Spring naar bijdragen

Welke Brandstofpomp ?


riley-01
 Share

Recommended Posts

Ik heb het volgende probleem ;

Mijn Wrangler loopt sinds een aantal dagen vrij slecht. Het is al een hele tijd geleden begonnen met het volgende fenomeen.

Als ik een constante snelheid reed dan leek het net alsof hij af en toe geen (of te weinig) brandstoftoevoer had waardoor deze gewoon snelheid verloor. Als ik dan het gaspedaal even los liet en weer opnieuw intrapte, dan pakte hij weer op.

Soms hoefde ik dat maar een of twee keer te doen, en dan liep die weer als een zonnetje (op een lang stuk van +/- 200km), maar de laatste tijd lijkt het wel als of die niet meer gewoon wil lopen.

Nu verdenk ik de brandstofpomp ervan dat deze zijn beste tijd heeft gehad.

Maar nu komt het PROBLEEM...........

Mijn Wrangler is van 1989 met een 2,5L 4 cyl. met TBI systeem (throttle body injection). De auto is geproduceerd in Canada, en is voorzien van een 20 gallon (80liter) tank.

Nu zie ik op mijn speurtocht naar onderdelen, dat de Wrangler is uitgerust met twee verschillende soorten tanks, n.m. 14,5 gallon en 20 gallon. En de brandstofpomp van deze twee zou ook verschillend zijn van elkaar.

Is er op dit forum iemand die hier meer over weet, of hier ervaringen over heeft.

Zijn er experts die weten welke pomp ik zou moeten hebben. Want ik kom genoeg verwijzingen tegen op internet van benzinepompen welke zogenaamd geschikt zou zijn voor zowel de 4.0L en de 2.5L

Maar als ik ga kijken in het Jeep specbook naar de OEM nummers dan is er bijvoorbeeld verschil, het nr. voor een 14,5 gallon is 8350 2994, en voor de 20 gallon is dat 8350 2995.

Maar ik heb ook al gelezen op het forum dat er mensen zijn die b.v. hun 2.5L 4cyl. hebben gewisseld voor een 4.0L 6cyl. en de brandstofpomp hebben laten zitten.

Dus welke pomp zou ik dan moeten hebben, of kan ik b.v. ook gewoon een pomp gebruiken voor een 4.0L

Wie weet hier meer over ????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Filter is besteld maar komt pas volgende week binnen. Hier begin ik inderdaad mee.

Maar ik heb geen apperatuur om de druk te meten, dit moet ik denk ik laten doen in de garage.

Maar voor het geval dat het toch de pomp is wil ik alvast weten welke ik moet hebben voor dat ik een bestelling ga plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn vaak andere dingen aan de hand,

zo heb ik eens gehad dat de bobine niet meer 100 % was en dit gaf ongeveer dezelfde storing.

zijn je aan en afvoerslangen 100 % en is het membraam op de injectorrail niet de oorzaak.

Kortom ik zou nog even wachten met die brandstofpomp.

Anders denk ik dat je ook een pomp van een XJ kan gebruiken, heeft Boris nog wel liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn vaak andere dingen aan de hand,

zo heb ik eens gehad dat de bobine niet meer 100 % was en dit gaf ongeveer dezelfde storing.

zijn je aan en afvoerslangen 100 % en is het membraam op de injectorrail niet de oorzaak.

Kortom ik zou nog even wachten met die brandstofpomp.

Anders denk ik dat je ook een pomp van een XJ kan gebruiken, heeft Boris nog wel liggen.

De Bobine heb ik vorig jaar uitgewisseld voor een volledig nieuw exemplaar, dus die sluit ik uit.

De toe- en afvoerslangen zijn 100% in orde (is voor 99% metalen leiding), dus daar zoek ik het ik niet in.

Maar ik heb een TBI uitvoering. Dat is dus een "enkelvoudige" inspuiting, een mengeling tussen een carburateur en een inspuiting. Hierdoor heb ik dus geen injectorrail.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...