Spring naar bijdragen

Versnellingsbonk


thezeeuw
 Share

Recommended Posts

Naast de piep/bonk geluiden bij (scherpe) bochten die nekel optreeden als er minimaal zo'n 25 km mee is gereden,

merk ik ook, maar lang niet altijd (en volgens mij ook altijd pas als er in ieder geval weer een flink stuk mee is gereden) een 1-malige 'bonk', vooral bij acceleren alstie van versnelling wisselt zo rond de 65km uur (van 3->4?) en vooral ook bij afremmen tot stilstand, vlak voor stilstand alstie schakelt van 2->1.

Zoals gezegd lang niet altijd, zeker niet als er nog nauwelijks mee gereden is. En het is eigenlijk niet zozeer het 'horen' van een bonk, maar is meer dat je het 'voelt'.

Iemand enig idee? OVerigens doet deze soort 'bonk' soms ook in zn achteruit, maar is dan niet 1-mailg maar een paar keer, onregelmatig, achter elkaar. Heeft misschien wel niets met elkaar te maken...

Groets,

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niemand een idee?

Ben vooral benieuwd naar de bonken in zn achteruit, dit lijkt erger/harder te worden. Tot nog toe doet dit zich enkel voor als er al een flink stuk mee is gereden, en het lijkt erop dat het ook enkel in zn achteruit in een bochtje voordoet, dus zeg maar achteruit inparkeren.

Groets,

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad als alles warm is. Geluid wordt niet harder/zachter. Een dergelijke 'bonk' hoor/voel ik af en toe ook wel eens (maar dan istie naar mijn idee wel zachter, maar wel zelfde soort geluid van dezelfde plek) als de auto stilstaat en je heel, heel, heel voorzichtig een heel klein beetje gas geeft. Op het moment dat ie dan wil gaan rijden hoor je 1x ff een soort bonkje. Dit zowel in zn vooruit als in zn achteruit.

De pest met dit soort dingen, in verband met bv na laten kijken, is dat je altijd zal zien dat als je dr naar laat kijken dat ie het dan net niet doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...