blazer73 Geplaatst March 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2012 Hallo allemaal, ik heb een 3,5 inch liftkit van rubicon gekocht. Deze bestaat uit langere schroefveren en schokbrekers, langere onderste control arms, adjustable trackbar en langere remslangen aan de voorzijde. En voor de achterzijde een compleet bladverenpakket met langere schokbrekers, langere remslang en stabilisatorstang verlengers. Wat zou er nog meer aangepast moeten worden, ik lees wel een dat pas na een 4 inch verhoging een dropped pitmanarm nodig is of een tranfercase lowering of spietjes onder de bladveren. Wat zouden jullie aanraden, ik rij 10% off road de rest snelweg en een keer per jaar op vakantie naar frankrijk met de caravan erachter. Alvast bedankt Mvg Richard Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst March 27, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2012 volgens mij zijn die pakketten vrij compleet... Zou wel denken dat je een dropped pitman arm nodig hebt en een transfer lowering kit of shims (schuine spietjes)... deze kantelen de as en de transfer lowering kit haald te tussenbak (en dus ook de versnellingsbak / motor) gekanteld omlaag. Staat op de site van rubicon express niet wat je per se nodig hebt? welke van deze heb je? RE6010 / RE6030 RE6020 / RE6025 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blazer73 Geplaatst April 2, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 2, 2012 De re 6025 heb ik gebruikt overgenomen, compleet met verstelbare trackbar en langere schokbrekers en remslangen. Ik kan er op de site van rubicon weinig over vinden, ga i.i.g. een dropped pitmanarm bestellen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen dw Geplaatst April 3, 2012 Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2012 Ik zou je zeker een dropped pidman aanraden, let wel als je deze plaatst kan je best een extra rondel (rondsel) aanbrengen zodat je de pidman zeker goed aantrekt. Dit deed bij mij wonderen! Heb zelf ook de transfercase drop kit en overweeg ook zelf shims te maken. Hopelijk heb je hier wat aan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blazer73 Geplaatst April 4, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2012 Ik zou je zeker een dropped pidman aanraden, let wel als je deze plaatst kan je best een extra rondel (rondsel) aanbrengen zodat je de pidman zeker goed aantrekt. Dit deed bij mij wonderen! Heb zelf ook de transfercase drop kit en overweeg ook zelf shims te maken. Hopelijk heb je hier wat aan. Wat bedoel je met een rondsel, een grote carroseriering. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen dw Geplaatst April 8, 2012 Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2012 Ja bij ons in belgie noemen ze het een rondel, gewoon een ring waar je een een bout kan doorsteken. Dit moet je doen zodat je de pidman zeker goed op de conische as drukt van je stuurpomp. Doe je dit niet heb je veel speling op je stuur en is je auto moeilijk te besturen op de autostrade. Dit was bij mij de goedkoopste maar beste verbetering aan mijn XJ. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst April 15, 2012 Rapporteren Share Geplaatst April 15, 2012 Ja bij ons in belgie noemen ze het een rondel, gewoon een ring waar je een een bout kan doorsteken. Dit moet je doen zodat je de pidman zeker goed op de conische as drukt van je stuurpomp. Doe je dit niet heb je veel speling op je stuur en is je auto moeilijk te besturen op de autostrade. Dit was bij mij de goedkoopste maar beste verbetering aan mijn XJ. Voordat we spraak verwarringen gaan krijgen. De pittman arm zit aan je stuurhuis en brengt de stuurbeweging middels de stuurstang over naar de voorwielen. De stuurpomp zit op het moterblok en wordt middels de mutiriem aangedreven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen dw Geplaatst April 16, 2012 Rapporteren Share Geplaatst April 16, 2012 Inderdaad stuurhuis! Vraagje voor een 4" lift shims maken van 3,5 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.