Woutvanraaij Geplaatst July 23, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2012 Wie kan mij helpen.. Mijn motor begint steeds vaker tijdens het rijden ineens uit te vallen. Zodra de motor is uitgevallen valt hij ook niet meer te starten en gaat er toch enige tijd overheen voordat hij weer aanslaat. De startmotor draait wel maar hij slaat niet aan. bij het uitvallen valt hij gewoon helemaal weg. Geen gepruttel of gehaper maar gewoon dood. De bougies zijn beetje roetzwart en hij krijgt wel benzine. Zo in eerste instantie zou ik zeggen dat er iets niet klopt bij de ontsteking.. Maar als je bobine kapot is zou hij toch helemaal niet meer aan gaan? Wie heeft er tips? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst July 23, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2012 Ik zeg bobine. Heb het zelf ook een keer gehad, werd na een stukkie rijden warm en liet het dan afweten. Na afkoelen deed hij het weer. Typische klacht bij ouder wordende bobine. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Woutvanraaij Geplaatst July 23, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2012 Valt dat nog uit te testen? Waar kan ik ze het beste kopen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de jeeper Geplaatst July 23, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2012 probeer eens bij nico in wommels Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Woutvanraaij Geplaatst July 25, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 25, 2012 Heb een nieuwe bobine geinstalleerd. Bougies vonken maar de auto slaat nog steeds niet aan. Hij krijgt wel benzine... wat kan het nu zijn? massa probleem vanaf de bobine? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
puppy Geplaatst July 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 25, 2012 heb ongeveer hetzelfde probleem gehad. had ook nieuwe bobines en nieuwe modules geprobeert maar te vergeefs. heb er nu een HEI opgezet en nu werkt alles perfect. bij koude motor hoeft de startmotor geen volledige toer rond te draaien! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst July 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 25, 2012 Je hebt een vonk op de bougie en benzine? En hij loopt niet..... Ik neem aan dat je ontstekingsvolgorde gecontroleerd hebt. Staat de ontsteking "op tijd"? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Woutvanraaij Geplaatst July 25, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 25, 2012 Oh sorry ik zie dat ik een foutje heb gemaakt tijdens typen.. Nee de bougies vonken niet.. startmotor draait wel, benzine krijgt hij wel en er zit een nieuwe bobine op. ontstekingsvolgorde klopt. Ik meet op 1 of andere manier 12V op de min van mijn bobine (als ik contact maak)... maar ik meet ook 12V op de plus van de bobine. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
puppy Geplaatst July 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 25, 2012 controleer de kabels die naar de ontstekingsmodule gaan. de ontstekingsmodule zorgt voor massa aan de bobine. heb je 12v aan de bobine tijdens het starten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst July 26, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 26, 2012 controleer de kabels die naar de ontstekingsmodule gaan. de ontstekingsmodule zorgt voor massa aan de bobine. heb je 12v aan de bobine tijdens het starten? De ontstekingsmodule wil ook nog wel eens sneuvelen. Is er niet een bevriende jeeper in de buurt waar je even de module van mag lenen om te testen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
peterschuringa Geplaatst August 15, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2012 Ik had hetzelfde,spontaan uitvallen,bij mij was het gewoon een geoxideerde stekker bij de bobine. De ontstekingsmodule wil ook nog wel eens sneuvelen. Is er niet een bevriende jeeper in de buurt waar je even de module van mag lenen om te testen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bramster Geplaatst August 16, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2012 Misschien maar meteen de "nutter bypass" ff doen sluit je meteen een hoop uit. Mits je natuurlijk een oudere jeep hebt. Verder denk ik ook aan de ontstekings module. En misschien vliegt op de een of andere manier wel je choke erop. Waardoor ie te weinig lucht krijgt. Vapor lock is misschien ook ernstig optie maar daar hebben jeeps over t algemeen weinig last van. Succes groeten bram Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.