Spring naar bijdragen

4.2 Met 4.0 Kop?!


Edwinnn
 Share

Recommended Posts

Hallo jeepers,

Ik was een beetje aan het rondkijken op internet en las op verschillende sites dat ze de kop van een 4.0 op een 4.2 gooien..

Wat ik zo lees stelt het ook niks voor om z'n swap te doen en lees dat het een pk's winst geeft en blijkbaar verbruik winst..

Heeft hier op het forum iemand al eens zo iets geprobeerd?

Nou ben ik wel nieuwsgierig of dat nou echt zo is en wat de voordelen en nadelen zijn van z'n swap.

Gr Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi edwin

ik heb het bij mij op de wrangler zitten met het injectie systeem erop en dit alles bij elkaar zou volgens de mannen op het amerikaans forum toch zo.n 200 pk leveren zelf weet ik het nie want ik heb hem nog niet op de testbank gehad maar het loop geweldig en zeker in het terrein nu blijft de motor teminste lopen als je steil naar beneden of omhoog gaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor de reactie mannen.

nja het is vooral nieuwschierigheid en ik rij op gas dus dat blijven lopen dat zit sowieso wel goed. Maar het geeft dus wel serieus een positieve boost.. Altijd leuk om te weten voor toekomstige projecten. Ik vraag me alleen af hoe dat dan zit als de carb behouden wordt.

Maar wordt zo iets dus een stroker genoemd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar wordt zo iets dus een stroker genoemd?

Nee, een stroker is (in dit geval) het vergroten van de slag van een 4.0 motor naar 4.5L, en met eventueel opkotteren van de cylinders t/m een liter of 5. De meest simpele variant ervan is het plaatsen van een 4.2l krukas en drijfstangen in een 4.0. Ik heb een 4.0 blok staan waarmee ik dit van plan ben/was maar ik weet nog niet of ik de tijd en de vaardigheden heb om het te doen (iemand een goed bod voor het blok?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...