riley-01 Geplaatst November 22, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 22, 2012 Ik heb het volgende probleem ; Mijn Wrangler loopt sinds een aantal dagen vrij slecht. Het is al een hele tijd geleden begonnen met het volgende fenomeen. Als ik een constante snelheid reed dan leek het net alsof hij af en toe geen (of te weinig) brandstoftoevoer had waardoor deze gewoon snelheid verloor. Als ik dan het gaspedaal even los liet en weer opnieuw intrapte, dan pakte hij weer op. Soms hoefde ik dat maar een of twee keer te doen, en dan liep die weer als een zonnetje (op een lang stuk van +/- 200km), maar de laatste tijd lijkt het wel als of die niet meer gewoon wil lopen. Nu verdenk ik de brandstofpomp ervan dat deze zijn beste tijd heeft gehad. Maar nu komt het PROBLEEM........... Mijn Wrangler is van 1989 met een 2,5L 4 cyl. met TBI systeem (throttle body injection). De auto is geproduceerd in Canada, en is voorzien van een 20 gallon (80liter) tank. Nu zie ik op mijn speurtocht naar onderdelen, dat de Wrangler is uitgerust met twee verschillende soorten tanks, n.m. 14,5 gallon en 20 gallon. En de brandstofpomp van deze twee zou ook verschillend zijn van elkaar. Is er op dit forum iemand die hier meer over weet, of hier ervaringen over heeft. Zijn er experts die weten welke pomp ik zou moeten hebben. Want ik kom genoeg verwijzingen tegen op internet van benzinepompen welke zogenaamd geschikt zou zijn voor zowel de 4.0L en de 2.5L Maar als ik ga kijken in het Jeep specbook naar de OEM nummers dan is er bijvoorbeeld verschil, het nr. voor een 14,5 gallon is 8350 2994, en voor de 20 gallon is dat 8350 2995. Maar ik heb ook al gelezen op het forum dat er mensen zijn die b.v. hun 2.5L 4cyl. hebben gewisseld voor een 4.0L 6cyl. en de brandstofpomp hebben laten zitten. Dus welke pomp zou ik dan moeten hebben, of kan ik b.v. ook gewoon een pomp gebruiken voor een 4.0L Wie weet hier meer over ???? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de jeeper Geplaatst November 22, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 22, 2012 hoi black yj de brandstof van een 4-ltr kun je gewoon gebruiken heb ik toender tijd ook in mijne yj 2,5-ltr gezet was ggen enkel probleem ik heb een pomp van een 4-ltr voor je liggen als je intresse hebt mvrgr de jeeper xj 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst November 22, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 22, 2012 Hoi, Volgens mij heeft het te maken met de grote van de tank. Een kleine tank heeft een korte aanzuigbuis en een grote tank een .......juist een langere aanzuigbuis. Voor de rest zal de pomp hetzelfde zijn zowel voor de 2.5 en de 4.0 L Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst November 22, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 22, 2012 Heb je de brandstofdruk gemeten? Brandstoffilter vervangen? brandstofpomp is misschien niet het probleem? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
riley-01 Geplaatst November 22, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 22, 2012 Filter is besteld maar komt pas volgende week binnen. Hier begin ik inderdaad mee. Maar ik heb geen apperatuur om de druk te meten, dit moet ik denk ik laten doen in de garage. Maar voor het geval dat het toch de pomp is wil ik alvast weten welke ik moet hebben voor dat ik een bestelling ga plaatsen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst November 23, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 23, 2012 Er zijn vaak andere dingen aan de hand, zo heb ik eens gehad dat de bobine niet meer 100 % was en dit gaf ongeveer dezelfde storing. zijn je aan en afvoerslangen 100 % en is het membraam op de injectorrail niet de oorzaak. Kortom ik zou nog even wachten met die brandstofpomp. Anders denk ik dat je ook een pomp van een XJ kan gebruiken, heeft Boris nog wel liggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
riley-01 Geplaatst November 23, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 23, 2012 Er zijn vaak andere dingen aan de hand, zo heb ik eens gehad dat de bobine niet meer 100 % was en dit gaf ongeveer dezelfde storing. zijn je aan en afvoerslangen 100 % en is het membraam op de injectorrail niet de oorzaak. Kortom ik zou nog even wachten met die brandstofpomp. Anders denk ik dat je ook een pomp van een XJ kan gebruiken, heeft Boris nog wel liggen. De Bobine heb ik vorig jaar uitgewisseld voor een volledig nieuw exemplaar, dus die sluit ik uit. De toe- en afvoerslangen zijn 100% in orde (is voor 99% metalen leiding), dus daar zoek ik het ik niet in. Maar ik heb een TBI uitvoering. Dat is dus een "enkelvoudige" inspuiting, een mengeling tussen een carburateur en een inspuiting. Hierdoor heb ik dus geen injectorrail. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
riley-01 Geplaatst November 23, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 23, 2012 hoi black yj de brandstof van een 4-ltr kun je gewoon gebruiken heb ik toender tijd ook in mijne yj 2,5-ltr gezet was ggen enkel probleem ik heb een pomp van een 4-ltr voor je liggen als je intresse hebt mvrgr de jeeper xj Ik heb wel interesse, heb je een PB verstuurd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de jeeper Geplaatst December 4, 2012 Rapporteren Share Geplaatst December 4, 2012 Ik heb wel interesse, heb je een PB verstuurd. en een pbtje retour Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.