Spring naar bijdragen

Kabaal


thezeeuw
 Share

Recommended Posts

Hoi!

Ik constateer redelijk wat geluid/kabaal, ogenschijnlijk van achter vandaan komend.

Nu gebeurt dat op verschillende momenten, en graag noem ik deze ff op, omdat ik niet weet of ze iets met elkaar te maken hebben. Eigenlijk treedt dit allemaal enkel op als/nadat ik al een flink stuk heb gereden, en ook vrijwel altijd dan bij lage(re) snelheden.

- een piepend geluid bij het nemen van een (wat scherpere) bocht

- soms gaat dit piepen vergezeld van wat bonk-geluiden

- in zn achteruit, met een bochtje rijden (bv inparkeren) heel veel bonk/knars geluiden

- vanuit stilstand naar zn D of R geeft bij lichtjes gas geven een 1-malig bonk-geluid

Al lezend op dit forum lijken dit allemaal symptomen te kunnen zijn van (olie en/of additief) achterdifferentieel. Klopt dat?

Ik zit nu nog in mn garantie, dus wil er zeker niet nu zelf aan gaan rommelen, maar wil ook niet als ik naar de garage ga daar weer vandaan komen met een 'lapmiddel' in de veronderstelling dat alles nu goed is en ik na de garantie met de ellende zit. Vandaar graag jullie mening/inschatting, en zaken waar ik op moet letten, enz!

Alvast bedankt,

Groets,

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nadat je een stuk gereden hebt, de olie is dus warm en dunner. Waarschijnlijk hoor je het LS diff door dat de friction modifier in de olie niet meer werkt.

Verversings interval van diff olie is meestal iets van 50.000km. Wanneer is dit voor het laatste gedaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen idee of/wanneer dit ooit is gebeurd. Onderhoudsboekje wijst wel uit dat ie keurig op de juiste intervallen onderhoud heeft gehad, om en om grote kleine beurt, bougies, enz...teller staat nu op 60k dus denk ik nog nooit gebeurd.

Ik weet wel dat de tussenbakolie is ververst. Is zeker weer wat anders (sprak de noob)?

Zouden alle punten die noemde (theoretisch) naar de olie/fricion modifier (neem aan dat hiermee de additief bedoeld wordt, of is dit iets mechanisch?)?

Groets,

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...