Spring naar bijdragen

Xj 92 Start Niet Geen Vonk En Geen Benzinetoevoer


Recommended Posts

Sinds enige tijd start mijn 92 xj niet meer, het begon met moeilijker staren en opeens starte hij helemaal niet meer de pomp draaide nog wel bij het omdraaien van de sleutel 3 seconden , nu draait ook de pomp niet meer en hij krijgt ook geen vonk,

Op internet gezocht en de cps vervangen en hij start nog steeds niet.

Naderhand ingebouwde startonderbreker verwijdert maar dit heeft ook niets geholpen

Waar moet ik nu nog zoeken ? Het moet iets electrisch zijn maar waar ?

Ik hoor graag van jullie

Groeten joop

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schema erbij, meten en uitsluiten.

Heeft de pomp wel spanning vanuit de PCM? Weerstand nog heel?

Geven alle sensors nog een signaal? Crankshaft en ook de camshaft sensor?

Krijg je wel spanning bij de bobine? Zijn de stekkers daar wel oke? Daar wil wel eens een draad afrotten.

Enz.... eigenlijk moet je alles controleren van het onstekings circuit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schema erbij, meten en uitsluiten.

Heeft de pomp wel spanning vanuit de PCM? Weerstand nog heel?

Geven alle sensors nog een signaal? Crankshaft en ook de camshaft sensor?

Krijg je wel spanning bij de bobine? Zijn de stekkers daar wel oke? Daar wil wel eens een draad afrotten.

Enz.... eigenlijk moet je alles controleren van het onstekings circuit.

Werkt het contactslot correct?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst gewoon [laten ] uitlezen. Willekeurig zaken gaan vervangen is net zoals in de Lotto spelen....

Als je echt niet kunt of wilt uitlezen, brandstofleiding op de inspuitrail loshalen en kijken of er met kracht brandstof uitspuit als je het contact aanzet.

Daarna [niet tegelijkertijd...] een bougiekabel loshalen en kijken of je vonk hebt.

Eigenlijk net als vroeger met de brommer....

Siert. [ Je bent welkom om hem hier te brengen, ANWB?]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst gewoon [laten ] uitlezen. Willekeurig zaken gaan vervangen is net zoals in de Lotto spelen....

Als je echt niet kunt of wilt uitlezen, brandstofleiding op de inspuitrail loshalen en kijken of er met kracht brandstof uitspuit als je het contact aanzet.

Daarna [niet tegelijkertijd...] een bougiekabel loshalen en kijken of je vonk hebt.

Eigenlijk net als vroeger met de brommer....

Siert. [ Je bent welkom om hem hier te brengen, ANWB?]

Brandstof en vonk heb ik zowiezo niet, ik ga morgenavond wel weer even verder zoeken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

De cherokee is vorige week opgehaald en vandaag kreeg ik een telefoontje dat hij weer rijdt , ik was echt opgelucht na 1, 5 jaar weer een keertje rijden, het bleek de computer te zijn, ze hebben meteen een nieuwe accu gezet want die was na al die tijd ook overleden ik moest hem al starten met een busaccu

Ze hebben hem meteen gekeurd en verhoogd aan de achterzijde de voorkant had ik zelf al eens een keer gedaan.

Edward en ron hebben goed werk geleverd ik heb de auto nog niet gezien maar ik heb er alle vertrouwen in.

Ik hoop hem morgen te gaan halen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...