Spring naar bijdragen

Wagoneer 72 Verhogen


Recommended Posts

Ik ben sinds een paar weken bezig met een wagoneer uit 72 en heb hem inmiddels aardig in orde.

Nou zou ik hem graag iets hoger hebben, niet teveel, dat lijkt me niet mooi, maar zo'n 2 inch hooguit.

Nu heb ik de optie bodylift overwogen, maar dat is best nog bewerkelijk, zou het niet mogelijk zijn iets langere shackles te plaatsen? Ik heb dit met een XJ ook wel eens gedaan en dat ging prima, alleen was dat alleen achter

dus de vraag is als ik dit met de voorveren doe het stuurgedrag niet slechter word?

Ik weet niet of die shackles te koop zijn, maar ze lijken erg veel op die van de XJ achter en die heb ik toen bij Boris gekocht, anders is zelf maken ook nog mogelijk.

Iemand ervaring mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shackels die 2 inch langer zijn als de originele shackles, gemeten van hart oog tot hart oog zorgen maar voor 1 inch verhoging.

Dus wil jij 2 inch hoger komen te liggen moet je dus shackles plaatsen die 4 inch langer zijn als de originele shackles maar dat zou ik absoluut niet doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shackels die 2 inch langer zijn als de originele shackles, gemeten van hart oog tot hart oog zorgen maar voor 1 inch verhoging.

Dus wil jij 2 inch hoger komen te liggen moet je dus shackles plaatsen die 4 inch langer zijn als de originele shackles maar dat zou ik absoluut niet doen!

Mich, mijn shackles waren 1 inch korter dan de standaard XJ shackles.

De JKS geeft 1 inch lift voor een XJ, dus voor mijn FSJ is dat een 2 Inch.

Note,

1. Installation on Wagoneer SJ models require minor product modification.

2. 1" Lift on Cherokee XJ

3. 0" Lift on Comanche MJ

4. 1.5" Lift on Wagoneer SJ

bewerkt door Green bear
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mich, mijn shackles waren 1 inch korter dan de standaard XJ shackles.

De JKS geeft 1 inch lift voor een XJ, dus voor mijn FSJ is dat een 2 Inch.

Note,

1. Installation on Wagoneer SJ models require minor product modification.

2. 1" Lift on Cherokee XJ

3. 0" Lift on Comanche MJ

4. 1.5" Lift on Wagoneer SJ

Ed,

Hieronder zie jij de shackles die bj

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp dat de 2 inch shackles niet de 2 inch verhoging realiseren, dat heb ik met mijn XJ ook,

Maar het scheelt toch en kan voor de wagoneer misschien net dat beetje verhoging geven dat ik zoek, nou zie ik dat de shackles in principe voor de achterveren zijn bedoeld, hoe vertaald zich dat naar de voorveren, zou de auto minder stabiel rijden en of sturen bij deze manier van de voorveren ophogen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Foto-AWLEZMYU.jpgFoto-BJBOXCFT.jpg

Mijn oude shackles (Gladiator 1964) hebben 80mm hart op hart gemeten de SJK shackles hebben 130mm hart op hart.

Als je je eigen shackles meet kan je zelf het verschil uitrekenen.

Deze shackles 2 " met een 2,5 " verenlift gaven mijn een 5 " verhoging, het zal nog iets inzakken en dan zal ik een 4,5 tot 4"

overhouden als de veren zich gezet hebben.

Ik heb net even contact gehad met een forumlid waar aan ik deze shackles + 2" blokken voor de achteras heb geleverd voor een J10

uit 88, gevraagd hoe hij het stuurgedrag vond het antwoord was super. ( de J10 stond op 31" banden en rijdt nu op 33" banden met 2" shackles).

bewerkt door Green bear
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor alle info, ik ga ze er onder zetten en laat even weten hoe het bevalt.

Hoe is het trouwens met die 4 inch verhoging, maak je dan nog aanpassingen om de hoek van de aandrijfassen (assen)de corrigeren

of is dat bij een J 10 niet nodig bij die verhoging?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...