Spring naar bijdragen

Verwarming Wordt Koud Als Ik Rem


Recommended Posts

Hoi daar was ik weer. Na verleden jaar alles te hebben vernieuwd. Blenddoors, kachelradiator, etc wordt de kachel koud zodra ik rem. Ben al bij de garage geweest, maar die kunnen

niets ontdekken. Iemand enig idee waar dit door veroorzaakt wordt? Hou me aanbevolen. Rechterspiegel doet de verwarming het in een keer ook niet meer. Iemand hier ook een

suggestie voor? Alvast al weer hartelijk dank voor de reacties

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Geef nog 's wat meer info.

Je zegt dat ie koud wordt als je remt, maar wordt ie dan terug warm als je de rem lost, of blijft hij koud ?

Heb je al een diagnose van de climate unit gedaan ? Je weet wel, met de knopjes ingedrukt aan de temp draaien en de foutcodes checken...

Hoi Frans,

sorry voor de late reactie, maar zag pas vandaag dat er mensen gereageerd hadden. normaal kreeg je dan een mailtje, maar nu dus niet.

het probleem doet zich voor wanneer ik onderweg ben, en de kachel lekker warm is, moet remmen de kachel aan de rechterkant koude

lucht gaat blazen. zodra ik dan de temperatuur volop draai, begint hij weer, dit herhaald zich iedere keer. hebben de foutmelding van de

diagnose ook al gereset maar het probleem blijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Leuke kwaal voor een techneut, natuurlijk niet voor de eigenaar.

Heb je gedacht aan je vacuum systeem? Als je remt en je bekrachtiger lekt vacuum kan het zijn dat een kachelklep zich sluit .

Denk dat ik hier in de werkplaats even een vacuum meter aan het systeem zou hangen.

Siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je gedacht aan je vacuum systeem? Als je remt en je bekrachtiger lekt vacuum kan het zijn dat een kachelklep zich sluit

Lijkt me bij een WJ onwaarschijnlijk.  Die kleppen worden toch bediend met een electromotor die via de climate control zijn standen bepaalt ?

 

Ik weet niet zeker of er daar vacuum bij te pas komt...

 

Ik kan natuurlijk ook mis zijn....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

beetje late reactie, maar erg druk gehad, moet ook nog gewerkt worden om te kunnen rijden in de GC. Probleem heeft zich na het vervangen van de waterpomp ivm kapotte lagers en lekkage na alle waarschijnlijkheid verholpen. de kachel blijft nu gewoon warme lucht blazen gelukkig.

dank voor de reacties

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...