Spring naar bijdragen

Kompleet Verenpakket, Hulpveer (Spiraal) Of Extra Bladveer


 Share

Recommended Posts

Mijn standaard bladveren beginnen wat door te zakken.

Mede doordat er een 100lt gastank in ligt denk ik.

Daarnaast moet ik af en toe een zware aanhanger (+/- 2950kg) trekken.

Ik heb begrepen dat het vervangen van komplete bladveren pakket lastig kan worden

i.v.m. het loskrijgen van de bouten.

T zou denk ik wel het mooiste zijn om dan meteen een 5-blad setje te monteren.

Dan is het mogelijk om een extra bladveer te plaatsen.

Dan als derde mogelijkheid kom ik hulpveren (spiraal) tegen.

Graag hoor ik jullie ervaring met de opties die er zijn.

Alvast dank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb het zelfde probleem gehad doorzakken bladveren, setje hulpveren er onder gehad maar werd alleen maar stugger ,heb het zetje nog liggen dus als je interesse hebt ? mail even

nieuwe bladveren gemonteerd van crown standaardveren ,dik tevreden ook met sleuren van zware caravan.

bouten kon ik goed los krijgen, paar dagen kruipolie goed laten inwerken.

In jou geval Swingray zou ik eerder denken aan heavy duty veren i.v.m gastank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hulpveren is voor een gewone personenwagen. Ik zou ook voor een HD verenpakket gaan, zeker met een gastank i.c.m. aanhanger. Budget oplossing is een "add a leaf".

Bestel gelijk een setje U bolts mee, dan kan je de oude gewoon doorslijpen.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Beste Ab en Peter

Dank voor jullie info.

Heb er lang over nagedacht, dit na de ervaring van Peter dat alles stug wordt.

En Ab ik gebruik dat karretje als luxewagen, niet echt als 4x4 speel apparaat.

Daarom toch voor het gemak en prijs heb ik gekozen voor de (zware) uitvoering van de spiraal hulpveren.

Deze zouden de originele veersterkte met 50% moeten verhogen, zo ongeveer vertelde mij de leverancier.

Vanwege de 100lt gastank was de zware versie de logische keuze kreeg ik mee.

De standaard veren versie doet zo`n 33% extra.

Montage was idd zo voor elkaar.

Mijn karretje is ongeveer 4-5 cm omhoog gekomen en staat achter weer net zo hoog als de voorkant.

Ik moet zeggen dat de auto een stuk beter rijdt, dweilt veel minder op de snelweg.

Het afrijden van een verkeersdrempel gaat ook veel beter nu. Klapte bijna altijd tegen de 'stops' op, nu niet meer.

Bovendien vind hem absoluut niet veel stugger.

Kortom tot nu toe dik tevreden.

Groeten en dank voor jullie info,

Wiebe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Via Google 2 leveranciers gevonden, daarna voor www.hulpverenshop,nl gekozen omdat ze 2 varianten aanboden.

Standaard en heavy duty.

Hulpverenshop is een initiatief van www.jommens.nl/, dat bleek uit mijn betalings afschrijving.

Gekozen voor de heavy duty uitvoering ivm de gastank.

Veren zijn een nederlands product, merk is www.carsupport.nl

Ik moet zeggen dat t echt prima werkt, absoluut geen last van een straffe vering, ook niet met lege benzine,- en gastank.

Montage echt heel makkelijk, wiel eraf, grote krik onder de trekhaak, omhoog die handel.

Je haalt het plaatje met rubberen stop eraf dmv de 2 boutjes losdraaien.

Op die plek monteer dan je de bovenkant-cup, waar de veer in komt.

De onderkant-cup van de veer komt met een U-beugel aan de as te zitten.

Beetje pielen om de veer ertussen te krijgen, maar ook dat is heel goed te doen.

Het pakket levert er 2 nieuwe 'stops' bij, die zitten aan de cups in de schroefveer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...