Spring naar bijdragen

Contact-Draad?


Recommended Posts

Aloha,

ik wil een apparaatje aansluiten op de XJ (94) dat alleen maar aan zou moeten kunnen op het moment dat de sleutel van het contact gedraaid wordt, met andere woorden, het apparaat mag niet aan staan als de sleutel er niet in zit.

Er hoeft niet veel prik op te staan, vanuit dat punt gaat het naar een relay.

Heeft iemand tips? Het eerste waar ik aan dacht is het contact zelf, maar dat zal wel moeilijker te bereiken zijn, wellicht dat iemand hier een voor de hand liggende oplossing heeft?

Bastafari

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Masis,

bedankt voor de tip, maar mijn radio gaat ook aan zonder de sleutel in het contact. Of maakt dat niets uit?

Bvd,

Bastafari

Dan zit de radio dus alleen op de permanente spanning aangesloten. Als het goed is zal er achter je radio nog een draad over zijn waar een geschakelde plus op zit. Deze is volgens mij rose/wit als ik me niet vergis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi JeePee,

inderdaad! Er waren twee draden niet aangesloten (maar die had ik voor de zekerheid wel in een kroonsteentje gedaan toen ik mijn radio aansloot) en beide bleken 12 volt te geven met de sleutel in het contact, en niets zonder sleutel. Niet rose/wit echter, maar paars/groen (die ander weet ik niet meer :)).

Hoe dan ook, bedankt voor de tips, dit ging een stuk beter dan de zekeringkast, daar kun je alleen maar proper bij als je een paar ruggenwervels mist!

Dank,

Bastafari

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...