Spring naar bijdragen

3 Inch Liftkit Cherokee Wat Aan Te Passen.


Recommended Posts

Hallo allemaal, ik heb een 3,5 inch liftkit van rubicon gekocht.

Deze bestaat uit langere schroefveren en schokbrekers, langere onderste control arms, adjustable trackbar en langere remslangen aan de voorzijde.

En voor de achterzijde een compleet bladverenpakket met langere schokbrekers, langere remslang en stabilisatorstang verlengers.

Wat zou er nog meer aangepast moeten worden, ik lees wel een dat pas na een 4 inch verhoging een dropped pitmanarm nodig is of een tranfercase lowering of spietjes onder de bladveren.

Wat zouden jullie aanraden, ik rij 10% off road de rest snelweg en een keer per jaar op vakantie naar frankrijk met de caravan erachter.

Alvast bedankt

Mvg Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens mij zijn die pakketten vrij compleet... Zou wel denken dat je een dropped pitman arm nodig hebt en een transfer lowering kit of shims (schuine spietjes)...

deze kantelen de as en de transfer lowering kit haald te tussenbak (en dus ook de versnellingsbak / motor) gekanteld omlaag. Staat op de site van rubicon express niet wat je per se nodig hebt?

welke van deze heb je?

RE6010 / RE6030

RE6020 / RE6025

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou je zeker een dropped pidman aanraden, let wel als je deze plaatst kan je best een extra rondel (rondsel) aanbrengen zodat je de pidman zeker goed aantrekt. Dit deed bij mij wonderen!

Heb zelf ook de transfercase drop kit en overweeg ook zelf shims te maken.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou je zeker een dropped pidman aanraden, let wel als je deze plaatst kan je best een extra rondel (rondsel) aanbrengen zodat je de pidman zeker goed aantrekt. Dit deed bij mij wonderen!

Heb zelf ook de transfercase drop kit en overweeg ook zelf shims te maken.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Wat bedoel je met een rondsel, een grote carroseriering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja bij ons in belgie noemen ze het een rondel, gewoon een ring waar je een een bout kan doorsteken. Dit moet je doen zodat je de pidman zeker goed op de conische as drukt van je stuurpomp. Doe je dit niet heb je veel speling op je stuur en is je auto moeilijk te besturen op de autostrade.

Dit was bij mij de goedkoopste maar beste verbetering aan mijn XJ.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja bij ons in belgie noemen ze het een rondel, gewoon een ring waar je een een bout kan doorsteken. Dit moet je doen zodat je de pidman zeker goed op de conische as drukt van je stuurpomp. Doe je dit niet heb je veel speling op je stuur en is je auto moeilijk te besturen op de autostrade.

Dit was bij mij de goedkoopste maar beste verbetering aan mijn XJ.

Voordat we spraak verwarringen gaan krijgen.

De pittman arm zit aan je stuurhuis en brengt de stuurbeweging middels de stuurstang over naar de voorwielen.

De stuurpomp zit op het moterblok en wordt middels de mutiriem aangedreven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...