Spring naar bijdragen

Aansluiten Hei Ontsteking 4.2 Liter


jeepmjj
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben bezig om een HEI erin te prutsen.

Nu heb ik hem wel lopend, maar nog rechtstreeks op de accu. Loopt wel beter en rustiger.

Maar nu komt het, kan ik de dikke draad die de ignition module in gaat gebruiken voor voeding van de HEI?

Er komt uit de HEI nog een draad voor de toerenteller, op welke draad kan ik die aansluiten?

Als alles is aangesloten kan de ignition module eruit?

groetjes Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het goed is had je op je oude bobine 2 draden zitten, rood en groen.

De rode is de spanningsdraad maar daar moet je dus nu die dikke voor gebruiken zoals jezelf al aangaf (bij mij was die geel).

Meet eerst na/door of die geen spanning geeft als hij niet op contact staat!

De groene kun je voor je toerenteller gebruiken, zo had ik het destijds ook zitten en dat werkte in ieder geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Jan,

kan zijn dat er maar 9 volt op staat, dan zit er een weerstand in de voeding ivm je oude bobine. Ik heb begrepen dat je echt 12V voeding moet hebben als je van de High Ignition 50.000 Volt wilt profiteren. nameten dus!

De andere aansluiting op de HEI (tacho) kan je aan de inductiekabel van je tachometer knopen.

Bij mij werkt het zo

groetjes Patrick ps let op dat je bougiekabels ook dik genoeg zijn!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb vandaag de voedingsdraad aangesloten op de dikke rode draad, dat werkt. Maakt het nog wat uit als je een dikkere voedingskabel gebruikt vanuit je ontsteking?

M'n toerenteller doet het ook, zonder de draad aan te sluiten vanuit de HEI????

De massa draad van de HEI, waar kan ik die het beste op aansluiten?

De bougiekabels zijn 8 mm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb mij hei via het contactslot en de accu met een relais er bij tussen aan gesloten het verhaal met de 9 volt dat probleem had ik dus ook

wilt slecht starten en en hij wilde niet uit gaan er bleef een rest spanning op de bekabeling staan

de relais zorg voor de juiste voltage en als ik de sleutel om draai gaan de spanning op nul staan

ben er in de tijd wel achter gekomen dan er rest spanningen op de jeep bekabeling blijven staan soms 9 volt ook vaak 3 volt

en heb alle massa goed aan gesloten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...