Spring naar bijdragen

Bladveren Latenwalsen


Recommended Posts

nou ware wij van het weekend in duitsland.

en daar kregen wij te horen van dat je je bladveren ken laten walsen zodat je algauw 5 cm hoger bent.

maar mijn vraag is waar zou ik dit kenne laten doen.

en wat moet der dan nog meer veranderd worden. :whistle: :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bladveren walsen kan bijna iedereen. Van de Bob de bouwer tot aan de gerenomeerde bedrijven. Het belangrijkste bij verenstaal is het verhitten op de juiste manier en ook weer op de juiste manier het verenstaal laten afkoelen. Ook wel het sinteren genoemd. Als je de bladveren laat walsen en de vervolgprocedure wordt niet goed uitgevoerd krijg je stuggere bladveren die minder flexibel zijn en bij hele extreme flex ( velen zullen dat nooit bereiken ) dusdanig kunnen buigen en dan bestaat de kans dat deze doorbuigt waarna deze niet meer in zijn originele postie terug komt.

Dus bladveren walsen is geen probleem maar zorg er wel voor dat de gehele procedure wordt doorlopen op de juiste manier.

Ik heb de bladveren ooit in Belgie laten aanpassen voor de cherokee en dit was perfect gedaan en leverde ook geen enkel probleem op.

1341299298.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of je ooit naar een bedrijf geweest ben die blad veren maken.

Maar die zetten de arch van de veer bladen koud in een pers het is een drie vinger pers en ze steken er een plat stuk veer staal door en buigen het een beetje elke paar centimeter om het de juiste buiging te geven. Heb genoeg van die blad veren gemaakt zien worden, terwijl we er op stonden te wachten. Buigt de veer niet als je over een hobbel ga? Of wil je de bladen eerst warm stoken voordat je rijden ga?

Er is een groot verschil tussen plastisch vervormen en elastische vervormen grapjas

Als jij een stukje staal doormidden wilt breken wat doe je dan? gewoon even heen en weer buigen. ooit afgevraagt waarom dat op een gegeven nmoment breekt?

Waar heb je mij overigens expliciet over warmstoken gehoort.

Er is een groot verschil tussen een "nieuw" stuk staal zetten en een reeds vermoeid stuk effe bijbuigen.

Ga nu maar weer door met "rommelen"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb het in het verleden zelf laten doen, kan je meedelen het werkt niet.

Indien je standaard veren boller (hoger) laat persen/walsen oid worden ze okk korter

en staan je veerschommels in de verkeerde stand. Na een paar weken was het effect al weer weg

en kon uiteindelijk een nieuwe verenset kopen die uiteindelijk dus duurder werd.

Nico

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi

ik heb nu een verenset 77107.

deze zijn gloednieuw en 2 inch.

nou zou ik graag nog een centimer of 5 erbij willen hebben.

en hoorde in Duitsland dat je ze koud kon laten walsen.

heb de trailmaster stage 2 pakket met schokbrekers erbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het je alleen om de hoogte te doen is, wat ik zo merk aan je reactie, gooi er dan lekker een bodylift van 5cm bij.

Kost je +- 100,- en je hebt geen moeilijkheden met bladveren walsen en alle 'gevaren' die erbij komen kijken, volgens alle bovenstaande reacties.

Vraag ik mij alleen af, waarom je dan net een gloednieuw verenpakket gekocht hebt als je nu al weer hoger wil......?

Doen en daarna denken ;) ......... :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de bladveren op een kantbank (zetbank) doorgezet, het is prima gelukt :whistle: , ik heb het 2 jaar geleden gedaan, elk blad afzonderlijk op ca 3 tot 8 plekken een drukje geven, het moet op gevoel :) , en de kromming van de originele veer moet je wel eerst opmeten, zodat je vergelijk hebt.

Ik heb geen last gehad van inzakken van de veren, ook niet na het weekend in Holzen, ik heb wel de punten waar de veren vastzitten aan het chassis dichter naar elkaar toe gezet ca 3 cm.

Het kan best maar het is wel een werkje wat tijd neemt :rolleyes: .

Het beste maar weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...