Spring naar bijdragen

Wat Is De Juiste Manier Om Een Koude Moter Met Webercarburator Te Starten?


Recommended Posts

Mijn CJ6 heeft de 3.8 6lijn moter met Weber Carburator,Cliffort spruitstuk,K&N luchtfilter,spagettieuitlaat...Als die een paar dagen niet gelopen heeft is het een ramp om hem gestart te krijgen.

1x aan de gang geweest start die onmiddelijk,hij loopt zeer mooi,rustig stationair,reageert heel snel op het gas....Ook de volgende dag maar gebruik hem 2 dagen niet en je hebt totaal geen idee waneer je hem terug lopend hebt...

Brandstof genoeg,ontstekig ook juist..

Vandaag heb ik 3keer geprobeert:deze morgen,vanmiddag,vanavond en dacht echt dat ik hem niet ging lopend ging krijgen tot hij opeens aanslaat en rustig loopt,zonder stotteren,sputteren ...

Je kunt je er serieus aan opjagen als dat ding in de weg staat niet wilt lopen...

Hoe start je koud nu een carburator moter het best?

Ik stap in,en trap even op het gas,wacht een minuutje en start dan zonder het gaspedaal aan te raken...

Andere zeggen dat ik het gaspedaal moet helemaal moet indrukken en ctegelijkertijd starten...(Volgens mij loopt dan de benzine aan de uitlaat uit)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een 4 cil. 2.5 motor met Carter carburateur. ( Cherokee ) omdat de automatische choke te langzaam open gaat heb ik deze wat verder open afgesteld. hierdoor start deze bij koude motor niet goed.

door vooraf een paar keer pompen met gaspedaal word er extra benzine ingespoten. als ik hierna zonder gas te geven start, slaat hij meteen aan. misschien heb je hier iets aan. sucses

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Siert;

de vlotterkamer is niet leeg na een paar dagen...Want als je op het gas duwt krijg ik onmiddelijk een straal benzine het spruitstuk ingespoten.

Wat de schoke betrefd;er loopt een elektrice kabeltje naar de carburator maar of die zich nuttig maakt kan ik niet zeggen...

Ik heb een vermoeden dat het alluminiumClifford inlaa spruitstuk de boosdoener is. Dat is zo'n groot ding wat normaal volgens mij gebruikt word bij een injectie moter...Dus de benzine verdampt er koud niet in maar slaat tegen de wanden...Dus een bus startpiloot klaar leggen?want eens even gedraaid loopt die als een naaimachine...

Voor de rest sta ik er van te kijken dat de moter genoeg koppel ontwikkkeld om de 35" wielen op stationair toerental zonder stilvallen zo goed rondkrijgt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het kabeltje is vermoedelijk van de elec. stationair afsluiter. gewoon plus na contact. anders is het inderdaad van een verwarmingselement tbv de choke.

|Dat de acc. pomp werkt zegt niets over de vlotterkamer; de acc. pomp heeft een eigen kamertje...] Je kunt de aftap schroef even lossen van de vlotterkamer.

siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb het onder de knie: gewoon het gaspedaal ' to the metal' houden en starten.hij sloeg onmiddelijk aan maar moest dan ook onmiddelijk het gaspedaal loslaten want anders valt hij direct uit.Als ik het gaspedaal direct lost loopt hij mooi stationair... :o)

Alweer een zorg minder!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...