor alle info, ik ga ze er onder zetten en laat even weten hoe het bevalt. Hoe is het trouwens met die 4 inch verhoging, maak je dan nog aanpassingen om de hoek van de aandrijfassen (assen)de corrigeren of is dat bij een J 10 niet nodig bij die verhoging? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.