Spring naar bijdragen

Versnellingsbakplaat Yj Voor Ax15


marco leunk
 Share

Recommended Posts

Hallo jeepers en joopers,

Voor mijn 88er YJ (ik ben dus een jooper) heb ik nu een 4.0 met AX15 klaar liggen maar bij nader inspectie is de montageplaat voor de versnellingsbak aardig rot.

Dus zoek ik een andere welke in goede staat is met de bevestigingspunten voor een AX15.

Ik hoop dat er iemand is die mij hieraan kan helpen.

Groeten,

Marco Leunk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Vorige week de plaat binnen gekregen maar helaas, ook hier zijn de bevestigingsgaten te ver verroest.

Nu heb ik aftermarket platen gezien bij www.Barnes4wd.com Jeep Skid Plates in verschillende dieptes.

Zie onderstaande link.

http://www.barnes4wd.com/Jeep-Skid-Plates_c_50.html

Zijn deze platen ook ergens in Nederland te krijgen?

Mijn voorkeur gaat uit naar de 3" uitvoering voor de YJ.

Als iemand mij verder kan helpen dan hoor ik het graag.

Groeten,

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een 5-bak die door Peugeot geproduceerd werd en door Jeep gebruikt werd.

Volgens mij had de YJ 4.2 deze ook.

Later is deze opgevolgd door de AX15.

Dit is helemaal juist en ik weet dat de bevestigingspunten van een plaat voor de BA10 en de AX15 niet overeen komen.

Mijn YJ heeft op dit moment nog de 4,2 met de BA/10 5-bak en de bedoeling is om er een 4.0 met de AX15 in te lepelen en daar voor heb ik een goede, niet verrotte plaat voor nodig.

Maar als de plaat van een 2,5 ook past onder een auto met een 4.0 dan maak ik nog kans met de plaat van de jeeper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij zoekt dus een plaat voor een ax15

Klop helemaal maar omdat ik weet dat ze schaars zijn ben ik ook aan het kijken naar een alternatief.

En zoals ik hierboven al schreef zijn er platen in de states te koop via Barnes4wd, zie link een aantal berichten terug.

Graag zou in het bezit komen van zo'n plaat maar ik weet niet of ze wel in Nederland te koop zijn, dus als er iemand is die weet of en waar deze platen te koop zijn dan hoor ik het graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zowel 4WD als Quadratec verkopen transmission skidplates voor de YJ van '87 tot '95 zonder expliciete vermelding van motor en versnellingsbak.

Dus het lijkt er op dat zowel een AX5 als AX15 skidplate zullen passen.

Je kan ze altijd via de mail of chat een desbetreffende vraag stellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zowel 4WD als Quadratec verkopen transmission skidplates voor de YJ van '87 tot '95 zonder expliciete vermelding van motor en versnellingsbak.

Dus het lijkt er op dat zowel een AX5 als AX15 skidplate zullen passen.

Klopt, je moet dan enkel zelf nog de gaten boren om de bak vast te zetten.

Maar zijn deze platen ook in nederland verkrijgbaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...