john potappel Geplaatst April 24, 2012 Rapporteren Share Geplaatst April 24, 2012 hallo De motor van mijn jeep grand cherokee 2.7l automaat ligt te schudden nadat ik hem gestart heb. Als ik hem vervolgens in Drive zet gaat hij gewoon rijden net als iedere andere auto, maar als ik dan gas geef dan reageert de motor heel traag op mijn voet, pas boven de 1500 toeren gaat hij pas trekken. Voorbeeld: ik stond pas voor een kruispunt en dacht, dat gaat wel, maar moest gewoon achteruit terug omdat ik het niet ging halen. Bijna aanrijding. Wie weet wat dit kan zijn? groeten john Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
john potappel Geplaatst April 24, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 24, 2012 ik heb de auto uitgelezen met het contact, en krijg de volgende codes: p 1685 p 0340 p 0235 p 0100 p 0201 p 0190 dat was het. ?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
robin veldwijk Geplaatst April 24, 2012 Rapporteren Share Geplaatst April 24, 2012 Loopt de motor wel op alle cilinders? Bij het niet lopen op alle cilinders, wil de motor ook gaan schudden, omdat 'ie dan onregelmatig loopt. Geen idee of dit ermee te maken heeft. Klinkt de motor ook anders; dat je bijvoorbeeld hoort dat 'ie onregelmatig loopt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst April 24, 2012 Rapporteren Share Geplaatst April 24, 2012 ik heb de auto uitgelezen met het contact, en krijg de volgende codes: p 1685 p 0340 p 0235 p 0100 p 0201 p 0190 dat was het. ?? Heb je al opgezocht wat de code Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst April 24, 2012 Rapporteren Share Geplaatst April 24, 2012 (bewerkt) p 1685 - Skim Invalid Key - The engine controller has received an invalid key from the SKIM. p 0340 - Camshaft Position Sensor A Circuit (Bank 1 or Single Sensor) - A rationality error has been detected for loss of camshaft position sensor (no fuel sync). WJ 1999 &' 2000: Check the camshaft target wheel (located on the right side camshaft sprocket) for damage or excessive runout. The runout is very critical for proper camshaft signal input to the JTEC. The lateral runout on the target wheel should not exceed 0.012 inch. p 0235 - Turbo/Super Charger Boost Sensor A Circuit p 0100 - Mass or Volume Air Flow Circuit p 0201 - Injector # 1 Control Circuit - An open or shorted condition detected in control circuit for Injector # 1 or the INJ 1 injector bank. p 0190 - Fuel Rail Pressure Sensor Circuit Dat zijn best veel codes, even voor je de betekenissen voor je opgezocht. Ik zou denk ik beginnen met het laatste. April 24, 2012 bewerkt door Masis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arjan1972 Geplaatst April 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst April 25, 2012 Is het niet zo dat de computer alles onthoud? Wellicht zijn enkele van die codes al oud en zijn ze inmiddels opgelost? Dit las ik ergens anders op het forum! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
john potappel Geplaatst April 25, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 25, 2012 bedankt voor de reacties als hij koud is kan je horen dat hij onregelmatig loopt, je ziet het ook aan de toerenteller. hoe kan ik de codes resetten? ik heb namelijk hier en daar een stek,kertje losgehaald, maar. zonder resultaat. met injector 1 is heel lang doorgereden met kapot branderplaatje, waar nu een. nieuwe onder zit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst April 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst April 25, 2012 Dan wis je de storingen en begin je opnieuw, dan weet je iig wel dat je de actuele storingen hebt. Wissen doe je door de accupolen van de accu te halen en even tegen elkaar te houden. Denk aan de code voor je radio, heb je die? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
john potappel Geplaatst April 25, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 25, 2012 ja okee de radiocode hebk jah. ik ga het gelijk proberen bedankt alvast Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
john potappel Geplaatst April 25, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 25, 2012 nu heb ik nog: p 0560 p 1685 p 0235 p 0201 wat is dit? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
john potappel Geplaatst April 25, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 25, 2012 zou het de verstuiver zijn? ik weet het niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
R-W Geplaatst April 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst April 25, 2012 codes staan op wjjeeps.com maarreh, misschien even naar iemand die er wel verstand van heeft? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
john potappel Geplaatst April 25, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 25, 2012 Ja oke bedankt. Nu heb ik net nog een keer de accupolen tegen elkaar gehouden, zonder dat de auto gelopen heeft, en opnieuw gekeken en nu heb ik plotseling 7 codes en net nog 4! p 0560 p 1685 p 0235 p 0201 p 0340 p 0100 p 0190 Ik weet inmiddels wat het allemaal betekend, maar ik vind het vreemd dat als de auto warm is, dat ik er niets aan merk. Ik denk dat ik verstuiver 1 ga vervangen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst April 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst April 25, 2012 De diverse diesel specialisten in Nederland kunnen verstuivers testen. Zou dus de injector meenemen en eerst laten testen voor vervangen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
john potappel Geplaatst April 29, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 29, 2012 volgende week gan de eerste 3 verstuivers eruit, als het dan over is dan hou ik het zo. zo niet dan laten we de motor zakken en dan halen we de vierde en de vijfde er ook uit. wat moet er allemaal los om de motor te laten zakken? alleen de steunen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst April 29, 2012 Rapporteren Share Geplaatst April 29, 2012 Voor de laatste verstuivers moet je inderdaad "eigenlijk" het blok laten zakken. Wat diverse garages echter nog wel eens doen is een gat in de paravaan boren, en op deze manier die verstuivers eruit trekken. Naast motor moet volgens mij ook de bak/tussenbak zakken, dus de crossmember los. en Om het blok te laten zakken heb ik begrepen moet je ook de vooras een heel eind laten zakken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.