Spring naar bijdragen

Diff Lock Vraagje.


invader
 Share

Recommended Posts

goede avond.

ik heb een vraag met betrekking tot mijn diff lock.

ik heb namelijk het idee dat het diff constant gelockt is.

in het interieur zit een schakelaar om het diff lock in en uit te schakelen, maar als ik dit doe ongeacht hoge of lage gearing merk ik geen verschil.

nu heb ik vandaag de achterkant opgekrikt en geterst of het diff daar functioneerd.

-alles in zijn vrij

-draai ik het linker achterwiel vooruit, dan gaat het rechter achterwiel achteruit.

-achterwiel aandrijving aan, draaien allebei de wielen

mijn conclusie: functioneerd, zoals het hoort!

na dit gedaan te hebben, heb ik de voorkant opgekrikt:

-alles vrij

-draai ik het linker voorwiel vooruit, gaat het rechter voorwiel ook vooruit!!!!

conclusie: gelockt!!!???

schakelaar bedient maakt geen verschil!

nu heb ik hier al bijna 1400 km mee gereden, in de achterwiel aandrijving. maar ik snap ook dat dit niet goed is! en wil het graag verhelpen.

ik heb wat foto's gemaakt van de vooras ( dana 30 dacht ik gelezen te hebben op de klok ).

nu zou ik willen weten hoe ik die kan verhelpen? hoe krijg ik hem uit de lock?

graag hoor ik hier wat over.

mvg Sander.

post-3530-0-57650900-1342042903_thumb.jp

post-3530-0-74795600-1342042908_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je de Jeep wel in 4wd gezet? Dan staat nl de aandrijfas stil en kun je de diff. Werking checken.

Siert.

Het andere wiel mag zowieso niet meedraaien want bij de YJ zorgt de vacuum disconnect ervoor dat het rechterwiel in 2-wheeldrive wordt losgekoppeld van het differentieel. Er blijft dus wat meer vastzitten als normaal...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de schakelaar: is elektronisch.

en ik heb het in de 4wd hi en lo geprobeerd vandaag!

kan ik niet gewoon dat deksel loshalen en dan die ring die de 2 steekassen met elkaar verbind terug schuiven, dan de 2 slangen boven op dat cilinder erafhalen en dan afdoppen?

en dan kijken of ik niet dat vacuum gebeuren achterwegen laat en dit vervangen door een meganische ( met de hand ) schakeling van het diff lock?

komt er trouwens olie uit als ik die deksel loshaal? ( niet het deksel van de diff )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de schakelaar: is elektronisch.

en ik heb het in de 4wd hi en lo geprobeerd vandaag!

kan ik niet gewoon dat deksel loshalen en dan die ring die de 2 steekassen met elkaar verbind terug schuiven, dan de 2 slangen boven op dat cilinder erafhalen en dan afdoppen?

en dan kijken of ik niet dat vacuum gebeuren achterwegen laat en dit vervangen door een meganische ( met de hand ) schakeling van het diff lock?

komt er trouwens olie uit als ik die deksel loshaal? ( niet het deksel van de diff )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de schakelaar: is elektronisch.

en ik heb het in de 4wd hi en lo geprobeerd vandaag!

kan ik niet gewoon dat deksel loshalen en dan die ring die de 2 steekassen met elkaar verbind terug schuiven, dan de 2 slangen boven op dat cilinder erafhalen en dan afdoppen?

en dan kijken of ik niet dat vacuum gebeuren achterwegen laat en dit vervangen door een meganische ( met de hand ) schakeling van het diff lock?

komt er trouwens olie uit als ik die deksel loshaal? ( niet het deksel van de diff )

De disconnect werkt op vacuum. De draadjes die je ziet zijn voor het verklikkerlichtje in je dashboard. De elektrische schakelaar in je dashboard schakelt waarschijnlijk een (niet standaard aanwezige) locker. Als je de deksel van de disconnectmotor losmaakt zal er wat olie uitlopen, maar je diff. loopt niet helemaal leeg. Om even te testen kun je de ring wel met de hand verschuiven, maar dat is een tijdelijke oplossing. De ring zal door trillen en draaien vroeg of laat toch weer verschuiven....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jeepee, je hebt gelijk dat de ring wel weer zal verschuiven, maar dat is in mijn ogen beter als doorrijden met de lock erop.

ik ga hem donderdag even open maken, en schuif ik deze ring terug.

dan wat vloeibare pakking ertussen en weer terug erop.

trouwens als ik mijn 4wd inschakel, gaat bij mij dat lampje gewoon branden. dus dat is in iedergeval in orde.

mijn yj heeft een tj versnellings en tussenbak. dus ik heb automaat en voor de tussenbak kan ik kiezen uit 2WD, N, 4WD HI, en 4WD LO.

nu heb ik nog een vraag of iemand toevallig een winkel/ website of wat dan ook weet, waar ik alle slangetjes van het vacuum systeem nieuw kan kopen.

wil deze namenlijk allemaal vervangen.

ik hoop weer op wat reacties, zover alvast weer bedankt

greatz Sander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...