Spring naar bijdragen

winch


Recommended Posts

van het weekend een 8000 ponds lier op de kop kunnen tikken voor 500 eurotjes, en nu moet dat ding natuurlijk voorop komen staan.

ik vond geen goede plaats om de relay doos aan de buitenkant te plaatsen (te fel voor de radiator/ onhandige plaats/ verkeerd om...) dus heb ik besloten om het ding onder de moterkap te plaatsen, en het stopkontackt voor de afstandsbediening in de grill te monteren, ( aan de rechterkand van de grill, tussen de koplanp en de "richtingaanwijzer"). ik moet zo wel de draden verlengen, maar dat is op zig geen probleem.

ik wil binnen op het dashbord ook nog een extra bediening hebben staan....

is hier iemand die dit heeft? en zo ja, hoe heb je het opgelost.....

alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by MugZy@Jan 25 2004, 22:15

is hier iemand die dit heeft? en zo ja, hoe heb je het opgelost.....

darkwolf natuurlijk.....(is dit een ego hebben of wat laugh.giftongue.gif )

we hebben waarschijnlijk ook de zelfde lier..namaak ramsey?

ikm heb de relay-kast aan de binnenzijde van mijn spatscherm geplaatst omdat ie daar beschermd zit....

binnenin een schakelaar maken is supersimpel...maar vind je dat niet ietwat overbodig?

iedereen kan er zomers bij en de afstand bediening is toch lang zat??

hoe dan ook...het is niks meer dan twee drukknopjes aansluiten op verlengde kabeltjes naar de binnenzijde van het schakelrelay...je ziet gauw genoeg wat waarop moet...

wat wel belangrijk is...drukknopjes...schakelaars blijven staan en dit kan gevaarlijke situaties veroorzaken...

vraag trouwens ff via linse bv. gratis het boekje veilig lieren aan...

staan ook handige tips in!!

succes met de opbouw

greetz ron, die wat wat een k*twerk dat kan zijn!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt.... ik heb besloten om voorlopig nog maar even te wachten met de binnenbediening.

het is inderdaad een namaak ramsey. zijn die dingen iets waard? op het eerste zicht zien ze er net hetzelfde uit. ik ben net klaar met de bedrading. ik heb de relay'skast op de plaats van de krik gezet. dat ding krijgt de jeep nog maar net omhoog, dus het word toch tijd voor een hi-jack. de afstandbedieningstekker heb ik uit de kast gehaald, en in de gril geplaatst. ging prima, enkel een gat in de grill moeten boren, maarja.

ik hoop dat ik morgen mijn montage plaat heb (6mm inox met opstaande rand om de fairlead op te monteren.

heb jij foto's ervan darkwolf?

ik zal er van mijn posten als alles af is (dan kan het rolletje van toen met mijn koppeling ook eindelijk ontwikkeld worden....:-))) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb wel foto's maar kan ze niet plaatsen...

ik heb hem nog niet zwaar kunnen testen..heb hem gemonteerd en mezelf daarna tegen een steile helling opgelierd en dat ging prima....

als je in de modder staat wordt alles natuurlijk zwaarder maar ik had de kabel enkel en als je hem dubbelzet met een snatchblok verdubbel je de lier kracht.

idd lijkt het ding sprekend op de ramsey..sterker nog..het is er een...

de jappanners (geloof ik ) hebben de tekeningen gekocht en bouwen hem nu ook...

enige verschil is dat ramsey een 4,5 pk motor gebruikt geloof ik en wij hebben een 1,5 pk...trekkracht is hetzelfde dus is onze lier iets trager...

heb dit echter uitgezocht en het verschil is minimaal...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Ed4wd01@Jan 28 2004, 18:43

Die zweert bij Warn (tenminste alles los verkrijgbaar)

daar heb je zeker gelijk in maar ik heb na het opknappen van darkwolf niet zoveel centen meer en dus heb ik het volgende bedacht...

het komende jaar doe ik met deze lier,daarna koop ik een warn of rammelsey,daar ben ik nog niet uit en dan verhuist dit dingetje naar de achterbumper!!! smile.gif

voor deze krijg ik trouwens ook losse onderdelen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

wie kan mij vertellen over Lier, je hebt namelijk zoveel verschillde merken en typen.

Wat zijn de verschillen tussen WARN , RAMSEY en COME -UP lieren.

wat is goed en wat is slecht en wat moet je opletten als zo'n lier koopt.

wellicht hebben jullie meer ervaring

ohmy.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Warn is goed maar je betaald ook veel te veel voor de naam.

Een ramsey of een superwinch zijn net zo goed.

Een come up lier ken ik nu alleen van albert. (het enige nadeel van die is dat hij onbelast heel lang uitloopt)

Ik heb zelf een ramsey 8000 en ben er goed tevreden over.

De aansluiting binnen maken zou ik wel doen als ik jou was want die draad over een modderige motorkap geeft veel krassen kan ik uit ervaring vertellen. Je bedient de lier toch 9 van de 10 keer zelf.

Ik heb pas op een beurs gezien in het autotron, OPA PIM TOOLS die staat met gereedschap op van die beurzen en die had ramsey lieren liggen, een 8000 koste maar 450 euro incl alles (behalve snatchblok)

Hij staat in het blad classic trader. de website www.opapimtools.nl

Tel: 073-5325790

Groeten Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eerst en voornaamst regel bij lieren is dat je krijg waar je voor betaald.

in kwaliteit valt warn niet te kloppen, maar ze zijn dan ook redelijk duur. waar je op moet letten als je een lier koopt? tja, je moet je eerst afvragen waar ze voor moet gaan dienen. voor relax te gaan rijden , en als zekerheid kan je gerust een goedkoper lier kopen, maar als je iemand bent die ieder weekend dat ding tot rokens toe misbruikt, dan ga je beter naar een goede warn, waarvan je alle onderdelen vlot kan verkrijgen.

waar je zeker op moet letten is dat je je lier zwaar genoeg neemt (2x gewicht van je wagen, lading niet vergeten mee te tellen)

in mijn geval is die namaak ramsey ideaal. ze is aan de langzame kant wat lijnsnelheid betreft, maar ik heb tijd, en ik heb een (en ee namaak is nog altijd betyer dan geen :-) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor onderdelen van een kew lier en natuurlijk ook nieuwe moet je zijn bij

www.valkenpower.com deze zitten in maasbracht en hebben alles op voorraad

voor de bediening naar binnen had ik op mijn vorige cj een tuimelschakelaar op de versnellings pook

deze zat met 3 draaden daar ik op deze jeep ook een kew had

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 years later...
De aansluiting binnen maken zou ik wel doen als ik jou was want die draad over een modderige motorkap geeft veel krassen kan ik uit ervaring vertellen. Je bedient de lier toch 9 van de 10 keer zelf.

Ik heb de ab aansluiting die op de schakelkast zat in m'n dashboard geplaatst. Als dat ding stroom gaat trekken wil ik mijn motortoeren wat hoger hebben voor de dynamo, dus gas geven. Ook wel handig op de rem te kunnen trappen. De draad is nog lang genoeg om nog bij de lier te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...