mike1993 Geplaatst July 2, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 2, 2012 nou ware wij van het weekend in duitsland. en daar kregen wij te horen van dat je je bladveren ken laten walsen zodat je algauw 5 cm hoger bent. maar mijn vraag is waar zou ik dit kenne laten doen. en wat moet der dan nog meer veranderd worden. :whistle: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nico 4x4 Geplaatst July 2, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 2, 2012 Bij Eeltink in Heemskerk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst July 3, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2012 Kan je zelf met een hydraulische pers doen, neemt wel geduld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst July 3, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2012 Veranderd er dan niets aan de sterkte van het metaal ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst July 3, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2012 Veranderd er dan niets aan de sterkte van het metaal ? Zelf buigen (of koud walsen) lijkt mij niet zo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst July 3, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2012 Zelf buigen (of koud walsen) lijkt mij niet zo 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst July 3, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2012 Bladveren walsen kan bijna iedereen. Van de Bob de bouwer tot aan de gerenomeerde bedrijven. Het belangrijkste bij verenstaal is het verhitten op de juiste manier en ook weer op de juiste manier het verenstaal laten afkoelen. Ook wel het sinteren genoemd. Als je de bladveren laat walsen en de vervolgprocedure wordt niet goed uitgevoerd krijg je stuggere bladveren die minder flexibel zijn en bij hele extreme flex ( velen zullen dat nooit bereiken ) dusdanig kunnen buigen en dan bestaat de kans dat deze doorbuigt waarna deze niet meer in zijn originele postie terug komt. Dus bladveren walsen is geen probleem maar zorg er wel voor dat de gehele procedure wordt doorlopen op de juiste manier. Ik heb de bladveren ooit in Belgie laten aanpassen voor de cherokee en dit was perfect gedaan en leverde ook geen enkel probleem op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst July 3, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2012 Ik weet niet of je ooit naar een bedrijf geweest ben die blad veren maken. Maar die zetten de arch van de veer bladen koud in een pers het is een drie vinger pers en ze steken er een plat stuk veer staal door en buigen het een beetje elke paar centimeter om het de juiste buiging te geven. Heb genoeg van die blad veren gemaakt zien worden, terwijl we er op stonden te wachten. Buigt de veer niet als je over een hobbel ga? Of wil je de bladen eerst warm stoken voordat je rijden ga? Er is een groot verschil tussen plastisch vervormen en elastische vervormen grapjas Als jij een stukje staal doormidden wilt breken wat doe je dan? gewoon even heen en weer buigen. ooit afgevraagt waarom dat op een gegeven nmoment breekt? Waar heb je mij overigens expliciet over warmstoken gehoort. Er is een groot verschil tussen een "nieuw" stuk staal zetten en een reeds vermoeid stuk effe bijbuigen. Ga nu maar weer door met "rommelen" Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
flexfender Geplaatst July 3, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2012 Heb het in het verleden zelf laten doen, kan je meedelen het werkt niet. Indien je standaard veren boller (hoger) laat persen/walsen oid worden ze okk korter en staan je veerschommels in de verkeerde stand. Na een paar weken was het effect al weer weg en kon uiteindelijk een nieuwe verenset kopen die uiteindelijk dus duurder werd. Nico 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mike1993 Geplaatst July 3, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2012 hoi ik heb nu een verenset 77107. deze zijn gloednieuw en 2 inch. nou zou ik graag nog een centimer of 5 erbij willen hebben. en hoorde in Duitsland dat je ze koud kon laten walsen. heb de trailmaster stage 2 pakket met schokbrekers erbij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GGuido Geplaatst July 3, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2012 Als het je alleen om de hoogte te doen is, wat ik zo merk aan je reactie, gooi er dan lekker een bodylift van 5cm bij. Kost je +- 100,- en je hebt geen moeilijkheden met bladveren walsen en alle 'gevaren' die erbij komen kijken, volgens alle bovenstaande reacties. Vraag ik mij alleen af, waarom je dan net een gloednieuw verenpakket gekocht hebt als je nu al weer hoger wil......? Doen en daarna denken ......... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mike1993 Geplaatst July 3, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2012 jha okj had idd nog niet gedacht aan een bodylift. dat is idd een goeie optie dankjewel ik ga voor de bodylift. dank jullie wel voor de reactie's Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst July 6, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 6, 2012 Ik heb de bladveren op een kantbank (zetbank) doorgezet, het is prima gelukt , ik heb het 2 jaar geleden gedaan, elk blad afzonderlijk op ca 3 tot 8 plekken een drukje geven, het moet op gevoel , en de kromming van de originele veer moet je wel eerst opmeten, zodat je vergelijk hebt. Ik heb geen last gehad van inzakken van de veren, ook niet na het weekend in Holzen, ik heb wel de punten waar de veren vastzitten aan het chassis dichter naar elkaar toe gezet ca 3 cm. Het kan best maar het is wel een werkje wat tijd neemt . Het beste maar weer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.