Spring naar bijdragen

Verhoging 2 Inch Doorgezakte Wagoneer 1974


Recommended Posts

Hallo ik zou mijn Wagoneer uit 1974 willen verhogen.

Weet iemand of en waar er een goede optie met bladveren of hulpveren te koop is?

Uiteindelijk wil ik de auto zelfs 1 of 2 inch hoger dan origineel hebben..

Add a Leaf, met een zelf gefabriceerde extra tussenbladveer of een nieuw speciaal hiervoor blad.

Maar moeten er dan ook langere dan de standaard schokdempers bij gemonteerd worden als ik de auto wat hoger op de poten wil hebben?

En welk merk is aan te bevelen, heb nu van die stugge krengen eronder zitten.

Met de vriendelijke groeten,

Eric

Enschede

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hulpveren zou ik zelf niet aan beginnen, een ander (gebruikt) veren pakket heeft mijn voorkeur. Add a leaf is een mooie (budget) oplossing, dit kan bijna altijd. Tweede blad erbij steken is de makkelijkst oplossing.

Voor 1" verhoging hoef je je geen zorgen te maken w.b.t. de schokdempers, deze ruimte zit er nog wel in. Met inveren heb je zowiezo geen last, hoogstens met uitveren. Als je ook meer flex wil, zou ik bij 2" verhogen wel naar ander dempers kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hulpveren zou ik zelf niet aan beginnen, een ander (gebruikt) veren pakket heeft mijn voorkeur. Add a leaf is een mooie (budget) oplossing, dit kan bijna altijd. Tweede blad erbij steken is de makkelijkst oplossing.

Voor 1" verhoging hoef je je geen zorgen te maken w.b.t. de schokdempers, deze ruimte zit er nog wel in. Met inveren heb je zowiezo geen last, hoogstens met uitveren. Als je ook meer flex wil, zou ik bij 2" verhogen wel naar ander dempers kijken.

Welk merk dempers zou je me dan kunnen aanbevelen? Eric

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Add a leaf is een goede oplossing. Voeg eventueel nog een extra 1 inch winst door alle 10 de bouten los te maken die body en chassis verbinden. Krik de body net iets meer dan een inch omhoog, leg er een ophoogblok (BJ's ophoogset of een Hockeypuck ) tussen en bout het weer vast. Je hoeft niets aan te passen als je het beperkt tot een inch. Je schakelstang heeft een stel systeem en is erg eenvoudig. En om eens kritisch naar de verbinding body / chassis te kijken levert wat op. Meeste bouten zullen verrot zijn en gelijk breken. Je kan mijn wagen bekijken als je zoiets wilt doen ( Rotterdam ).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Add a leaf is een goede oplossing. Voeg eventueel nog een extra 1 inch winst door alle 10 de bouten los te maken die body en chassis verbinden. Krik de body net iets meer dan een inch omhoog, leg er een ophoogblok (BJ's ophoogset of een Hockeypuck ) tussen en bout het weer vast. Je hoeft niets aan te passen als je het beperkt tot een inch. Je schakelstang heeft een stel systeem en is erg eenvoudig. En om eens kritisch naar de verbinding body / chassis te kijken levert wat op. Meeste bouten zullen verrot zijn en gelijk breken. Je kan mijn wagen bekijken als je zoiets wilt doen ( Rotterdam ).

Goed plan voor als de eerste ingreep aan de bladveren niet genoeg hoogte heeft opgeleverd!

Is die BJ 1 inch ophoogset alleen in de USA te koop of is hier in NL een leverancier? Eric

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is een erg eenvoudige set. 10 kunststof schijven van een inch dik. Ieder blok sterk rubber / kunststof voldoet ook. Ik las dat hockey pucks ook gebruikt worde. bJ heeft een set voor ik meen 100 usd, je kan bij bv BS Tiel kijken.

Okee die bouten zitten dan soms erg vast.

Steken die geheel door de bodem van het koetswerk heen eigenlijk?

Kun je een fotootje sturen van hoe zo de ophoging van je auto eruit ziet?

Groet!

Eric

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal zsm foto's maken. Ga ervan uit dat alle of meeste breken. Ik heb een a-merk gatenzaag gekocht. Uitgemeten waar de bouten zitten en in de bodem gaten geboord. Daarop zag ik de moeren zitten, de moer zit gevangen in een soort houder op de chassisbalk vast. Die houder sloeg ik open met een beitel. Dan til je de moer er zo uit. Maar met de foto zie je het beter, probeer ze morgen erop te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Op de eerste van de 4 foto's zie je 2 rubberen blokken op elkaar staan. De bovenste is het blok die je koopt zijnde een ophoog set. Het is van hard kunststof. Je kan bv ook gewoon een blok metaal nemen.

Op mijn post eronder zie je een set die je koopt als vervanger van de originele rubbers. Het blok waar het metaal uit steekt zet ten opzicht van mijn foto ondersteboven tussen chassis en carrosserie, de metalen bus valt in de uitsteeksels van het chassis. Het kleinere rubberen blokje schuift over het stuk bus wat dan uit dit uitsteeksel steekt. Daar rust dan de kop van de bout tegen.

Aan de binnenkant van de body zit een moer, daar draait de bout zich vast in. De moer zit zelf niet vastgelast maar zit opgesloten in een soort behuizing. Als de bout breekt tijdens het losdraaien kan je niet anders dan in de bodem van de body een gat boren met een gatenzaag van 3 a 4 cm. Met een beitel hak je de behuizing kapot, dan til je zo de moer eruit. Verwijder dan de restanten van de behuizing en je hebt ea voor de toekomst een stuk toegankelijker gemaakt.

post-5254-0-38821400-1338306744_thumb.jp

post-5254-0-68104300-1338306755_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...