Swingray Geplaatst July 24, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 24, 2012 Mijn standaard bladveren beginnen wat door te zakken. Mede doordat er een 100lt gastank in ligt denk ik. Daarnaast moet ik af en toe een zware aanhanger (+/- 2950kg) trekken. Ik heb begrepen dat het vervangen van komplete bladveren pakket lastig kan worden i.v.m. het loskrijgen van de bouten. T zou denk ik wel het mooiste zijn om dan meteen een 5-blad setje te monteren. Dan is het mogelijk om een extra bladveer te plaatsen. Dan als derde mogelijkheid kom ik hulpveren (spiraal) tegen. Graag hoor ik jullie ervaring met de opties die er zijn. Alvast dank! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Swingray Geplaatst July 24, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 24, 2012 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iksjee Geplaatst July 24, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 24, 2012 ik heb het zelfde probleem gehad doorzakken bladveren, setje hulpveren er onder gehad maar werd alleen maar stugger ,heb het zetje nog liggen dus als je interesse hebt ? mail even nieuwe bladveren gemonteerd van crown standaardveren ,dik tevreden ook met sleuren van zware caravan. bouten kon ik goed los krijgen, paar dagen kruipolie goed laten inwerken. In jou geval Swingray zou ik eerder denken aan heavy duty veren i.v.m gastank Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst July 24, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 24, 2012 Hulpveren is voor een gewone personenwagen. Ik zou ook voor een HD verenpakket gaan, zeker met een gastank i.c.m. aanhanger. Budget oplossing is een "add a leaf". Bestel gelijk een setje U bolts mee, dan kan je de oude gewoon doorslijpen. Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Swingray Geplaatst August 2, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2012 Beste Ab en Peter Dank voor jullie info. Heb er lang over nagedacht, dit na de ervaring van Peter dat alles stug wordt. En Ab ik gebruik dat karretje als luxewagen, niet echt als 4x4 speel apparaat. Daarom toch voor het gemak en prijs heb ik gekozen voor de (zware) uitvoering van de spiraal hulpveren. Deze zouden de originele veersterkte met 50% moeten verhogen, zo ongeveer vertelde mij de leverancier. Vanwege de 100lt gastank was de zware versie de logische keuze kreeg ik mee. De standaard veren versie doet zo`n 33% extra. Montage was idd zo voor elkaar. Mijn karretje is ongeveer 4-5 cm omhoog gekomen en staat achter weer net zo hoog als de voorkant. Ik moet zeggen dat de auto een stuk beter rijdt, dweilt veel minder op de snelweg. Het afrijden van een verkeersdrempel gaat ook veel beter nu. Klapte bijna altijd tegen de 'stops' op, nu niet meer. Bovendien vind hem absoluut niet veel stugger. Kortom tot nu toe dik tevreden. Groeten en dank voor jullie info, Wiebe Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Swingray Geplaatst August 2, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2012 Plaatjes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 11, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2012 Doe eens een merk en leverancier..... Laat over een jaar je ervaringen nog eens weten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst August 12, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2012 Heb ze ook jaren onder een xj gehad: Werkt prima. (zijn tenslotte gewoon schroefveren; Dat is vaker gedaan...) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Swingray Geplaatst August 13, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2012 Via Google 2 leveranciers gevonden, daarna voor www.hulpverenshop,nl gekozen omdat ze 2 varianten aanboden. Standaard en heavy duty. Hulpverenshop is een initiatief van www.jommens.nl/, dat bleek uit mijn betalings afschrijving. Gekozen voor de heavy duty uitvoering ivm de gastank. Veren zijn een nederlands product, merk is www.carsupport.nl Ik moet zeggen dat t echt prima werkt, absoluut geen last van een straffe vering, ook niet met lege benzine,- en gastank. Montage echt heel makkelijk, wiel eraf, grote krik onder de trekhaak, omhoog die handel. Je haalt het plaatje met rubberen stop eraf dmv de 2 boutjes losdraaien. Op die plek monteer dan je de bovenkant-cup, waar de veer in komt. De onderkant-cup van de veer komt met een U-beugel aan de as te zitten. Beetje pielen om de veer ertussen te krijgen, maar ook dat is heel goed te doen. Het pakket levert er 2 nieuwe 'stops' bij, die zitten aan de cups in de schroefveer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Swingray Geplaatst August 16, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2012 Gister mijn versnellingbak compleet geflushed (mbv het youtube filmpje dat ik hier vond). Toen ff dit plaatje gemaakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.