Spring naar bijdragen

elektrische storing


kees
 Share

Recommended Posts

Wie helpt me?

Ik heb een storing in het elektrische circuit van m'n Jeep. Het is een storing die af en toe optreed. Wat is de storing? Welnu geen spanning op de boordelectronica. De controle lampjes gaan niet branden en het zoemerje werkt dan ook niet. (van als de deur openstaat en de sleutel is in het contact). Tevens gaat de spanning ook van de radio af (de constante plus). Met als gevolg dat ik deze weer opnieuw moet instellen. Heb deze storing al een keer of drie gehad.

De vorige keren waren van redelijk korte duur een paar seconden, nu duurde het toch enige minuten. Even de accukabels losgehad en daarna werkte alles weer. Zit er ergens in het hoofdcircuit een relais oid die me parten speelt, maar het lijkt me niet dat de complete spanning door 1 relais gaat.

Heb in een ander topic ook iets gelezen over een bi-metaal thermisch relais, zit er in een XJ ook zoiets? Ik nl 's ochtends geen last gehad van die storing, maar wel later op de dag, hitte?

Groet

Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by kees@Jul 18 2005, 20:09

geen mensen verstand van het electrische?

<div align="right">

Niet zoveel, behalve mijn ervaring met hetzelfde probleem. Bij mij waren het de accuklemmen die toch geen goed contact maakten. Even met een staalborstelje langs de polen en klemmen, daarna even invetten met een beetje vet.... toen ging het weer goed.

Een ander probleem wat ik vorige week had, was dat de accu opeens heel slecht leek te zijn (heel traag starten, soms even wachten tot het weer iets beter ging), maar eergisteren: problemen voorbij. Dit lijkt mij een bekabelingsprobleem te zijn, bv aardlek of sluiting doordat de isolatie v/d kabels slechter wordt met de jaren cq. slijtage door frictie.

gr

Patrick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Ik heb het zelfde, wanneer ik de kabelboom pak (links over het voorwiel) die van de accu

loopt en deze dan weer los laat werkt alles weer goed. Ga deze binnen kort controleren,

misschien zit er iets niet goed.

Ik ga dat met de accu klemmen even proberen vanmiddag.

Ik hoop er op dat er meer nuttige tips komen.

Dit is erg lastig wanneer je je wagen zakelijk gebruikt.

gr juriaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het zelfde, wanneer ik de kabelboom pak (links over het voorwiel) die van de accu

loopt en deze dan weer los laat werkt alles weer goed. Ga deze binnen kort controleren,

misschien zit er iets niet goed.

Ik ga dat met de accu klemmen even proberen vanmiddag.

Ik hoop er op dat er meer nuttige tips komen.

Dit is erg lastig wanneer je je wagen zakelijk gebruikt.

gr juriaan

Lijkt me toch iets van een los contact , maar zou ook wel corrosie kunnen zijn ,

Electro is iets aparts ,vooral bij een Jeep ,,zit er vol mee doorgaans.

Alles eens FF inspuiten en goed schoonmaken is nooit verkeerd i.i.g. cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kees,

probleem al opgelost ????

je moet voor je radio even een andere continuspanning pakken, treed de storing dan weer op hoef je die niet meer apart in te stellen.

Verder zou ik ook even ALLE massaverbindingen loshalen, even opschuren en weer goed terug vast zetten.

Of er idd ergens een relais zit wat er mee heeft te maken denk ik persoonlijk niet, maar ik denk dat het probleem linksonderin in de kabelboom zit die naar de linkerdeur loopt.

Daar eens alles goed nakijken, zitten er echt harde stukken in de bedrading is het een questie van de isolatie wegsnijden en kijken waarom de draad daar zo stug is.

Is de draad niet koper kleurig maar zwart dat gehele stuk er tussenuit knippen en vervangen.( zwarte kleur duidt op TE VEEL STROOM GEHAD)

daarna alles weer mooi isoleren en hoogst waarschijnlijk is je probleem dan wel weg.

suc6 ermee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik denk aan een kabelschoen o.i.d.

Bij de weg: Het linker scherm..... kijk je dan vanaf de bestuurdersplaats ( zoals in autoland gebruikelijk), of sta je voor de auto?

Aan de rechterkant (autotechnisch) zit je accu, dynamo en startmotor. Op die componenten vinden veel overgangen plaats, dus op de aansuitingen van die componenten moet je je eerst even concentreren. Haal wel als eerste even de - van de accu los, voordat je gaat sleutelen!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is al een probleem van een tijdje geleden. Excuses dat ik daar niet eerder op teruggekomen ben. Het is inmiddels al opgelost. Heb de accuklemmen los gehaald, (zie reply van 18 jul) schoongemaakt en weer goed vastgezet.

Sindsdien heeft het probleem zich niet meer voorgedaan, gelukkig

Groet

Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...